24 C
Craiova
joi, 28 august, 2025

Kia c’eed drive test

c’eed este propunerea pe care a făcut-o constructorul coreean pieţei auto europene, o propunere atât de serioasă încât a construit o fabrică în Slovenia. Ştiam despre c’eed că are un nivel bun de echipare, de asemenea, un preţ bun, dar nu ştiam cum se comportă la drum.

Oz Maraton, dealerul Kia din Craiova, a oferit pentru drive test versiunea Best a modelului, echipată cu un propulsor pe benzină de 1,4l, patru cilindri în linie, de 109 CP, înfrăţit cu o cutie manuală în cinci trepte.

Înainte de a „ataca“ traficul din minunatul nostru oraş, ca de fiecare dată, mi se explică funcţiile butonaşelor din bord şi dotările maşinii. Mă aşez în scaunul şoferului şi aud din fundal că maşina este echipată cu ABS plus EBD (distribuţia electronică a forţei de frânare), suspensia faţă este de tip McPherson cu amortizoare pe gaz, iar airbag-uri sunt prezente de jur-împrejur. Sper să nu le văd culoarea. Coloana de direcţie este reglabilă pe înălţime şi adâncime. Profit de ocazie să îmi potrivesc volanul şi scaunul şi să trag centura de siguranţă. Ştiu de pe acum că prima oprire va fi la staţia PECO pentru alimentare. Pe drum până acolo mă întâlnesc cu un „tovarăş“ de c’eed. Îmi dă bliţuri şi semnalizează din avarii. Opresc paralel cu el şi observ că poartă uniformă. Este poliţist. Sunt mulţumit de ea? Nu ştiu încă, voi afla peste câteva ore. Mă anunţă jovial şi zâmbind satisfăcut că el are 10.000 de kilometri făcuţi deja cu c’eed-ul proprietate personală.

 

Preţ bun

 

Ajung la staţia peco şi sunt pus în situaţia de a căuta pe bord butonaşul care deschide capacul rezervorului, probabil singurul buton de care am uitat să întreb. Îl găsesc repede plasat jos, la picioarele mele, în stânga scaunului. Calculez rapid că, la un consum de puţin peste şase litri la sută pot ajunge liniştit la Timişoara doar din ce alimentez acum. Cât timp un angajat amabil bagă benzină în rezervorul maşinii fac rezumatul celor câţiva kilometri făcuţi prin oraş până acum. Traficul infernal parcă îi face să fie mai lungi decât kilometrii extraurbarni. Suspensia maşinii şi-a îndeplinit datoria când circulam pe carosabilul în valuri şi pe alocuri spart din zona pasajului Electro.

Hai să lăsăm oraşul cu aglomeraţia lui cu tot. În afara localităţii am posibilitatea de a apăsa mai tare pedala de acceleraţie. Motorul începe să tragă cu simţ de răspundere după 3.000 – 3.500 de ture. Şi tot trage până ajunge la 6.000 de rotaţii pe minut. Pe lângă faptul că acei 109 cai sunt încântători pe o maşină de dimensiunile c’eed-ului, sunetul motorului este deosebit, iar cu un eşapament sport ar fi superb. Cu părere de rău mă întorc în oraş şi las maşina la dealer. „Cum mi s-a părut?“, mă întreabă directorul. Are putere suficientă, direcţie precisă, cutie de viteze la fel, frânelor nu le pot reproşa nimic, maşina este confortabilă, bine echipată. La un preţ CIP de 9.961 de euro, c’eed este mai mult decât ok. Ne strângem mâna şi ne despărţim.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

5 COMENTARII