7.3 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjCabanierii din Rânca reclamă pagube în urma închiderii repetate a DN 67C

Cabanierii din Rânca reclamă pagube în urma închiderii repetate a DN 67C

Blocajul de la Rânca a trecut, pierderea hotelierilor a rămas. Cabanierii şi proprietarii de hoteluri şi pensiuni din Rânca se plâng că desele închideri ale DN 67C au produs pierderi. Au existat turişti care au venit de la sute de kilometri şi care ar fi fost nevoiţi să se întoarcă din drum, cu toate că nu mai aveau mult până să ajungă la locurile de cazare. Secţia de Drumuri Naţionale împreună cu Prefectura Gorj şi Poliţia Rutieră au luat de mai multe ori decizia în acest an de a bloca şoseaua pe tronsonul Novaci-Rânca. Astfel, turiştii nu au mai putut urca în Rânca sau au fost nevoiţi să aştepte până la reluarea traficului rutier. Autorităţile au motivat închiderea circulaţiei pe drumul care urcă la Rânca din cauza viscolului puternic şi a faptului că şoseaua era plină de zăpadă şi nu se mai putea înainta. Astfel, tranzitarea şoselei reprezenta un pericol pentru conducătorii auto, care ar fi putut rămâne blocaţi.

Efecte pe termen lung

Radu Miruţă, proprietarul unei cabane din Rânca, a declarat că efectele blocajelor din luna ianuarie se vor resimţi şi în lunile următoare. Mulţi cabanieri mizează pe câştigurile din iarnă pentru a supravieţui până la finalul anului. O parte a încasărilor s-au pierdut pentru că turiştii nu au mai ajuns la schi pe cele cinci pârtii şi nu s-au mai cazat într-una din cele peste 800 de pensiuni şi cabane. „Evident că siguranţa celor de pe şosea este prioritară, însă devine periculos dacă neputinţa autorităţilor se ascunde după paravanul artificial al siguranţei participanţilor la trafic. Care sunt soluţiile? În porţiunea de drum cuprinsă între kilometrii 27 și 30, acolo unde viscolul pune adeseori probleme, se pot monta nişte parapeţi transparenţi (care permit admirarea panoramei vara). Se irosesc bani în zadar pentru curăţarea a 15 km de drum, dacă întreg tronsonul de 18 km se blochează din cauza unei porţiuni de cele mai multe ori de un kilometru. Strategia închiderii drumului pentru un kilometru de porţiune cu probleme şi trimiterii acasă a mii de oameni veniţi de la distanţă este inacceptabilă şi o ruşine a CNAIR, pentru că nu face ceea ce este necesar încât această situaţie să fie evitată. Aglomeraţia nu poate fi rezolvată simplu niciunde în lume, cu atât mai puţin în Gorj, unde problemele sunt cam cu 15 ani în urma tipului de probleme cu care se confruntă administraţiile civilizate. Soluţia la îndemână pentru Rânca ar fi construirea unei parcări mari, la intrarea în staţiune, nu la Novaci. Există suficient spaţiu, iar obştile pot fi convinse fie să facă ele, fie primăria, fie altă entitate privată interesată. De acolo, s-ar putea pune cu uşurinţă la dispozitie nişte utilaje de transport, gen bobocar (ca la mare), cu vagonaşe care să plece cu o frecvenţă de 10 minute şi să străbată staţiunea. Aprovizionarea unităţilor turistice s-ar face doar într-un anumit interval orar prestabilit, iar accesul proprietarilor – pe baza unui permis de trecere eliberat de autorităţi pentru maximum una-două maşini per unitate, în funcţie de dimensiunea construcţiei avute (maşini ale proprietarilor, nu ale turiştilor)“, consideră Radu Miruţă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS