16.7 C
Craiova
marți, 30 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalPasajul va fi gata în iulie

Pasajul va fi gata în iulie

Lucrările la pasajul suprateran din centrul Craiovei avansează în ritm alert. În paralel, se toarnă suprastructura, se fac pregătirile pentru vopsirea întregii structuri, se amenajează bretelele laterale, imensul sens giratoriu de la kilometrul 0, se amplasează borduri şi se pavează trotuare.

Circulaţie reluată la kilometrul 0

De astăzi începe turnarea ultimelor porţiuni ale suprastructurii.
„Ne apropiem cu paşi destul de consistenţi de finalizare. Mâine (astăzi – n.r.) turnăm ultimii 30 de metri ai suprastructurii către Turnu Severin, iar în data de 1 mai, cred (pentru că vom lucra în aceste zile, deşi lumea are liber în general), turnăm şi ultimii 30 m spre Bucureşti. Cu asta finalizăm turnarea betonului din suprastructură. Urmează ca în jurul datei de 10-15 mai să facem pretensionarea ultimei porţiuni, dinspre Turnu Severin, şi să demontăm schelele. Undeva spre data de 20-25 mai vom face pretensionarea şi în celălalt capăt al pasajului, către Bucureşti, şi cu asta terminăm şi această operaţie de pretensionare la întregul pod. Până la sfârşitul lunii mai nu va mai fi nici o schelă“, a declarat ing. Gabriel Nicolau, directorul Agenţiei Poduri din cadrul Societăţii de Construcţii în Transporturi (SCT) Bucureşti.
În acelaşi timp se lucrează la bretelele de lângă pasaj şi la căile de acces pe sub pasaj.
„Săptămâna viitoare vom pune al doilea strat de asfalt pe bretelele laterale, în porţiunea din dreptul rampelor de acces pe pasaj. De asemenea, vom asfalta şi intrarea din strada Principatele Unite către kilometrul 0, unde s-a terminat deja cu refacerea trotuarelor, introducerea cablurilor pentru semafoare, iluminat şi ce mai era nevoie. Noi am dori – şi sper să se realizeze asta – ca la sfârşitul lunii mai să putem da drumul la circulaţie pe sub pasaj, dinspre strada Principatele Unite către strada Unirii. Atât deocamdată, fără să permitem circulaţia şi către Brestei, pentru că noi vom mai avea lucrări în zona sensului giratoriu“, a explicat reprezentantul constructorului SCT Bucureşti.

Vopsea albă antigraffiti

Pasajul suprateran nu va fi alb-albastru, cum circula zvonul prin Bănie, ci de un alb imaculat. Primele probe de vopsea s-au dat deja pe una dintre pilele (pilonii) de la kilometrul 0.
„De săptămâna asta am început pregătirea de vopsire a suprafeţei pasajului. Pregătirea ne va lua vreo două săptămâni, iar apoi, cam în jurul datei de 10 mai, vom trece la vopsirea propriu-zisă a părţii superioare. După ce aceasta va fi gata vom trece şi la infrastructură. Tot pasajul va fi alb – n-a fost  niciodată vorba de vopsirea lui în alb-albastru. Vopseaua pe care noi o dăm este specială şi foarte scumpă, dar are un mare avantaj, în sensul că eventualele graffiti se pot şterge de pe ea. Cred că vor fi multe tentaţii privind pictarea infrastructurilor şi de aceea ne-am gândit să-i dăm beneficiarului posibilitatea să poată înlătura uşor aceste graffiti“, a spus inginerul Nicolau.
În prezent, se lucrează şi la sensul giratoriu cu diametrul de 60 m, prevăzut cu două benzi largi, ce va fi amenajat sub pod. Se compactează stratul de piatră spartă care se va găsi sub carosabil, iar de săptămâna viitoare va începe asfaltarea şi în giratoriu.
În jurul datei de 15 mai muncitorii se vor apuca de amenajarea rampelor de la capetele pasajului şi cam tot atunci vor sosi din Polonia şinele de tramvai. „Şina va fi la nivelul carosabilului, astfel că putem spune că pe pasaj vor fi câte două benzi pe sens, o parte din câte o bandă pe sens fiind peste linia de tramvai“, a menţionat reprezentantul SCT Bucureşti.

Fără parcări sub pasaj

Zona de sub pasaj va fi pavată cu aceleaşi pavele de beton care au fost montate şi pe trotuare, apoi va fi închisă circulaţiei pietonilor şi maşinilor. Ideea pe care au sugerat-o Primăriei Craiova mai multe organizaţii nonguvernamentale, privind amenajarea de parcări sub pasajul suprateran, nu poate fi pusă în practică, susţine constructorul.
„Nicăieri în documentaţie nu e prevăzut aşa ceva, iar conform temei de proiectare şi a aprobărilor date de ADR nu poţi să schimbi nimic faţă de proiect timp de cinci ani. Din punct de vedere al circulaţiei, eu aş susţine să nu se facă parcări, deoarece podul fiind în curbă şi contracurbă, nu ai vizibilitate la ieşirea din parcare. Pe de altă parte, breteaua laterală de pe lângă pasaj e de 5 m, deci ar fi destul de dificil pentru şoferi să iasă din parcarea de sub pasaj şi să se înscrie pe această bandă“, a menţionat directorul Agenţiei de Poduri din cadrul SCT Bucureşti.
Cât despre ruinele descoperite la kilometru 0, aceastea îi încurcă fără discuţie pe constructori, studierea lor din punct de vedere arheologic putând duce la amânarea deschiderii circulaţiei nu doar pe sub pasaj, ci şi pe deasupra lui.
„Părerea mea este că ruinele descoperite aici fac parte din beciul unei case. Cărămida e într-o stare foarte bună, deci nu cred că e o clădire foarte veche, însă asta vor stabili arheologii. Deocamdată, ne-am repliat cu lucrările, pe alte zone şi aşteptăm ca arheologii să-şi ia toate aprobările de la Ministerul Culturii şi să vadă despre ce este vorba. Cam într-o săptămână, însă, vom ajunge cu lucrările în acea zonă, pentru că trebuie să trecem la asfaltarea sensului giratoriu şi sper că n-o să fie nevoie să ne oprim“, a precizat ing. Gabriel Nicolau.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS