22.8 C
Craiova
joi, 6 iunie, 2024
Știri de ultima orăLocalAbandonul scolar, in crestere

Abandonul scolar, in crestere

In Dolj, aproximativ 800 de elevi renunta anual la scoala, numarul copiilor inscrisi in cele 123 de unitati de invatamânt doljene diminuându-se vizibil de la an la an.


Aproape 800 de elevi doljeni, din cei peste 54.000, câti figurau inscrisi in unitatile de invatamânt la inceputul anului scolar 2005 – 2006, au abandonat scoala pe parcursul anului. Potrivit conducerii Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ), cauzele abandonului, fenomen ce a capatat amploare in ultimii ani, sunt aceleasi. „Dintr-o statistica elaborata recent de reprezentantii ISJ Dolj a reiesit faptul ca 799 de elevi, reprezentând un procent de 1,47% din totalul celor inscrisi in unitatile de invatamânt doljene – 54.235 de elevi, au renuntat la scoala in acest an. Si de data aceasta, ca si in alti ani, abandonul a fost determinat de mai multi factori. In top se afla lipsurile mari existente in familii, cauzele sociale si economice, mobilitatea sau migratia familiilor in strainatate sau in alte judete, cauzele psihologice si, din ce in ce mai rar, cauzele medicale“, a spus coordonatorul Centrului Judetean de Asistenta Psihopedagogica (CJAP) Dolj, prof. psiholog Marinela Dumitrescu.


Opinia reprezentantului CJAP Dolj a fost sustinuta si de profesoara Elena Rosu, coordonator al proiectului de stabilire a abandonului scolar din judetul nostru. „Provenienta copiilor din familii dezorganizate, atitudinea rezervata fata de scoala a unor grupuri care au o perceptie negativa asupra rolului si importantei educatiei, cât si saracia unor familii aflate in imposibilitatea de a sustine scolarizarea copiilor, la care se adauga nivelul redus de dezvoltare a localitatilor, in special a celor din mediul rural, stimuleaza si incurajeaza abandonul“, a declarat prof. Elena Rosu.


Scoli fruntase in cazuri de abandon


In incercarea de a reduce numarul celor care abandoneaza scoala, conducerea ISJ Dolj, in colaborare cu CJAP Dolj, a trecut la implementarea de noi programe de integrare si reintegrare a copiilor in unitatile de invatamânt. „Insa, aceste programe nu sunt suficiente. Noi suntem de parere ca la nivelul comunitatii ar trebui abordata o politica de promovare sau de strângere de fonduri pentru a-i sprijini pe copiii care provin din familii cu venituri precare. Mai mult decât atât, societatea româneasca ar trebui sa se implice mai ales in atragerea micutilor catre scoala, prin diversi stimuli. Un copil care are un coeficient de inteligenta ridicat, fie ca provine din mediul rural sau urban, trebuie stimulat. Si nu doar cu acel legendar «cornulet cu lapte»“, a completat psihologul. Din datele emise de ISJ Dolj, in anul scolar 2005 – 2006 au existat scoli, atât in municipiul Craiova, cât si in judetul Dolj, care au detinut un numar record de cazuri de abandon. Printre acestea se numara Colegiul Tehnic „Ion Mincu“ din Craiova, cu 63 de cazuri, 44 la forma liceala si 19 la profesionala; Grupul Scolar Transporturi Auto – 27 de cazuri, patru la ciclul primar, 11 la cel gimnazial si 12 la forma profesionala; Grupul Scolar ICM 2 – 14 cazuri, cinci la forma liceala si noua la profesionala. „Lista poate continua. Insa, cele mai frecvente cazuri de abandon scolar se concentreaza la nivelul urmatoarelor unitati de invatamânt din mediul rural: Liceul Teoretic Bechet, 86 de cazuri de abandon, 12 la ciclul primar, 66 la cel gimnazial si unul la liceu, secondat de Grupul Scolar «Stefan Milcu» Calafat cu 36 de cazuri, noua la forma liceala de invatamânt, 21 la profesionala si noua la anii de completare, Grupul Scolar Industrial «C.N. Plopsor» Plenita, 34 de cazuri de abandon, Grupul Scolar Agricol Dabuleni, 26 de cazuri, Liceul Teoretic Bârca si multe alte scoli“, a explicat Marinela Dumitrescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS