24.5 C
Craiova
miercuri, 8 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjAutofreză de ultimă generaţie, la deszăpezit pe Transalpina

Autofreză de ultimă generaţie, la deszăpezit pe Transalpina

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a făcut ieri, la Rânca, pe şoseaua Transalpina, primele probe ale unui utilaj performant de deszăpezire. Este vorba de o freză de zăpadă fabricată în Italia şi dotată cu tehnologie de ultimă oră. Conducerea CNADNR a ales Rânca şi cea mai înaltă şosea din România pentru a testa utilajul care urmează să fie achiziţionat pentru a intra în dotarea secţiilor naţionale de drumuri din România. Autofreza a fost utilizată într-un strat de zăpadă cu o înălţime de peste 1,6 metri şi a funcţionat cu succes. Zăpada a fost înlăturată fără probleme, iar autofreza nu s-a blocat şi nu a avut alte dificultăţi legate de zona în care acţiona sau de faptul că zăpada a fost îngheţată şi în cantitate foarte mare. În dotarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România urmează să intre 100 de autofreze, precum cea folosită la deszăpezirea şoselei Transalpina.

Două autofreze şi pentru Gorj

Ion Tudor, şeful Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale, s-a declarat mulţumit de eficienţa utilajului. Acesta a spus că autofreza depăşeşte cu mult calitatea utilajelor existente în dotarea secţiilor din România: „Am făcut mai multe probe. Au fost prezenţi directori din toată ţara şi de la Regionala Craiova. Autofreza este de ultimă generaţie şi s-a comportat excelent. Acţionează în condiţii variate de vreme, de înclinaţie a pantei. Are tracţiune integrală şi un motor de 400 de cai putere. Principala deosebire faţă de frezele obişnuite este modul de procesare al zăpezii. Are un dispozitiv special de mărunţit, care permite să arunce zăpada la o distanţă de 30 de metri, printr-un coş care este şi reglabil. Are şi o protecţie. Utilajul se blochează automat pentru a nu fi suprasolicitat şi pentru a putea fi curăţat, dacă prinde alte materiale de pe carosabil. Am acţionat pe Transalpina, pentru că acolo era ideal să fie testată. A acţionat în trepte până a eliminat toată zăpada şi a rămas asfaltul. Nu s-a blocat deloc. Vor fi achiziţionate 100 de utilaje de acest tip pentru România. Unele vor fi de capacitate mare şi altele de capacitate medie. Noi vom primi două autofreze de capacitate medie. Acţionează bine şi în curbe. Cele medii sunt ideale pentru zona Gorjului“, a declarat Ion Tudor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS