36.6 C
Craiova
marți, 8 iulie, 2025
Știri de ultima orăSport„Marele Circ“ promite spectacol

„Marele Circ“ promite spectacol

Editia 2005 a Campionatului Mondial de Formula 1 va debuta, la sfirsitul acestei saptamini, cu Marele Premiu al Australiei, care se va desfasura pe circuitul Albert Park din Melbourne. Cea de-a 56 editie a „Marelui Circ“ este marcata de numeroase noutati la nivelul monoposturilor si echipelor. Noul sezon aduce numeroase schimbari la nivelul echipelor participante, practic doar doua din cele zece team-uri urmind sa alinieze aceiasi piloti ca in martie 2004.


Ferrari si BAR-Honda mizeaza pe aceiasi protagonisti


Ferrari, campioana en-titre, mizeaza in continuare pe multiplul campion mondial Michael Schumacher si pe brazilianul Rubens Barrichello, piloti care i-au adus scuderiei numeroase succese in ultimii ani. Cei doi vor fi printre putinii care nu vor beneficia de o masina noua de la inceputul acestui sezon, pina la Marele Premiu al Spaniei, de pe 8 mai, cind Schumacher si Barrichello vor pilota o versiune imbunatatita – F2004M – a monopostului de anul trecut.


Cea de-a doua echipa neschimbata care va fi prezenta la startul Marelui Premiu al Australiei este BAR-Honda, vicecampioana mondiala de anul trecut, care ii va avea in componenta pe britanicul Jenson Button si pe japonezul Takuma Sato. Cei doi piloti vor pilota in acest an noul monopost 007.


McLaren-Mercedes tinteste la virf


Celelalte echipe vor avea la debutul Campionatului Mondial cel putin un pilot nou. McLaren-Mercedes se poate lauda in acest an cu una dintre cele mai puternice „linii“ din Formula 1, formata din finlandezul Kimi Raikkonen si columbianul Juan-Pablo Montoya. Achizitionarea columbianului de la Williams reprezinta una dintre cele mai puternice lovituri reusite de echipa lui Ron Dennis. Cu Raikkonen si Montoya, dar si cu noul monopost M4-20, care s-a comportat foarte bine in testele efectuate inaintea inceperii sezonului, McLaren-Mercedes se anunta una dintre principalele favorite la stoparea dominatiei echipei Ferrari din ultimii ani.


Scuderia Renault va avea, la rindul ei, un nou pilot in componenta, italianul Giancarlo Fisichella, fost la Sauber, care il inlocuieste pe conationalul sau Jarno Trulli. Fisichella il va avea coechipier pe spaniolul Fernando Alonso si amindoi vor pilota un nou monopost, R25.


Doua dintre echipele cu ambii piloti schimbati fata de anul trecut sint Williams-BMW si Toyota. Prima ii va alinia la start pe australianul Mark Webber si pe germanul Nick Heidfeld. La prima vedere pare un pas inapoi pentru echipa germano-britanica, dupa ce anul trecut i-a avut la dispozitie pe Montoya si Ralf Schumacher, insa Frank Williams este recunoscut ca un patron care are mina buna la piloti. Ce ii da batai de cap lui Papa Frank este monopostul FW27, despre care Webber a spus ca, in primele curse, nu ii permite sa aspire la o clasare mai sus de locul sase.


Toyota va alinia la start o pereche de piloti experimentati, italianul Jarno Trulli si germanul Ralf Schumacher, si o noua masina, TF105.


Red Bull Racing are ambitii moderate


Urmatoarele patru scuderii se lupta mai mult cu supravietuirea in Marele Circ. O exceptie ar putea-o constitui Red Bull Racing. Firma producatoare de bauturi energizante a preluat, din acest an, echipa Jaguar, care altfel s-ar fi desfiintat. Chiar daca are ambitii moderate in acest an, echipa austriaca are in componenta pe unul dintre cei mai experimentati piloti de Formula 1, britanicul David Coulthard, pus pe liber anul trecut de McLaren-Mercedes. El il va avea coechipier pe austriacul Christian Klien si, in cazul in care acesta nu va avea evolutii bune, pe italianul Vitantonio Liuzzi, campionul Formulei 3000. Toti trei vor pilota monopostul RB1, ce va beneficia de motoare Cosworth.


Dupa ce la sfirsitul sezonului trecut a pilotat pentru Renault, fostul campion mondial Jacques Villeneuve a ales sa concureze pentru Sauber Petronas. Candianul este in cautarea formei din anii ’96-’98, cind a reusit un titlu de campion mondial (1997) si unul de vicecampion (1996), insa monopostul C24 nu pare a fi unul cu pretentii pentru performante deosebite. El il va avea coechipier pe brazilianul Felipe Massa, aflat la al doila sezon la Sauber.


Echipele Jordan si Minardi propun pentru anul acesta piloti debutanti in Formula 1. Cu un motor Toyota si cu un nou patron, compania rusa Midland, echipa ce a apartinut irlandezului Eddie Jordan, ii va avea in componenta pe portughezul Tiago Monteiro si pe Narain Karthikeyan, primul pilot indian din istoria Formulei 1.


„Cenusareasa“ Formulei 1 se anunta si anul acesta echipa Minardi, care va beneficia de un motor Cosworth. Olandezul Christijan Albers si austriacul Patrick Friesacher sint pilotii propusi de Paul Sttodart pentru sezonul 2005.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS