14.2 C
Craiova
duminică, 28 aprilie, 2024
Știri de ultima orăSportRAT Craiova nu a mai platit asigurarile salariatilor de aproape doi ani

RAT Craiova nu a mai platit asigurarile salariatilor de aproape doi ani

Regia Autonoma de Transport (RAT) Craiova are datorii uriase la fondurile de stat, asigurarile salariatilor nemaifiind platite de aproape doi ani. Situatia este mentionata intr-un raport de audit financiar, pe perioada 1 ianuarie – 31 august 2004, dar care face trimitere si la anii anteriori.

Datoriile catre fondul de asigurari de sanatate totalizeaza aproape 27 de miliarde de lei, cele catre asigurarile sociale depasesc 1,3 miliarde, restantele catre fondul de somaj, aproape patru miliarde, TVA-ul de plata 6,4 miliarde, impozitele pe salarii, peste 430 de milioane de lei, iar dobinzile si penalitatile, 11,6 miliarde de lei. Practic, RAT Craiova nu a mai platit asigurarile de sanatate ale salariatilor din ianuarie 2003, iar cele privind pensia suplimentara, fondul de somaj, fondul de risc si accidente, din mai 2003.

Majorari salariale, desi RAT avea pierderi de peste 37 de miliarde

In informarea trimisa Consiliului Local (CL) Craiova s-a notat, de asemenea, ca in continuare cheltuielile cu salariile se mentin constante, cu toate ca regia a apelat la reduceri succesive de personal. Din 1.238 de salariati, citi avea in ianuarie 2003, la sfirsitul anului au ramas 1.016, pentru ca la 30 iunie 2004 numarul salariatilor sa ajunga la 994. Totusi, in 2003, cu salariile s-au cheltuit 103,9 miliarde de lei fata de 103,2 miliarde, cit se cheltuise in anul anterior. In ciuda pierderilor masive inregistrate in 2003 (peste 37 de miliarde de lei), RAT a recurs la marirea salariilor cu sapte procente, incepind cu 1 octombrie 2003, „fara o fundamentare economica care sa sustina aceste majorari“, dupa cum mentioneaza raportul de audit.

Nici unii dintre furnizorii de materiale nu si-au incasat datoriile avute de RAT.

La sfirsitul lunii iunie 2004, suma datoriilor catre furnizori ajunsese la 17,5 miliarde de lei, pentru ca doua luni mai tirziu aceasta sa totalizeze 18,8 miliarde de lei. Auditorii au constatat ca nivelul cheltuielilor materiale se mentine ridicat, cu toate ca in ultimii doi ani parcul auto al RAT s-a innoit continuu.

Utilitatile – neplatite, desi

primaria a virat banii catre RAT

Raportul mai mentioneaza ca, desi Primaria Craiova si-a achitat permanent subventia anuala, RAT Craiova nu si-a platit datoriile catre furnizorii de utilitati. La sfirsitul lui august 2004, se inregistrau restante de 1,7 miliarde de lei catre SC ELECTRICA SA, 757 de milioane de lei catre Regia Autonoma de Apa, 198 de milioane de lei catre PETROM SA si aproape trei miliarde de lei catre SC BARIS SRL. In concluzie, se recomanda ca toate achizitiile de produse, lucrari si servicii sa se faca prin licitatie publica (conform OUG nr. 60/2001), mai ales ca, desi achizitioneaza cantitati impresionante de combustibili, regia nu are pina acum incheiat vreun contract in acest sens, cu toate ca s-a organizat o licitatie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS