25.6 C
Craiova
joi, 6 iunie, 2024
Știri de ultima orăMagazinTehnologia ucide memoria

Tehnologia ucide memoria

Timpul dedicat de adolescenţi telefonului mobil sau calculatorului influenţează negativ puterea de concentrare şi memorarea, potrivit specialiştilor britanici.

Dispozitivele tehnologice moderne au consecinţe negative asupra ortografiei şi puterii de concentrare a elevilor şi încurajează întreruperea orelor de curs. Cel puţin aceasta este concluzia la care au ajuns cercetătorii de la Northampton Business School. În opinia acestora, tehnologia a construit un nou stil de viaţă, care induce o dorinţă puternică de a fi în permanent contact cu proprii prieteni. Studiul „Techno Addicts: Young Person Addiction to Technology“, realizat pe un eşantion de 267 de tineri, cu vârste cuprinse între 11 şi 18 ani, a demonstrat că 63 la sută dintre respondenţi se simt dependenţi de internet, în timp ce 53 la sută dintre ei nu reuşesc să stea departe de telefonul mobil. Prin intermediul unui chestionar al cărui obiectiv a fost acela de a verifica obiceiurile „tehnologice“, cei mai mulţi dintre elevi, mai precis 80 la sută, au declarat că au făcut cunoştinţă cu mirajul internetului la zece ani, în timp ce 58 la sută au folosit pentru prima dată un telefon mobil între opt şi zece ani. Debutul pe site-urile de tip „social network“ are loc în jurul vârstei de 13 ani, după cum reiese din acelaşi studiu. În ceea ce priveşte timpul petrecut la telefonul mobil, s-a constatat că mai mult de jumătate din respondenţi dedică în jur de o jumătate de oră din zi conversaţiilor la celular, în timp ce 17 la sută au recunoscut că vorbesc chiar şi trei ore şi jumătate pe zi. Există şi cazuri în care elevii îşi ţin telefonul deschis chiar şi în timpul orelor de curs, atitudine confirmată de 20 la sută dintre elevii intervievaţi. Cifrele cresc când vine vorba de timpul petrecut în faţa calculatorului. În medie, elevii petrec pe site-urile de socializare câteva ore pe zi, 26 la sută dintre ei ajungând chiar să „socializeze“ timp de şase ore.

Consecinţe negative

În acest fel, internetul devine sursa de informaţii preferată de tineri, care nu se feresc să recunoască faptul că tehnologia şi mai ales sistemele de abreviere folosite pentru scrierea mesajelor le-au afectat considerabil ortografia. Această situaţie a dus la apariţia unui nou limbaj, care a creat uneori probleme de comunicare şi de înţelegere cu persoanele care nu sunt la curent cu noile tehnologii. În plus, în opinia cercetătorilor, folosirea excesivă a telefoanelor celulare şi a calculatoarelor portabile poate avea în multe cazuri un impact negativ asupra nivelului de atenţie, favorizând în acelaşi timp apariţia sindromului „copy-paste“.

O soluţie la îndemână
În multe cazuri, revistele tehnologice sunt frunzărite pe ascuns, în timpul orelor, astfel că elevii nu mai sunt atenţi la ce le explică profesorul. Odată ajunşi acasă, fără notiţe pe caiet pe care să le citească, tinerii dau drumul la calculator, intră pe site-ul potrivit, copiază ce îi interesează, „lipesc“ şi… lucrurile s-au rezolvat. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU