22.9 C
Craiova
luni, 4 august, 2025
Știri de ultima orăBani & AfaceriCum să reuşiţi la locul de muncă

Cum să reuşiţi la locul de muncă

Pentru a reuşi să obţineţi locul de muncă la care visaţi şi pentru a avea succesul dorit în carieră, specialiştii în resurse umane vă sfătuiesc să gândiţi ca un învingător.

Chiar dacă pare cel puţin ciudat, criteriile principale de angajare – diplomele obţinute, experienţa şi salariul pentru care eşti dispus să lucrezi – vă transformă într-un produs de pe piaţa muncii. Pentru a vă individualiza dintre mulţimea de concurenţi şi colegi, este important să vă faceţi reclamă aşa cum se cuvine. „Dacă sunteţi o «marfă», pierdeţi la negocierea de salariu, sunteţi puşi pe lista de disponibilizare mai uşor şi mai greu pe cea de avansări, iar rezultatele dumneavoastră nu sunt văzute niciodată ca performanţe de excepţie. Dacă sunteţi «brand», multe probleme dispar: brandingul nu înseamna că publicul-ţintă vă alege în urma comparaţiei cu concurenţii, ci vă vede ca unica soluţie la problema lui“, notează site-ul www.ejobs.ro, citându-l pe Rob Frankel, considerat unul dintre cei mai buni experţi în branding din lume.

Transformaţi-vă într-un brand de succes

Atributele care vă transformă dintr-o marfă într-un brand personal sunt extrem de variate – consistenţa, claritatea, autenticitatea, calităţile superioare, poziţionarea distinctă, relevanţa, credibilitatea, vizibilitatea. Potrivit specialiştilor, pentru a vă transforma în brand, trebuie să urmaţi şi anumite reguli – creaţi, comunicaţi şi îmbunătăţiţi. „Alegeţi o poziţionare care să vă diferenţieze şi să vă asigure vizibilitate maximă“, explică www.ejobs .ro, care subliniază faptul că trebuie să vă analizaţi competenţele-cheie şi să vă concentraţi doar asupra câtorva dintre ele (trei-cinci), pe care trebuie „să le scoateţi în evidenţă şi să le susţineţi cu dovezi şi exemple“.

Altă recomandare este aceea de a deveni cunoscut folosind cât mai multe canale media (participaţi la discuţii interesante pe net, la diverse proiecte ale fundaţiilor şi asociaţiilor din zonă).

„Trebuie să fim mai activi, mai optimişti“

În plus, trebuie să aveţi în permanenţă în vedere faptul că, deşi poate părea neînsemnată, comunicarea nonverbală (comportament, gesturi, îmbrăcăminte, accesorii) este la fel de importantă ca şi cea verbală. O atitudine de învingător vă poate transforma într-un învingător. „Trebuie să fim mai activi, mai optimişti. Lipsa acesteia ne face să uităm ce a fost bine în trecut şi să nu credem că lucrurile vor merge spre bine în viitor“, notează www.ele.ro. Potrivit specialiştilor acestui site, lucrurile care au o influenţă negativă asupra dumneavoastră şi care trebuie înlăturate sunt lipsa încrederii în forţele proprii şi senzaţia că sunteţi copleşit, astfel că nu reuşiţi să mai faceţi nimic. „Vă gândiţi că un lucru este atât de extraordinar încât pare imposibil de îndeplinit“, spun specialiştii www.ele. ro. În plus, puteţi deveni obsedaţi de ceea ce aţi făcut sau ceea ce nu aţi făcut în asemenea măsură încât vă simţiţi copleşit şi nu mai faceţi nimic.

Duşmanii atitudinii pozitive

Alt duşman al atitudinii pozitive este şi acela că ajungeţi prea des la concluzii pripite („nu pot…“, „da, dar…“), precum şi părerea proastă despre propria persoană. „Cu cât acţionaţi mai greu, cu atât începeţi să credeţi despre dumneavoastră că sunteţi leneş sau lipsit de voinţă. Începeţi să credeţi că ăsta sunteţi cu adevărat şi automat aşteptaţi puţine lucruri bune de la dumneavoastră sau chiar nimic“, notează www.ele.ro.

La fel de periculoase pentru propria imagine şi implicit atitudinea dumneavoastră sunt şi subevaluarea, perfecţionismul, frica de eşec şi chiar teama de success. „Vă poate fi frică de succes întrucât anticipaţi că oamenii vor avea aşteptări şi mai mari de la dumneavoastră“, au adăugat specialiştii ele.ro. Alte elemente nepotrivite cu o atitudine de învingător este frica de dezaprobare, precum şi blamarea de sine.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII