20.6 C
Craiova
sâmbătă, 1 iunie, 2024
Știri de ultima orăLocalCanadienii de la Magna au deschis fabrica din inima Olteniei

Canadienii de la Magna au deschis fabrica din inima Olteniei

Furnizorul Ford, Magna Exteriors and Interiors, produce bara de protecţie din faţă şi din spate pentru vehiculul Ford B-Max realizat la Craiova, precum şi diverse alte componente ornamentale de exterior şi interior. Momentan, Magna are 117 angajaţi în Craiova, iar investiţia în moderna fabrică deschisă în incinta uzinei Ford se ridică la 20 de milioane de dolari. 

Magna Exteriors and Interiors (MEI) – o unitate componentă a grupului Magna International Inc., lider mondial în industria componentelor auto pentru interior şi exterior – şi-a deschis, ieri, la Craiova, prima unitate de producţie din România, situată în incinta uzinei Ford. Producătorul de componente auto la nivel mondial cu sediul central în Ontario (Canada) l-a avut drept oaspete de onoare pe ambasadorul Canadei la Bucureşti, Phillipe Beaulne. La eveniment au fost prezente şi autorităţile locale şi reprezentanţi ai Ford România, precum şi jurnalişti români şi străini. „Nu numai că această nouă fabrică demonstrează o creştere continuă pentru Magna Exteriors and Interiors în Europa, dar, totodată, reprezintă prima unitate de producţie pentru Magna în România. Aceasta este dovada că, pe măsură ce clienţii noştri îşi extind producţia în jurul lumii, noi vom fi acolo pentru a-i sprijini cu operaţiuni de clasă mondială, furnizând produsele noastre de înaltă calitate“, a declarat Albert Lidauer, preşedintele pentru Europa al Magna Exteriors and Interiors. „Scopul nostru în Craiova este să creăm locuri de muncă şi să producem la un nivel calitativ înalt“, a mai spus preşedintele Magna, adăugând că a reuşit să creeze în Craiova „o echipă motivată“ şi a lăsat deschisă oportunitatea creării de noi locuri de muncă la Magna, fără a preciza perioada în care se mai pot face angajări. Ambasadorul Canadei a precizat, la ceremonia de deschidere a fabricii Magna: „Desigur, o companie trebuie să fie profitabilă. Magna face profit şi îşi aduce o contribuţie importantă prin impozite şi taxe la sprijinirea comunităţii. Venirea unui investitor multinaţional în România este foarte importantă“. „Avem încrederea că veţi creşte numărul de angajaţi, pentru că dumneavoastră nu sunteţi politicieni şi vă veţi ţine de promisiune“, le-a transmis celor de la Magna Lia Olguţa Vasilescu, primarul Craiovei. Angajaţii craioveni de la Magna au fost încurajaţi de preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa. „Practic, azi, 120 de salariaţi se alătură celor peste 100.000 de angajaţi pe care îi are Magna în lume. Şi, probabil, că aceşti 120 de angajaţi de la Craiova nu sunt cu nimic mai prejos decât ceilalţi 100.000“, a spus Prioteasa.

Investiţie modernă la Craiova

Albert Lidauer a declarat pentru GdS că valoarea investiţiei de la Craiova se ridică la 20 de milioane de dolari. Furnizorul Ford produce pe meleagurile noastre bara de protecţie din faţă şi din spate pentru vehiculul Ford B-Max şi alte piese de interior sau exterior, cum ar fi modulul de deschidere a portbagajului, panourile false, dar şi asamblează aici grilele maşinii (grila superioară, centrală şi inferioară). Suprafaţa fabricii este de 13.000 de metri pătraţi şi este structurată pe trei tehnologii sau secţii: una în care se face injecţia de mase plastice, alta pentru vopsitorie şi încă una pentru asamblare. Împreună cu oficialii Magna, cei prezenţi la eveniment au făcut turul fabricii pe grupuri. Partea cea mai interesantă a fabricii este secţia de vopsitorie, unde roboţi industriali dau cu grund, vopsesc şi curăţă barele de paraşoc pentru noul Ford B-Max, asistaţi de computer. În încăperi perfect etanşe, roboţii vopsesc, cu mişcări precise, câte trei bare de protecţie pe fiecare minut. Pe pereţi, de sus până jos curge continuu apă, care are rol de curăţare, apoi totul se filtrează, astfel încât emisiile poluante să fie reduse, a explicat Oliver Denzler, reprezentant Magna. Întregul mecanism este supravegheat de un singur om (care coordonează activitatea fiecărui grup de roboţi), iar acesta monitorizează procesul de vopsire pe un computer. Unii dintre roboţi vopsesc în câmp electrostatic şi alţii vopsesc pneumatic. În zona în care se face injecţia pentru mase plastice, aflăm de la reprezentanţii Magna că acele maşinării pe injecţie sunt cele mai mari din România, una singură având 3.500 de tone. Capacitatea de injecţie este de 120.000 de seturi pe an, iar la o singură piesă, maşinăriile fac injecţia în 65 de secunde.
După turul fabricii, cei prezenţi la eveniment au fost întâmpinaţi cu un moment folcloric de dansuri populare olteneşti, fapt ce l-a determinat pe preşedintele MEI Europa să filmeze dansatorii craioveni cu propriul telefon mobil.

Cine este Magna International

Compania are 296 de unităţi de producţie în lume şi deţine 88 de centre de dezvoltare de produs, proiectare şi vânzări în 26 de ţări. În prezent, Magna International Inc. are 115.000 de angajaţi în toate statele în care există deschise operaţiuni. Printre produsele companiei se numără caroserii, şasii, interioare, exterioare, scaune, tren de rulare, sisteme electronice, oglinzi, dispozitive de închidere, sisteme şi module pentru plafoane, precum şi proiectarea completă a vehiculului, informează Magna. Acţiunile companiei se tranzacţionează pe Bursa de Valori din Toronto (simbol bursier MG) și pe Bursa de Valori din New York (simbol MGA).

180 de bare de protecţie pe oră

Oliver Denzler a explicat că volumul de producţie depinde de la o perioadă la alta. În această perioadă, se fabrică 180 de bare de protecţie pe oră, în condiţiile în care se lucrează în două schimburi. Echipa de oameni de la secţia de vopsitorie este formată integral de români. Pe parcursul prezentării fabricii, „ghidul“ nostru explica faptul că angajaţii români sunt deosebiţi, că s-au adaptat rapid noilor tehnologii şi că respectă standardele înalte de calitate impuse la acest nivel. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS