14.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalCanalizarea blochează asfaltarea pe străzile Caracal și Bariera Vâlcii

Canalizarea blochează asfaltarea pe străzile Caracal și Bariera Vâlcii

http://www.youtube.com/watch?v=rGZtElvfJHY

\n

Lucrările desfășurate la canalizare în Craiova par să pună probleme destul de mari firmelor care au venit să reabiliteze artere importante din oraș. După episodul de pe strada Râului – unde municipalitatea s-a gândit să înlocuiască mai multe conducte, deși simultan ar trebui să fie realizate și lucrări de reabilitare a carosabilului -, continuă și problemele de pe strada Caracal, unde lucrările au fost sistate pentru o lună din aceeași cauză. Iar pe Bariera Vâlcii, constructorul crede că nu se va încadra în termenul stabilit, tot din pricina canalizării. 

După episodul prezentat în mai multe rânduri de GdS privind sistarea reabilitării străzii Râului din cauza unor noi lucrări la conductele de apă și canalizare, aceleași impedimente par să pună piedici și pe străzile Caracal și Bariera Vâlcii.
Reprezentanții Imob Lux Construct SRL, firma care se ocupă de reabilitarea străzii Bariera Vâlcii, cred că termenul de nouă luni alocat pentru finalizarea lucrării va fi prelungit din cauza canalizării. Momentan, constructorul se ocupă de borduri și trotuare, iar de la 1 septembrie ar trebui să înceapă să decoperteze primul tronson din arteră.
„Lucrările merg destul de greu. În primul rând, canalizarea ne întârzie extraordinar de mult, săptămâna trecută am avut o ședință cu domnul viceprimar Genoiu și ni s-a promis că pe 1 septembrie avem liber să închidem strada de la tronsonul 0 plus 300 m, adică de la pasaj și până la strada Parângului. Să sperăm că așa va fi. Efectiv, noi am început acum două luni. Avem nouă luni la dispoziție, dar părerea mea este că se va prelungi contractul pentru că este bucata asta de canalizare pe care nu am putut să o atacăm“, a explicat inginer Adrian Haiduc, șef de șantier din partea Imob Lux Construct.
Conform spuselor acestuia, în managementul de trafic, strada trebuia să fie închisă complet, așa cum arată și semnele de la intrarea dinspre bulevardul Dacia. Acest lucru nu va fi realizat. „Nu se poate face acest lucru din cauza traficului. Chiar și așa, este foarte greu de lucrat. Sunt foarte multe mașini, și nu atât turisme, cât mașini de mare tonaj“, a explicat Haiduc.

Trotuarele respectă dimensiunile din proiect

Momentan, pe șantierul din Bariera Vâlcii lucrează 40 de muncitori. Strada este împărțită în două tronsoane, primul fiind cuprins între intersecția cu bulevardul Dacia și strada Parângului, iar al doilea până la intersecția cu Centura de Nord a Craiovei. Pe ambele va fi reabilitat sistemul carosabil, pe primul va fi realizată și canalizarea, iar pe al doilea vor fi montate rigole carosabile pentru colectarea apelor pluviale. În ceea ce privește lățimea uneori redusă a trotuarelor care sunt deja gata pe partea stângă, șeful de șantier a menționat că „așa este proiectul. Noi încercăm să facem exact ca în proiect. Cine a vrut altceva în fața proprietății s-a adresat primăriei, primăria a dat o soluție și noi am respectat-o. Sunt societăți care au de descărcat marfă, acolo am făcut ce a trebuit, dar au făcut adrese la primărie“.

Lucrările de pe Caracal au fost sistate pentru o lună

Canalizarea a creat probleme și pe strada Caracal. După cum GdS relata pe 18 iulie, constructorul anunțase o întârziere inițială de 30 de zile din cauza unor lucrări la canalizare efectuate pe tronsonul trei al arterei, ale căror beneficiar era Compania de Apă Oltenia. Văzând că lucrurile nu se mișcă, însă constructorul a cerut o sistare de 30 de zile a lucrărilor, începând cu sfârșitul lunii iulie.
„Din 23 iulie, din cauza problemelor care au fost cu apa și cu cablurile de energie electrică, am fost nevoit să cer o sistare. Am primit-o pentru o perioadă de 30 de zile, iar ieri (luni – n.r.) am reluat. Trotuarele sunt gata în proporție de 98%, insulele pentru pietoni sunt terminate, parcările, urmează de joi o fază determinantă pentru așternerea asfaltului, care zic eu că durează două săptămâni. Urmează micile retușuri, marcajele rutiere și pietonale, semnele de circulație. Începând, așadar, de ieri (luni – n.r.), cam 30 de zile cred că va mai dura totul“, a explicat inginer Marian Ieremia, șef de șantier din partea Dancor Romconstruct. În cadrul perioadei de sistări, Compania de Apă Oltenia a comunicat GdS, printr-un răspuns din 6 august, că lucrările la canalizare au fost încheiate și că pot fi predate constructorului pentru a-și continua asfaltarea. Fiind, însă, în perioada de sistare, firma nu s-a putut apuca de lucru.

„Nu sunt probleme la planeitatea drumului“

Având în vedere alte probleme, acesta a explicat care este situația micilor denivelări care se simt din mașină pe strada Caracal. „Am mai avut sesizări de genul acesta. Ele sunt în zona canalelor de telefoane, care sunt foarte numeroase și foarte mari. Ele au un sistem de beton care este rigid, iar atunci când se face trecerea de la planeitatea drumului la canalul respectiv, se simte la roată. Mai am o deficiență pe care mi-o recunosc, trecerea între tronsonul 1 și tronsonul 2. Din cauza unui defect de la utilaje, a apărut o mică denivelare pe care o vom remedia. Însă planeitatea este verificată cu rigla de trei metri, nu sunt probleme la planeitatea drumului“, a încheiat Ieremia.

Proiectul celor trei mari artere, în cifre

Licitația pentru reabilitarea străzilor Râului, Caracal și Bariera Vâlcii din Craiova, estimată la 17,4 milioane de euro din fonduri europene, a fost adjudecată la suma de 39,89 de milioane de lei. Consorțiul câștigător este format din Tel Drum SA – Dancor Romconstruct SRL – Imob Lux Construct SRL – Garden Center SRL, iar durata de execuție este de 18 luni pentru strada Râului, nouă luni pentru Bariera Vâlcii și cinci luni pentru strada Caracal.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS