12.8 C
Craiova
sâmbătă, 11 mai, 2024
Știri de ultima orăMagazinHainele emotionale, oglinda sufletului

Hainele emotionale, oglinda sufletului

Se numeste „emotional sensing“, altfel spus „simtind emotional“ si este ultima inovatie in materie de tehnologie, aplicata in lumea modei si a materialelor. In curând, vor fi lansate pe piata hainele care vorbesc despre noi si exprima sentimentele si personalitatea celor care le poarta. 


Printre pionii acestei noi tendinte de moda hi-tech se numara compania Philips, care recent a prezentat doua modele de haine „emotionale“. Unul se cheama „Bubelle“, un articol vestimentar inconjurat de un fel de glob subtire, iluminat de desene, care variaza in functie de pielea cu care vine in contact. Celalalt se numeste „Frison“, o haina care reactioneaza la accesarea unei constelatii de mici leduri, amplasata in materiale. Primele combinatii intre haine si tehnologie i-au surprins deja chiar si pe cei mai fantezisti dintre dependentii de hi-tech. De la jacheta antistres sau incaltamintea care transforma orice pas in muzica si pâna la cerculetele pentru par, capabile sa „vindece“ persoanele care isi misca prea des pleoapele, expertii in tehnologie au surprins cu tot felul de creatii. Au urmat apoi „hainele medicinale“, cum ar fi tricourile sau colantii care o data purtati eliberau vitamina A, B si C sau hainele „inteligente“, care, cu ajutorul unui microcip, avertizeaza daca accesoriile vestimentare alese se potrivesc si ofera indicatii in legatura cu temperatura si tipul de spalare.


Emotii la purtator


Ceea ce caracterizeaza insa noile „haine emotionale“ create de Philips este exact faptul ca reactioneaza la stimul si creeaza o reprezentatie vizuala a emotiilor, in functie de cei care le poarta. Pe scurt, noile haine sunt mai degraba senzitive decât inteligente. La cea mai mare expozitie mondiala de electronica de larg consum, Internationale Funkausstellung (IFA), Philips a prezentat o spectaculoasa demonstratie a tehnologiei Lumalive ce sta la baza acestor noi haine senzitive.


Lumalive realizeaza tesuturi flexibile, constituite din asa-numitele „fibre LED“, complet integrate in material. Aceste „tesuturi luminoase“ fac posibila crearea de materiale care aduc cu sine mesaje dinamice sau publicitare sau materiale care isi schimba culoarea in timp real. Modelele au fost prezentate deja in 2005, insa timp de un an, specialistii au lucrat la forma finala. Acum, produsele sunt pregatite sa fie lansate pe piata. „Cea mai mare provocare a fost sa aducem materialele Lumalive de la faza de prototip la cea de produs finit“, a explicat Bas Zeper, managing director de la Photonic Textiles, unul dintre laboratoarele de cercetari Philips.


„Lumina emisa de material trebuie sa fie flexibila, de durata si activata de baterii minuscule. Faptul ca am reusit sa o incorporam intr-o haina confortabila si usoara a fost un extraordinar succes de inginerie“, a mai precizat acesta. Produsele Lumalive sunt usor de utilizat, gratie unor baterii minuscule care pot fi scoase inainte de spalare si repozitionate dupa aceea. Aria de aplicatie a noii tehnologii este atât de mare incât un grup de specialisti americani au mers mai departe si au pus la punct asa-numita „Emotional Wardrobe“, garderoba emotionala.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS