13.9 C
Craiova
marți, 30 aprilie, 2024
Știri de ultima orăSportCoalitie impotriva „dictaturii rosii“

Coalitie impotriva „dictaturii rosii“

Debutul neasteptat al acestui sezon de Formula 1, dezastruos pentru campioana ultimilor sase ani, Ferrari, a aprins sperantele in rindul celorlalte teamuri care in ultimii ani au fost mai mult parteneri de antrenament pentru scuderia italiana. Dupa primele trei etape, echipele Renault si Toyota conduc in clasamentul constructorilor, prilej pentru oficialii acestora de a spera la inlaturarea „dictaturii rosii“ din F1.


Directorului tehnic de la Toyota, britanicul Mike Gascoyne, este de parere ca noile modificari ale regulamentelor din Formula 1 au contribuit la startul foarte bun reusit de scuderia japoneza in acest debut de sezon. „Este exact de ce are nevoie Formula 1, care a fost mereu ciclica, cu echipe care urca si apoi coboara“, a spus Gascoyne, dupa ce italianul Jarno Trulli s-a clasat pe locul secund in Marele Premiu al Bahreinului, de duminica, reeditind isprava din Malaiezia. Desi Toyota are resurse mai mari decit majoritatea echipelor, Gascoyne sustine ca „noile reguli au contribuit semnificativ la succesul din acest debut de an, pentru ca au oferit tuturor concurentilor sanse egale“.


Oficialul echipei japoneze a mai mentionat ca este bine pentru competitie ca Ferrari nu mai este atit de puternica precum in alti ani: „Fara nici o indoiala nu vor mai fi foarte competitivi in acest an. Vor cistiga curse, vor fi puternici, dar nu vor mai avea o pozitie dominanta si asta e bine pentru Formula 1.“ Dupa trei sezoane in care investitiile au urcat la un miliard de dolari, fabricantul japonez ocupa locul doi in clasamentul constructorilor, dupa trei curse si doua podiumuri succesive.


Alonso: „Vom fi greu de invins“


Nici dupa a treia etapa a CM de Formula 1 Ferrari nu a reusit sa iasa din anonimat, monoposturile scuderiei italiene fiind depasite de cele de la Renault. Pe circuitul de la Sakhir, in Marele Premiu al statului Bahrein, cel mai bun s-a dovedit spaniolul Fernando Alonso, driverul de la Renault consolidind pozitia de lider a echipei sale in clasamentul constructorilor, dar si pe a sa in ierarhia pilotilor. Plecat din pole position, Alonso a dominat cursa de la un capat la altul, parcurgind cele 57 de tururi, care au totalizat 308,769 kilometri, intr-o ora, 29 de minute, 18 secunde si 531 de miimi, reusind a doua sa victorie in acest sezon, dupa cea de la Sepang (Malaiezia), si a treia din cariera.


Desi a concurat pe noul monopost Ferrari F2005, campionul en titre Michael Schumacher, plecat din pozitia secunda a grilei de start, nu a putut termina cursa, germanul abandonind in turul al 12-lea, din cauza unor probleme tehnice, in timp ce coechipierul sau, brazilianul Rubens Barrichello, a ajuns abia al noualea si nu a obtinut nici un punct.


Fernando Alonso a calificat drept extraordinar faptul ca a reusit sa obtina 26 de puncte din 30 posibile in primele trei runde ale Marelui Circ. „Este extraordinar ca am obtinut 26 de puncte din 30 posibile, dar trebuie sa fim prudenti. Sezonul este lung si au avut loc doar trei curse. Cred ca daca vom fi in continuare la fel de competitivi ca si pina acum si daca vom putea evita problemele mecanice vom fi greu de invins“, a afirmat Alonso.


Dupa trei Mari Premii disputate, spaniolul este lider in clasamentul pilotilor, cu 26 de puncte, urmat de Jarno Trulli (16), Giancarlo Fisichella (10), Ralf Schumacher (9) si David Coulthard (9), Michael Schumacher fiind abia al 13-lea, cu doua puncte. In ierarhia constructorilor, echipa Renault are 36 de puncte, fiind urmata de Toyota (25), McLaren-Mercedes (19) si Williams BMW (13), Ferrari acumulind doar noua puncte.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS