27.3 C
Craiova
luni, 25 august, 2025
Știri de ultima orăBani & AfaceriCV-ul captează atenţia din primele rânduri

CV-ul captează atenţia din primele rânduri

Angajatorul trebuie cucerit cu un CV obiectiv şi bine formulat. Abilităţile, cunoştinţele, experienţa şi rezultatele dumneavoastră nu sunt relevante dacă nu reuşiţi să-i demonstraţi că veţi pune pasiune în activitatea viitoare, vă veţi integra în companie şi nu veţi pleca după câteva luni de la angajare. Site-ul www.hipo.ro vă prezintă câteva reguli de bază.

Prima regulă de bază este să menţionaţi obiectivul dumneavoastră profesional în CV. A doua este să puneţi această secţiune la începutul CV-ului, imediat după datele personale.

O dată ce aţi răspuns la prima sa preocupare, angajatorul poate citi mai departe CV-ul dumneavoastră. A treia regulă de bază este ca obiectivul profesional din CV să fie „bine scris“, adică să respecte o serie de principii care asigură faptul că vă ajută în procesul de angajare şi nu ocupă degeaba spaţiu pe hârtie.

 

Câteva moduri în care nu trebuie scris obiectivul profesional

 

Nu trebuie să fie altceva decât obiectiv. Renunţaţi la informaţiile despre abilităţile dumneavoastră, experienţă, de cât timp încercaţi să vă angajaţi sau părerile personale.

Nu scrieţi obiectivul dumneavoastră familial, nevoia de respect şi recunoaştere sau de a vă retrage pe o insulă personală la pensionare. Nu asta aşteaptă angajatorul să afle.

Să nu fie multiplu. Nu scrieţi că vreţi să lucraţi ca inginer civil sau designer vestimentar, în marketing sau resurse umane. Hotărâţi-vă! Ambivalenţa îi arată angajatorului că nu ştiţi ce vreţi cu adevărat sau că nu aţi luat o decizie clară şi încercaţi să vă duceţi simultan în două direcţii, ceea ce el nu va crede că puteţi.

Să nu fie vag. Nu spuneţi nimic necunoscut dacă obiectivul dumneavoastră este să vă realizaţi profesional, să ajungeţi cineva sau să faceţi o carieră. Se presupune că, dacă aţi trimis CV-ul, vreţi aşa ceva.

Foarte multe persoane cred că este bine să aibă în CV un obiectiv vag, pentru a nu se exclude din procesul de selecţie. Este benefic să aveţi o opţiune profesională pentru un anume tip de job şi companie, opţiune făcută în funcţie de talentele şi pasiunile dumneavoastră, valorile personale şi evoluţia pieţei. Claritatea privind locul unde vreţi să ajungeţi în carieră este cea mai sigură cale de a ajunge acolo.

Cum trebuie scris un obiectiv profesional

 

În esenţă, un obiectiv profesional bine scris subliniază clar şi concis trei aspecte: tipul de activitate profesională pe care v-o doriţi, marketing, vânzări, contabilitate, programare, relaţii cu publicul; tipul de companie în care vreţi să lucraţi, mică, multinaţională, în dezvoltare, dintr-un domeniu anume; contribuţia pe care vreţi să o aduceţi prin activitatea dumneavoastră profesională, creşterea cotei de piaţă a companiei, optimizarea proceselor financiare, eficientizarea folosirii capitalului uman etc.

Ca să scrieţi bine un obiectiv profesional, e nevoie să alegeţi unul. Acesta este motivul pentru care atât de multe CV-uri conţin obiective care nu dau valoare sau nu conţin deloc. Cei mai mulţi dintre noi nu ştim cu adevărat ce vrem. Dedicaţi-vă întâi alegerii atente a carierei şi apoi veţi avea şansa de a crea un CV care cucereşte din primele rânduri.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU