Se circulă în continuare greu în Defileul Jiului
Se circulă în continuare greu în Defileul Jiului
Se circulă în continuare greu în Defileul Jiului

Conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România ar putea prelungi restricţiile pe DN 66, în Defileul Jiului, şi după data de 15 noiembrie. În prezent, se fac lucrări de modernizare la carosabil, iar circulaţia este întreruptă de la jumătatea lunii august a acestui an. Astfel, prin Defileul Jiului, de la kilometrul 93 până la 126 circulaţia este supusă unor restricţii, conform următorului program: traficul este închis în fiecare zi, de luni până vineri, în intervalul orar 7.00 – 12.00 şi 14.00 – 18.30. În zilele de sâmbătă şi duminică, circulaţia este deschisă tuturor categoriilor de autovehicule. Conform dispoziţiilor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, restricţiile ar trebui să fie ridicate pe 15 noiembrie, iar lucrările să intre în conservare până în primăvara anului viitor. Cu toate acestea, în funcţie de vreme, conducerea companiei ar putea decide prelungirea cu două săptămâni a restricţiilor în Defileul Jiului.
„S-a lucrat într-un ritm necorespunzător până la un moment dat şi se ia în calcul prelungirea restricţiilor cu două săptămâni şi după 15 noiembrie, când în mod normal se închid temporar lucrările. Dacă va ninge, nu va mai lucra nimeni. Acum se toarnă asfalt, se lucrează la poduri, plase, cam toată gama de lucrări prevăzute în contract. Vremea încă permite acest lucru. Dacă vor fi temperaturi bune şi condiţii meteo favorabile, se va mai lucra până spre sfârşitul lunii“, a declarat Ion Tudor, şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Târgu Jiu.

Ritm greoi de execuţie a lucrărilor

În ceea ce priveşte stadiul lucrărilor de reabilitare a DN 66 Rovinari – Târgu Jiu- Bumbeşti-Jiu – Petroşani, Secţia Târgu Jiu a drumurilor naţionale a realizat un raport asupra acestui lucru. Astfel, pe tronsonul Rovinari – Târgu Jiu, de care se ocupă firma SC COMSA SAU, lucrarea este realizată în proporţie de 44%, deşi aceasta trebuia finalizată în acest an. Pe întregul sector au fost reabilitate şapte poduri în proporţie de 53%, 45 de podeţe în proporţie de 87%. S-au executat 8.500 de metri de şanţuri pavate (23%), 700 de metri rigole carosabile (2,3%), 240 de metri fundaţii adâncite de parapet (14%). Au fost făcute lucrări de reciclare pe 36 de kilometri şi au fost relocate utilităţi în proporţie de 68%. Pe tronsonul Bumbeşti-Jiu – Petroşani, unde constructor este SC COPISA CONSTRUCTORA PIRENAICA SA, s-a realizat numai 36,4% din lucrare. Termenul de finalizare a fost, de asemenea, depăşit.

Variante ocolitoare

Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, în perioada de închidere a Defileului Jiului, traficul rutier se desfăşoară deviat pe următoarele variante ocolitoare: „Pentru relaţia Târgu Jiu – Petroşani şi retur: 1. DN 67 kilometrul 83+100 (Târgu Jiu – Râmnicu-Vâlcea) – DN 7 kilometrul 170+750 (Râmnicu-Vâlcea – Sibiu – Sebeş – Simeria) – DN 66 kilometrul 210+555 (Simeria – Haţeg – Petroşani); 2. DN 67 kilometrul 83+100 (Târgu Jiu – Drobeta Turnu-Severin) – DN 6 kilometrul 337+825 (Drobeta Turnu-Severin – Orşova – Caransebeş) – DN 68 kilometrul 5+300 (Caransebeş – Haţeg) – DN 66 kilometrul 70+336 (Haţeg – Petroşani); 3. DN 66 kilometrul 83+100 (Târgu Jiu – Filiaşi) – DN 6 kilometrul 264+995 (Filiaşi – Strehaia – Drobeta Turnu-Severin – Orşova – Caransebeş) – DN 68 kilometrul 0+000 (Caransebeş – Haţeg) – DN 66 kilometrul 70+336 (Haţeg – Petroşani)“.

Eugen MARUTA
Este absolvent al Facultății de Litere și Ștințe Sociale și al unui master în Administrația Publică. În anul 2000 a venit în practică jurnalistică la Gazeta de Sud, iar de a doua zi au început să apără în ziar articole sub semnătura sa.