16.2 C
Craiova
duminică, 21 septembrie, 2025
Știri de ultima orăActualitateLa şofat, prin Germania

La şofat, prin Germania

http:http://www.youtube.com/watch?v=GOJ0BOMyTiA

De ce sunt nemţii cu zeci de ani înaintea noastră? În două zile am aflat că ei încep serviciul la 5.30 dimineaţa, păstrează localităţile curate, investesc masiv în infrastructură, nu taie haotic copacii, ci extind zona verde, sunt exagerat de punctuali şi, pe deasupra, fac o bere excelentă.

 

Câţiva jurnalişti craioveni au fost invitaţi de Ford la un drive-test cu unul dintre modelele de autovehicule care vor fi produse în Bănie. Pe 13 mai, am ajuns pe seară în regiunea Bavaria din Germania, la 46 de kilometri de München. Este o zonă recunoscută pentru berea produsă şi pentru dialectul de-spre care se spune că reprezintă adevărata limbă germană. Din cauza programului încărcat nu am putut vizita oraşul München, ci doar un sat din apropierea aeroportului, unde locuiau 25.000 de oameni. Principala activitate economică este producţia de bere, iar „mica" localitate avea patru hipermarketuri şi o reprezentanţă Ford. Cina luată la restaurantul hotelului Arabella Sheraton, împreună cu directorul de comunicare al Ford Europa pentru ţările emergente, Hans Juergen Fuchs, a fost un prilej să degustăm adevărata bere bavareză, să aflăm câte ceva despre localnici şi cultura lor, despre Ford şi despre cum este viaţa de ziarist în Belarus – aspect pe care ni l-a povestit unul dintre cei trei jurnalişti din această ţară care ne-au însoţit la cină.

Şofatul prin Germania, o plăcere

Ziua de test-drive (14 mai) a început lângă aeroportul internaţional de la München, unde maşinile Ford ne aşteptau aliniate. Cei cinci jurnalişti craioveni şi Nadia Crişan – reprezentanta Ford România – au făcut trei echipe de piloţi şi copiloţi, pe trei maşini de modele diferite, şi a început drive-testul. La fel au procedat toţi cei 40 de jurnalişti din opt state europene, prezenţi la eveniment. „Înarmaţi" cu hărţi rutiere pe care era marcat traseul ales de organizatorii evenimentului, am pornit pe străzile nemţilor, de altfel, impecabile. Ar fi trebuit să parcurgem, în prima parte, 75 de kilometri, dar după 15 minute ne abătuserăm deja de la traseu. Am luat-o pe scurtătură prin satele Germaniei, curate şi pline de verdeaţă şi am ajuns cei dintâi la primul punct de întâlnire. Am fost felicitaţi de reprezentanţii Ford pentru perspicacitate, însă noi nu am suflat o vorbă despre faptul că deviaserăm de la traseu. Am schimbat maşinile, am schimbat locurile la volan (unii dintre noi, nu toţi) şi a început partea a doua, pe încă 70 de kilometri. Din nou localităţi impecabile, vile cochete şi simple, flori şi vegetaţie foarte multă, nici o hârtie pe jos şi nici un câine comunitar care să ne taie calea. Ce-i drept, nici oameni nu prea erau pe străzi. Poate pentru că nemţii pleacă la serviciu de la 5.30 dimineaţa. Am vizitat mai multe ţări europene, dar aşa multă vegetaţie şi culturi agricole impecabile ca în zona rurală a Germaniei nu am văzut niciunde. Păcat că trebuia să fim atenţi la harta rutieră şi la indicatoare, pentru a nu ne rătăci, şi nu am avut timp atât cât ne-am fi dorit. Noi, craiovenii, şi partenera de drum, Nadia Crişan, am ajuns tot primii la al doilea punct de întâlnire – Muzeul German de Aeronautică -, unde am intrat în carlinga câtorva avioane de luptă folosite de nemţi în ultimul război mondial, expuse într-o clădire din sticlă de sus şi până jos. Pe alocuri, şi podelele erau transparente. Pereţii dinspre est erau pictaţi cu diverse păsări, pentru ca stolurile reale să nu se izbească de sticla respectivei clădiri. Tot acolo a avut loc şi prezentarea noilor modele lansate de Ford, pe care doar le testaserăm.

Cu avionul pe autostradă

Tot în coloană ne-am îndreptat către aeroport. La un moment dat, din dreapta autostrăzii venea rapid un avion de dimensiuni impresionante: nu în aer, ci pe pistă. Aparatul de zbor a trecut pe deasupra autostrăzii, pe o pasarelă, la doar câţiva metri de capetele noastre. Am ajuns în siguranţă la punctul Ford de unde plecaserăm de dimineaţă şi am fost îmbarcaţi într-un Transit, apoi transportaţi la aeroport. În avion, după două zile pline de adrenalină, numai o întrebare îmi venea în minte: oare cum arată oraşul München?

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

35 COMENTARII