22.9 C
Craiova
duminică, 21 septembrie, 2025
Știri de ultima orăActualitateVerificarea tronsonului de cale ferată unde s-a produs accidentul feroviar de la Cârcea a fost făcută duminică

Verificarea tronsonului de cale ferată unde s-a produs accidentul feroviar de la Cârcea a fost făcută duminică

Salariaţii CFR Craiova şi Bucureşti încearcă în aceste momente să repună pe şine ultimul vagon al trenului accelerat 1692, de pe ruta Timişoara – Bucureşti, care a deraiat azi noapte, la ora 2.30, în apropierea localităţii Cârcea. Deocamdată eforturile acestora s-au soldat cu eşec. Conform procurorului adjunct al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Craiova, Aurel Băjenaru, ultima lucrare pe tronsonul de cale ferată pe care s-a produs accidentul a fost făcută în urmă cu patru-cinci ani, iar ultima verificare a avut loc duminică. "Ultima lucrare pe tronsonul de cale ferată s-a făcut în urmă cu patru – cinci ani, iar ieri (duminică – n.r.), în jurul orei 11.00, tronsonul respectiv a fost verificat de către persoana care are în competenţă revizia acestui tronson. Nu a constatat nimic. Această verificare practic se face pentru a sesiza ce se poate sesiza vizibil. Nu a constatat absolut nicio defecţiune sau să constate că s-a umblat în vreun fel la calea ferată”, a spus Aurel Băjenaru.
La rândul său, prim-procurorul Parchetului Curţii de Apel Craiova, Elisabeta Drăguţ, a declarat că anchetatorii nu exclud nicio variantă în cazul deraierii trenului şi că a fost audiat unul dintre suspecţi. "A fost audiat unul dintre suspecţi. Nu excludem nicio variantă. Mergem atât pe neîndeplinirea defectuoasă, mânuire defectuoasă, nu excludem nicun fel de variantă care ar fi putut duce la asemenea catastrofă. În orice caz, pedepsele se duc până la 25 de ani dacă vom dovedi la finalul anchetei că accidentul a fost produs intenţionat”, a afirmat prim-procurorul Parchetului Curţii de Apel Craiova.
Ea a mai spus că din cercul de suspecţi face parte şi un angajat CFR, care nu este bolnav psihic şi nici nu a fost concediat. "Vă pot confirma că face parte din cercul de suspecţi un angajat al Căilor Ferate, nu este nici dat afară, nici bolnav psihic. Din cercul de suspecţi fac parte şi persoane care nu sunt angajate la Căile Ferate. Este adevărat, a trecut un marfar în jurul orei 1.00, după care trenul accelerat Timişoara-Bucureşti, când s-a produs deraierea. Cu certitudine şuruburile de la calea ferată au fost dislocate şi le-am găsit alături, ceea ce ne duce la ipoteza că fie puteau fi deşurubate înainte de a trece marfarul, dar nu cât să ducă la producerea catastrofei de cale ferată", a mai spus Elisabeta Drăguţ.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

10 COMENTARII