6.7 C
Craiova
marți, 19 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljEveniment auto de marcă în capitala Olteniei (VIDEO)

Eveniment auto de marcă în capitala Olteniei (VIDEO)

Craiova a găzduit ieri Forumul Industriei Auto 2019. Evenimentul s-a desfășurat la Centrul Multifuncțional şi a reunit înalți oficiali din UE, precum și specialiști din industria auto. Reuniunea s-a înscris în seria evenimentelor organizate de Ministerul Economiei, pe durata exercitării Președinţiei Consiliului Uniunii Europene.

Zeci de reprezentanţi ai industriei auto din Uniunea Europeană şi ai guvernelor statelor membre au participat ieri, la Craiova, la Forumul Industriei Auto 2019. Temele abordate au fost viitorul acestui domeniu în condiţiile provocărilor aduse de mobilitatea urbană, de reducerea poluării şi de noile tehnologii care fac autoturismele tot mai inteligente. Prezentă la eveniment, Viorica Dăncilă a spus că industria auto este unul dintre pilonii pe care se bazează dezvoltarea economiei româneşti. „În ultimii trei ani, ritmul de creştere mediu anual al acestui sector a fost de peste 13%, cu mult peste cel al industriei, de 4,3%. (…) În primele 11 luni ale anului trecut, ponderea exportului de autovehicule de transport rutier în totalul exporturi a fost de 17,4%, în timp ce importurile au reprezentat doar 10%. După creşterea constantă din ultimii ani, 2018 a fost un an extraordinar pentru industia auto. România a înregistrat o producţie record de autoturisme anul trecut, o creştere de 30% faţă de anul anterior. Este un semnal puternic de încredere pentru economia românească şi pentru mediul de afaceri“, a spus premierul, la Forumul Industriei Auto 2019.

„Oamenii au dreptate să fie supăraţi“

În discursul său, aceasta a abordat şi problema infrastructurii auto, susţinând că guvernul „a luat în piept această provocare“. „Ne preocupă problema cea mai arzătoare pentru industria auto: infrastructura de transport. Am modificat legislaţia pentru a creşte posibilitatea de a dezvolta infrastructura, inclusiv prin intermediul parteneriatului public-privat. Vom lua şi alte măsuri care să uşureze şi să grăbească acest proces. (…) După atâţia ani în care lucrurile au mers cu încetinitorul, guvernul pe care îl conduc a luat în piept această provocare şi vom demonstra că se poate. Oamenii au dreptate. Au dreptate să fie supăraţi pentru ritmul în care s-a lucrat în acest domeniu, însă adevărul trebuie spus până la capăt: în guvernările PSD s-au făcut peste 500 km de autostradă din cei existenţi. În alte guvernări au fost 0 km. Să nu uităm că ministrul transporturilor din anul 1999, devenit apoi preşedintele României, ne explica faptul că România nu are nevoie de autostrăzi, ne ajung drumurile naţionale. Ne luptăm de ani buni cu această mentalitate, dar şi cu o serie de piedici, puse parcă intenţionat de unii. Da, este o problemă esenţială pentru dezvoltarea viitoare a României, însă acest lucru nu îl putem rezolva decât punând umărul la acţiune, nu făcând circ şi declaraţii politice“, a mai afirmat prim-ministrul României.

Drumul expres Craiova -Piteşti, împărţit în patru tronsoane

Dăncilă a spus că săptămâna trecută au început lucrările la primii kilometri de autostradă din Moldova, iar drumul expres Craiova – Piteşti este deja în fază avansată. „Va avea o lungime de peste 121 km, are o valoare totală estimată de aproape cinci miliarde de lei, inclusiv TVA, iar pentru o realizare cât mai eficientă, obiectivul a fost împărţit în patru tronsoane. Contractele pentru proiectarea şi execuţia celor patru tronsoane au fost scoase la licitaţie în anul 2017, iar contractele pentru tronsoanele unu şi doi au fost semnate în decembrie 2018. Practic, anul acesta, tronsoanele 1 şi 2 în lungime de 57,55 km şi cu o valoare însumată de peste două miliarde de lei cu TVA au intrat în linie dreaptă, aflându-se în faza de proiectare. Licitaţiile pentru tronsoanele 3 şi 4 au fost anulate în instanţă. În acest moment, documentaţia necesară acestor tronsoane se află în procedura de reactualizare pentru a putea fi lansată din nou la licitaţie anul acesta“, a mai spus Dăncilă.

