Ion Işfan, şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Gorj
Ion Işfan, şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Gorj
Ion Işfan, şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Gorj

Din ce în ce mai mulţi părinţi au început să caute şcolile profesionale pentru ca elevii să rămână cu o meserie, după ce îşi finalizează studiile. Ion Işfan, şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Gorj, a declarat că de la începerea noului an şcolar şi până în prezent au existat mai multe solicitări din partea unor părinţi care au dorit să îşi transfere copiii de la liceu la clase de şcoală profesională, pentru că şi-au dat seama că elevii nu o să facă faţă examenului de bacalaureat. Astfel, copiii vor fi siguri măcar de obţinerea atestatului pentru practicarea unei meserii. „Şi noi am rămas surprinşi când ne-am trezit cu cereri de la părinţi care de bună voie vor să îşi transfere copiii de la liceu la şcoala profesională. Oamenii au realizat că elevul merge patru ani până în clasa a XII-a şi poate nu are nici o şansă să obţină diploma de bacalaureat. Părinţii au făcut evaluarea şi şi-au dat seama că e mai bine ca acel copil să aibă un atestat decât să nu ia examenul de bacalaureat sau nici măcar să nu se mai prezinte pentru că este sigur că nu va obţine note corespunzătoare. Un bun meseriaş are mare căutare pe piaţa muncii. Şi, până la urmă, după ce finalizează şcoala profesională, pot continua, conform legii, liceul, cu clasa a XI-a şi a XII-a, fără nici un fel de probleme“, a declarat Ion Işfan, inspectorul şcolar general.

Se lucrează deja la următorul plan de şcolarizare

Şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Gorj, Ion Işfan, a mai declarat că a avut deja o întâlnire cu directorii de licee tehnologice pentru a discuta viitorul plan de şcolarizare la şcolile profesionale. Planul are ca obiectiv aprobarea unei cifre de şcolarizare de 600-700 de locuri pentru specializarea în diferite meserii, începând cu anul şcolar 2015-2016. „Am discutat despre cum va arăta sau cum va trebui să arate reţeaua şcolară în 2015-2016. Trebuie ca în februarie 2015 să avem planul de şcolarizare la şcolile profesionale. Am discutat şi despre reglementările privind admiterea în şcolile profesionale de trei ani. Directorii trebuie să discute cu agenţii economici despre necesarul de merserii de pe piaţă şi să realizeze anumite prognoze. Agenţii economici trebuie să fie consultaţi în legătură cu ce meserii sunt deficitare, de ce meseriaşi au nevoie. Trebuie să existe şi o corelaţie între planul de şcolarizare şi piaţa muncii. În acelaşi timp, vor încheia parteneriate pentru stagiile de practică. Sunt firme care încă din timpul practicii identifică meseriaşii pe care îi vor angaja. De asemenea, directorii de licee tehnologice vor derula şi o campanie de informare în rândul părinţilor şi al elevilor de clasa a VIII-a cu privire la avantajele înscrierii la şcoala profesională. Ei pot continua apoi liceul la zi. Certitudinea este că, indiferent ce se întâmplă la bac, rămân cu o meserie. Din statistica noastră pe ultimii ani, mulţi absolvenţi de liceu ajung să nu se mai prezinte să susţină bacalaureatul. Sunt siguri că nu au nici o şansă de promovare. Revitalizarea învăţământului profesional este o şansă pentru aceşti tineri“, a mai spus Ion Işfan.

Eugen MARUTA
Este absolvent al Facultății de Litere și Ștințe Sociale și al unui master în Administrația Publică. În anul 2000 a venit în practică jurnalistică la Gazeta de Sud, iar de a doua zi au început să apără în ziar articole sub semnătura sa.