24.6 C
Craiova
duminică, 9 iunie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriGamerii se orientează către console

Gamerii se orientează către console

Segmentul consolelor de jocuri a înregistrat un trend ascendent în ultimii ani, pe fondul creşterii interesului pasionaţilor de gaming pentru aceste produse, dar şi al ofertei tot mai variate de pe piaţa din România.

În topul preferinţelor a rămas PlayStation 2, fiind cea mai vândută consolă în 2006 şi în 2007. Pentru anul 2007, odată cu lansarea PlayStation 3, ultima generaţie de console de gaming, Flamingo International estimase că o să vândă aproximativ 1.000 de unităţi. La doar două luni de la momentul lansării, magazinele Flamingo, Flanco şi Flanco World raportaseră deja 400 de console vândute, un volum care depăşeşte estimările retailerului pentru 2007, au declarat reprezentanţii companiei. Altex a declarat că vânzările înregistrate până în luna septembrie sunt de trei ori mai mari faţă de anul trecut şi se aşteaptă la creşteri pentru acest produs, deşi în magazine sunt deja disponibile consolele de generaţia a 3-a Play Station 3, Nintendo Wii şi Xbox360.

Acest segment de piaţă a înregistrat o creştere importantă mai ales datorită eliminării taxelor vamale din ianuarie 2007, dar şi reducerilor preţurilor la jocurile pentru console.

În prezent, cota Flamingo International pe această piaţă este de 20%, după cum au declarat reprezentanţii companiei, care îşi propun să crească această cotă prin comercializarea celor mai bune console de jocuri lansate la nivel internaţional. Altex estimează că piaţa de console şi de accesorii în România atinge opt milioane de euro, iar lanţul de magazine deţine o cotă de piaţă de aproximativ 25%, fiind lider de piaţă.

Ofertele stimulează vânzările

La Media Galaxy, PlayStation 3 a înregistrat luna trecută o creştere a vânzărilor de 150% faţă de lunile precedente datorită pachetului promoţional: Consola + 2 controllere + 2 jocuri la preţul de 1.899 de lei (în condiţiile în care preţul unei console este de 1.999 de lei).

Este normal ca lansarea unei versiuni mai noi de jocuri să genereze o uşoară scădere a vânzărilor pentru versiunile mai vechi. Această situaţie s-a întâmplat şi în cazul PlayStation 3, care a adus utilizatorilor de jocuri o versiune net îmbunătăţită comparativ cu versiunile anterioare, fapt ce a generat o scădere a preţurilor cu 20% pentru PlayStation 2.

În prezent, Flamingo înregistrează un număr semnificativ de solicitări pentru consolele PlayStation, dar, totodată, se observă şi o tendinţă de creştere a interesului pentru consolele portabile. Acestea din urmă oferă avantajul flexibilităţii şi al mobilităţii, fiind preferate în special de persoanele cu un stil de viaţă mai dinamic. Consola PlayStation Portable oferă utilizatorilor libertatea de a rula jocuri 3D cu o rezoluţie video de înaltă calitate, de a viziona filme şi poze, de a asculta muzică şi de a se conecta wireless, în orice moment. Consola PSP are un ecran LCD-TFT de 4,3" (în format 16:9), redă 16.77 milioane de culori la o rezoluţie de 480*272, oferind astfel imagini deosebite. PSP foloseşte ca mediu de stocare cel mai nou disc (UMD – Universal Media Disc) de capacitate 1.8GB.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS