În intersecția Centurii de Nord cu strada Prelungirea Teilor și cu drumul către Ghercești s-au petrecut, de-a lungul timpului, multe accidente, inclusiv soldate cu victime (FOTO: Lucian Anghel)
În intersecția Centurii de Nord cu strada Prelungirea Teilor și cu drumul către Ghercești  s-au petrecut, de-a lungul timpului, multe accidente, inclusiv soldate cu victime (FOTO: Lucian Anghel)
În intersecția Centurii de Nord cu strada Prelungirea Teilor și cu drumul către Ghercești
s-au petrecut, de-a lungul timpului, multe accidente, inclusiv soldate cu victime (FOTO: Lucian Anghel)

Un cititor GdS ne-a transmis un răspuns primit în urmă cu nouă luni de la Inspectoratul de Poliție al Județului (IPJ) Dolj, prin care acesta fusese anunțat că Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova va realiza, în cadrul programului de achiziții pentru anul 2015, un sens giratoriu pe Centura de Nord a Băniei, la intersecția cu drumul Craiova – Ghercești și cu strada Prelungirea Teilor din cartierul Bariera Vâlcii.
„Având în vedere accidentele de circulație produse în această intersecție, pentru prevenirea acestora și creșterea gradului de siguranță a participanților la trafic, Inspectoratul de Poliție Județean Dolj a solicitat Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova, instituție abilitată cu efectuarea amenajărilor rutiere pe drumurile naționale, realizarea unui sens giratoriu în intersecția respectivă. În urma demersurilor întreprinse, DRDP Craiova a întocmit proiectul de amenajare a sensului giratoriu, iar în prezent acesta se află în faza de avizare la Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) SA și IGPR – Direcția Rutieră. După obținerea avizului, DRDP Craiova va proceda la realizarea amenajărilor respective, conform Programului de Achiziții Publice pentru anul 2015 transmis la CNADNR SA“, se arată în răspunsul primit de cititorul GdS în luna februarie a acestui an.

Lipsa iluminatului, altă problemă

Iată că anul 2015 aproape s-a încheiat și nu a apărut nici un sens giratoriu în zonă. Totodată, aria respectivă suferă și din pricina lipsei iluminatului stradal.
„Situația este cu atât mai gravă cu cât acum s-a și asfaltat strada Prelungirea Teilor, iar mașinile circulă cu o viteză și mai mare“, a încheiat cititorul GdS. Faptul că în zonă se petrec accidente a fost sesizat și de persoanele care locuiesc în cartierul Bariera Vâlcii, în cadrul întâlnirii „Fii vocea cartierului tău!“, organizată de Gazeta de Sud în luna ianuarie.
„La ieșirea din Prelungirea Teilor către Rocadă s-au întâmplat foarte multe accidente și aș propune un sens giratoriu“, spunea, la acea vreme, Florin Pătru. Totodată, și reprezentanții IPJ Dolj au explicat pentru GdS că pe DN 65F s-au petrecut, în primele nouă luni ale anului 2015, patru accidente grave, în urma cărora o persoană a decedat, iar trei au fost rănite. Principalele cauze, după cum au informat reprezentanții poliției, au fost neadaptarea vitezei, traversarea neregulamentară și neacordarea priorității. De asemenea, și în anii trecuți s-au înregistrat mai multe accidente cu victime.

DRDP Craiova: „Va fi o licitație după 1 ianuarie“

Contactați de GdS, reprezentanții DRDP Craiova au explicat că există un proiect pentru amenajarea unui sens giratoriu în intersecția amintită și că acesta va fi prins, de data aceasta, în programul de lucrări pentru anul 2016.
„Au fost discuții legate de soluția de proiectare și s-a stabilit soluția finală. Urmează să intrăm în perioada de iarnă, așa că nu avem cum să lucrăm în aceste luni. Avem proiectul, ceea ce e mare lucru, și este prins în programul de lucrări pentru 2016. Va fi o licitație după 1 ianuarie și este timp suficient pentru ca acest contract de lucrări să fie adjudecat până în luna aprilie, când ne putem apuca de lucru. Totodată, în cadrul proiectului este prinsă și soluția privind iluminatul public“, a explicat directorul DRDP Craiova, Adrian Lumezeanu.
Alte două giratorii cerute în mai multe rânduri atât de autorități, cât și de locuitorii din zonele respective sunt cele de pe Calea București, la intersecția cu drumul care duce către comuna Cârcea, cât și la intrarea în parcarea Aeroportului Craiova, unde, de asemenea, se produc accidente destul de des. În ceea ce le privește pe acestea, directorul DRDP Craiova a explicat că sunt ambele prinse într-un proiect al CNADNR.
„Există un proiect inițiat de Companie (CNADNR – n.r.), «Sporirea capacității de trafic DN 65 km 5+210 – km 11+500» în stadiul de SF (studiu de fezabilitate – n.r.), în care sunt cuprinse ambele giratorii. E în lucru, nu a fost finalizat, în sensul că se umblă după avize și acorduri. Urmează o licitație ori pentru proiectarea tehnică, ori pentru proiectare tehnică plus execuție. Nu știu dacă ne vor da nouă lucrarea pentru programul de investiții sau dacă va rămâne la Companie. Dacă are o valoare de peste cinci milioane de lei, o va ține Compania“, a încheiat Adrian Lumezeanu.

Anca UNGURENUŞ
A absolvit Facultatea de Ştiinţe Sociale din Universitatea din Craiova, specializarea Jurnalism. Crede că poveştile oamenilor sunt cele mai importante şi de aceea, împreună cu Ana Dănescu, vrea să aducă mai aproape poveştile simple cu şi despre oameni, într-o emisiune-reportaj.