marți, 4 iunie, 2024
Știri de ultima orăMagazinPicătura de cunoaştere

Picătura de cunoaştere

Mai atletici, mai inteligenţi

Pentru a avea rezultate bune la matematică şi la alte materii, tinerii trebuie să facă educaţie fizică. Cele mai recente studii de specialitate au demonstrat că tinerii aflaţi într-o formă fizică bună au şi un coeficient de inteligenţă mai ridicat, au o gândire logică şi o capacitate de înţelegere verbală mai dezvoltate, iar şansele să meargă la facultate şi să aibă mult succes pe plan profesional sunt foarte ridicate. Cel puţin aceasta este concluzia la care au ajuns specialiştii de la Sahlgrenska Academy din Suedia, în urma unui studiu realizat pe un eşantion de 1,2 milioane de tineri. Concluziile studiului coordonat de Michael Nilsson au fost date publicităţii de revista Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS). Pentru cercetările lor, oamenii de ştiinţă s-au folosit de date cu privire la forma fizică şi la capacităţile cognitive ale tinerilor, precum şi de diferite teste de inteligenţă. La finalul studiului, s-a constat că există o conexiune clară între forma fizică şi inteligenţă. În plus, tinerii care îşi îmbunătăţesc considerabil propria formă fizică între 15 şi 18 ani vor constata şi o îmbunătăţire a IQ-ului. În opinia specialiştilor, această conexiune poate fi explicată prin faptul că a avea o formă fizică bună presupune o circulaţie sanguină şi o capacitate pulmonară mai bune şi, ca atare, şi un creier mai bine oxigenat şi, în consecinţă, mai eficient. Oamenii de ştiinţă nu s-au limitat însă doar la acest rezultat şi au dorit să verifice dacă legătura dintre forma fizică şi IQ este în vreun fel influenţată genetic. După ce au studiat mai mult perechi de gemeni identici (acelaşi ADN) şi fraterni (ADN similar, dar nu identic), cercetătorii suedezi au constatat că forma fizică depinde în mare măsură de factori ambientali, în timp ce genele au o influenţă redusă. În fine, specialiştii i-au monitorizat pentru o lungă perioadă de timp pe tinerii voluntari şi au observat că aceia care au fost într-o mai bună formă fizică încă din copilărire au rezultate mult mai bune pe plan profesional, ajungând să ocupe funcţii mult mai importante.

5 COMENTARII