Secţiunile 2 şi 3 ale autostrăzii Sibiu- Piteşti sunt blocate

Premierul a mai spus că este în desfăşurare Programul de modernizare a liniei de cale ferată pe secţiunea Arad – Caransebeş – Craiova – Calafat şi Craiova – Bucureşti – Constanţa Port, care va ajuta la creşterea capacităţii de transport, reducerea timpilor de parcurs şi eliminarea restricţiilor de viteză. „Nu în ultimul rând, guvernul a aprobat de curând Proiectul pentru Bucureşti – Craiova – Drobeta – Lugoj cu bifurcaţie şi spre Calafat dinspre Craiova care va fi realizat în parteneriat public privat. În aprilie o să fie gata studiul de fundamentare pentru a putea fi scos la licitaţie. Proiectul Piteşti – Sibiu, la fel de aşteptat, se află în stadiu destul de avansat. Proiectare şi execuţie Secţiunea 1 Sibiu – Boiţa – procesul de evaluare a ofertelor a fost finalizat. A fost anunţat câştigătorul. Astăzi (ieri – n.r.) expiră perioada de contestaţii şi, dacă totul este în regulă, până la sfârşitul săptămânii putem semna contractul. De asemenea, procesul de evaluare a ofertelor a fost finalizat şi pentru proiectarea şi execuţia Secţiunii 5 Curtea de Argeş – Piteşti“, a mai spus Viorica Dăncilă.
În ceea ce priveşte secţiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeş a autostrăzii Sibiu – Piteşti, documentaţia de atribuire în vederea lansării procedurii de achiziţie publică a fost finalizată şi transmisă spre publicare la ANAP în luna ianuarie 2019, potrivit prim-ministrului, însă secţiunile 2 şi 3 ale autostrăzii Sibiu – Piteşti sunt blocate din cauza contestaţiei împotriva Acordului de Mediu obţinut în decembrie 2018.

Programul Rabla va demara până pe 5 aprilie

Prezentă la eveniment, Graţiela Gavrilescu, vicepremier şi ministru al mediului, a spus că trebuie adaptat programul de înnoire a parcului auto la tendinţa europeană şi mondială, de mutare a accentului pe autoturismele hibrid şi electrice. „Compania Ford a demonstrat că poate produce modele performante, cu emisii reduse. Motorul EcoBoost, produs şi la Craiova, a câştigat titlul de motorul internaţional al anului şase ani consecutiv. Totodată, ştim că planurile Ford pe zona de electrificare includ lansarea a 16 vehicule complet electrice, ajungând la un portofoliu total de 40 de vehicule electrice până în 2022.(…) La fel se întâmplă şi la Piteşti, unde producătorul Dacia a lansat anul trecut noul model Duster, mai prietenos cu mediul (…). Maşinile care utilizează tehnologii verzi au devenit din ce în ce mai autonome, mai performante şi mai accesibile pentru români. Consider că principalul catalizator al creşterii consumului de maşini ecologice în România este Programul Rabla Plus, care se bucură de un mare succes. (…) În ceea ce priveşte Programul Rabla Clasic, cel mai longeviv program guvernamental, aflat la a 15-a ediţie, am avut anul trecut cea mai mare creştere, am ajuns la 50.000 de unităţi vândute“, a spus Graţiela Gavrilescu, vicepremier şi ministru al mediului.
Potrivit acesteia, anul acesta Programul Rabla va fi lansat până pe 5 aprilie.

„Nu există o maşină europeană în TOP 5 vehicule electrice vândute în lume“

La evenimentul care s-a desfăşuratat la Centrul Multifuncţional a participat şi comisarul european responsabil pentru Piaţa Internă, Industrie, Antreprenoriat şi IMM-uri, Elzbieta Bienkowska. Aceasta a declarat că a avut discuţii cu statele membre referitoare la foaia de parcurs pentru autovehicule curate. „Împreună cu experţii din statele membre, am pregătit Foaia de parcurs care stabileşte criterii de referinţă şi instrumente pentru a avea vehicule curate, dar trebuie să depunem eforturi comune în acest sens. (…) Poate că schimbarea cea mai critică pe care o întâmpină industria auto este dezvoltarea tehnologiilor de conducere conectate şi automatizate. Nu trebuie să ne temem de aceste schimbări (…) Mobilitatea conectată şi automatizată va face vehiculele mai sigure, ceea ce ar putea contribui la rezolvarea mai multor provocări, cum ar fi siguranţa rutieră, congestionarea traficului, eficienţa energetică şi calitatea aerului“, a spus Elzbieta Bienkowska.
Potrivit acesteia, noua piaţă a vehiculelor automate şi conectate va aduce beneficii economice mari. Se estimează că veniturile vor depăşi 620 de miliarde de euro pentru sectorul automobilelor din UE şi 180 de miliarde de euro pentru sectorul electronic din UE, datorită tehnologiilor autovehiculelor şi vehiculelor conectate. „UE tocmai a convenit asupra obiectivului foarte ambiţios de reducere a emisiilor de CO2 pentru autoturisme, camionete şi camioane. Aceste obiective ambiţioase nu vor fi îndeplinite fără electrificare. Astăzi, UE nu este încă lider în prim plan. Nu există o maşină europeană în TOP 5 vehicule electrice vândute în lume în 2018. Vehiculele electrice depind de baterii pentru a funcţiona şi vrem ca aceste baterii să fie produse în Europa, nu în Asia“, a spus Elzbieta Bienkowska, care a adăugat că UE este al doilea mare producător de autoturisme din lume şi generează un excedent comercial de peste 90 de miliarde de euro pe an.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS