miercuri, 15 mai, 2024
Știri de ultima orăMagazinPicătura de cunoaştere

Picătura de cunoaştere

Salmonella ar putea fi folosită
în tratamentul cancerului

Membrii unei echipe de cercetători de la Universitatea Glasgow, Scoţia, susţin că salmonella, bacteria responsabilă pentru declanşarea intoxicaţiilor alimentare, ar putea fi utilizată în tratamentul eficient al bolnavilor de cancer. Oamenii de ştiinţă scoţieni au descoperit că bacteria conţine o proteină care are capacitatea de a influenţa procesele care au loc în interiorul celulelor şi care poate provoca moartea acestora. Potrivit cercetătorilor, această capacitate ar putea fi de folos şi în cazul celulelor canceroase şi ar putea duce chiar la vindecarea bolii pe care acestea o provoacă. Există speranţa ca pe viitor anumite bacterii salmonella să poată fi injectate în corpul pacienţilor bolnavi de cancer în scopul distrugerii celulelor canceroase, iar după această operaţiune pacienţii să fie trataţi cu antibiotice, care ar înlătura orice urmă de salmonella din organism. Experţii din domeniul oncologiei sunt de părere că această descoperire este utilă care, după teste extensive, ar putea genera, în următorii 5-10 ani, tratamente eficiente împotriva cancerului. Donal Wall, unul dintre medicii care au participat la acest experiment, a explicat că echipa din care face parte a descoperit că proteina SipA, care se găseşte în bacteriile de salmonella, promovează acţiunea unei enzime care împrăştie inflamaţia în organism, generând astfel distrugerea celulelor. Oamenii de ştiinţă scoţieni au precizat că acest proces ar putea fi amplificat şi direcţionat către celulele canceroase, astfel încât bacteria salmonella să distrugă tumorile existente.

1 COMENTARIU