10 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljBolnavi ținuți ore întregi la coadă în spital

Bolnavi ținuți ore întregi la coadă în spital

Pacienții se plâng că stau ore bune pentru a fi internați sau pentru a trece de vizita anuală de la Cabinetul de Expertiză Medicală
Pacienții se plâng că stau ore bune pentru a fi internați sau pentru a trece de vizita anuală de la Cabinetul de Expertiză Medicală

Zeci de bătrâni bolnavi stau în picioare de la prima oră a dimineții ca să se interneze în Spitalul de Urgență Craiova. Într-un spațiu restrâns, pacienții stau înghesuiți la rând, fie pentru a primi biletul de internare, fie pentru a trece de vizita anuală de la Cabinetul de Expertiză Medicală. Sunt oameni plecați cu noaptea în cap de acasă, de la zeci de kilometri distanță, numai ca să prindă un loc în față.

La începutul fiecărei săptămâni, în spațiul de la etajul întâi al Spitalului de Urgență Craiova, unde ajung cei care vor să se interneze sau care trebuie să treacă prin fața cabinetelor de expertiză medicală, abia mai ai loc să arunci un ac.
Până să se vadă cu fișa de internare în mână, bolnavii trebuie să suporte înghesuiala din fața celor două ghișee ale Biroului de Internări. Cei care au prins un loc pe scaune nu se plâng prea tare pentru că „măcar nu stau în picioare câteva ore“. Restul se sprijină de pereți sau de ciomag. Majoritatea celor care ajung aici să obțină un bilet de internare sunt bătrâni, unii dintre ei veniți de la țară. La fel se întâmplă și cu pensionarii, care vin tot aici pentru comisia de expertiză. Ion Popa spune că a ajuns la spital de la ora 7.30 și la ora 10.00 încă nu a reușit să intre în cabinetul medical. „Am venit din Amărăști. Până la două nu cred că plec de aici. De fiecare dată când vin este așa. Trebuie să aștepți. Nu ne dă nimeni explicații, mai bine te dau afară decât să îți explice de ce trebuie să aștepți atât. Mie anul trecut mi-a venit rău și mă aștept să îmi fie și acum“, a spus bătrânul.

„E dezastru aici! Unui bătrân i-au furat și banii“

De la ora 7.00 a venit și Ioana. E bucuroasă că măcar a prins loc pe scaun pentru că știe că are mult de așteptat. „Așteptăm să ne strige. Nu știm când o să se întâmple asta pentru că mereu așteptăm mult. Mai devreme de ora 13.00, când este posibil să ne dea decizia, nu putem să plecăm. Vin din Mârșani și atunci când vin aici pierd toată ziua“, a povestit femeia.
În îmbulzeala creată, oamenii au ajuns să fie și furați. „E dezastru aici! Unui bătrân i-au furat și banii. S-a trezit că nu mai are nimic în buzunar. Nu e posibil să se întâmple așa ceva în spital“, a spus revoltat un bărbat. Mariana spune că „nici la piață nu e ca aici. Ăsta e sistemul, ăsta e guvernul. Te plimbă de colo, colo până înnebunești. Am venit prima dată, am stat la rând și mi-au spus că nu este biletul de internare corect și trebuie să mă duc iar la doctor. Și am venit iar să stau la coadă. E pur și simplu nebunie!“, a spus femeia.

„Sunt zile în care avem și 300 de oameni pentru internare“

La cele două ghișee care funcționează la Biroul de Internări al SJU Craiova lucrează patru persoane. Angajații spitalului spun că în primele două zile ale săptămânii vin foarte mulți pacienți pentru internare și de aceea se aglomerează. „Avem o procedură după care funcționăm. Noi suntem doar patru, ei ajung să fie și de ordinul sutelor în anumite zile. Omul trebuie să vină cu trimitere de la medicul de familie către medicul specialist. Medicul specialist îi dă bilet de internare și vine cu el aici. Se așteaptă pentru că pacientul poate trebuie să ajungă și la cabinetul din policlinică și să se reîntoarcă și atunci trebuie să stea iar la rând. Depinde și de ziua în care vine pentru că, de obicei, este aglomerat la începutul săptămânii, în special lunea, când toată lumea vine după ce s-a simțit rău în weekend. Noi suntem doar patru persoane care trebuie să se ocupe de treaba aceasta, iar ei sunt mult mai mulți. Sunt zile în care vin mai puțini și merge mai repede, dar sunt zile în care avem și 300 de oameni pentru internare. În plus, lucrăm într-un sistem informatic care mai are probleme și care uneori ne îngreunează munca, pentru că se blochează și nu avem ce să facem. Se întâmplă să lucrăm și să ne trezim că nu s-a salvat și că trebuie să reluăm, iar oamenii nu înțeleg“, au spus angajatele spitalului care lucrează la birourile de internări.

„Sistemul informatic va fi upgradat în perioada următoare“

Sistemul informatic necesită îmbunătățiri pentru a eficientiza munca, susține și managerul Spitalului de Urgență, Bogdan Fănuță. „Sistemul informatic va fi upgradat în perioada următoare. Acolo se aglomerează mai tot timpul, pentru că în acel spațiu ajung și cei care au nevoie de internare, dar și cei care trebuie să ajungă prin fața medicilor de la cabinetele de expertiză medicală. De multe ori, aceste persoane nu se pot deplasa singure și vin însoțite de rude. Sunt oameni care ajung acolo aduși pe targă pentru că nu se pot deplasa. Și din această cauză se aglomerează. Noi am început și niște lucrări de igienizare în acea parte a spitalului și din această cauză s-a mai restrâns spațiul“, a explicat dr. Bogdan Fănuță.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS