Indemnul din titlu, care este rostit inainte de start de catre speaker-ul celebrei curse de la Indianapolis, este foarte potrivit si pentru inceputul noului sezon al Campionatului National de Raliuri, a carui prima etapa, Raliul Brasovului, va debuta astazi in orasul de la poalele Timpei. La editia din acest an a CNR vor lua startul, in premiera, doua masini preparate pentru Campionatul Mondial de Raliuri: Seat Cordoba WRC, pe care va concura campionul en-titre Titi Aur, si Hyundai WRC, care va fi pilotata de vicecampionul Mihai Leu. Raliul Brasovului se va desfasura pe asfalt, pe un traseu care masoara 280,1 kilometri, dintre care 88,5 kilometri reprezinta cele 12 probe speciale. Startul in Raliul Brasovului se va da astazi, cind este programat prologul acestei competitii. La prima etapa din acest an a CNR, Bania va fi reprezentata de doua echipaje: Daniel Burchel – Dragos Tiugan si Sorin Rotaru – Mihnea Cataneanu.
Doar o zi de acomodare cu noua masina
Fata de anul trecut, cind au concurat pe un Ford KA de 75 cp (grupa A), Daniel Burchel si Dragos Tiugan vor pilota in acest sezon un Volkswagen Golf 3 de 220 cp (grupa H). Prepararea pentru curse a masinii celor doi sportivi olteni s-a efectuat in atelierele VW din Banie si s-a incheiat miercuri. Echipajul craiovean a plecat luni la Brasov, unde a efectuat recunoasterea traseului, iar ieri a avut la dispozitie o ora pentru a se acomoda cu noua masina. Luind in considerare toate aceste lucruri, pilotul Daniel Burchel a spus: „Nu am facut suficiente antrenamente cu Volkswagenul si, prin urmare, in prima etapa vom urmari sa ne acomodam cu noua noastra masina. Bineinteles ca dorim sa obtinem un rezultat bun in cursa de la Brasov, dar nu cu orice pret. Campionatul este lung si vom avea timp suficient sa ne indeplinim obiectivul, acela de a cistiga titlul la grupa H.“ La rindul sau, copilotul Dragos Tiugan a spus: „Fata de anul trecut, cind ne-am descurcat destul de greu din punct de vedere financiar, in acest sezon presiunea asupra noastra este mult mai mare, deoarece avem o obligatie morala fata de sponsorii nostri. Sint convins ca nu ii vom dezamagi.“
O singura alternativa: titlul la grupa H!
Dan Staicu este principalul sustinator al echipajului craiovean si si-a petrecut ultimele zile in atelierele VW din Banie, unde a coordonat prepararea pentru curse a masinii cuplului Burchel – Tiugan. Despre obiectivele echipajului pe care il sustine in noul sezon al CNR, Dan Staicu a spus: „Trebuie sa cistigam majoritatea curselor la care vom participa si in final sa ne adjudecam titlul la grupa H. Alta varianta nu concep!“ Sportivii olteni au la dispozitie in prima etapa a CNR un fond de 1.000 de euro, dar pentru urmatoarele noua runde sint „descoperiti“ la acest capitol.
Inca un echipaj craiovean la start
Celalalt echipaj din Banie care va lua startul in prima etapa a CNR este alcatuit din Sorin Rotaru si Mihnea Cataneanu. Cei doi sportivi craioveni vor pilota in acest sezon un Ford KA, masina cu care echipajul Burchel – Tiugan a cistigat anul trecut trofeul Cupei KA. Pilotul Sorin Rotaru participa de zece ani la competitiile automobilistice, dar pina in acest sezon a facut-o doar din postura de copilot. Cu toate acestea, echipajul Rotaru – Cataneanu si-a fixat ca obiectiv pentru actuala editie a CNR cistigarea Cupei KA. Din pacate, pilotii olteni nu se pot lauda insa cu o sustinere financiara adecvata, doar directorul filialei Dolj a ACR, Eugenia Nita, sprijinindu-i din punct de vedere logistic. Sorin Rotaru a spus ca, pina va gasi un sponsor pasionat de automobilism, cele 20 de milioane de lei necesare pentru fiecare etapa a CNR vor fi luate din bugetul familiei sale.