13.7 C
Craiova
miercuri, 15 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalGranini - cod PĂCĂLEALĂ

Granini – cod PĂCĂLEALĂ

Concursul cu premii la răcoritoarele Granini poate produce surprize participanţilor. Un stoc de sticle promoţionale nu au coduri de participare.

United Romanian Breweries Bereprod (URBB) SRL, unul dintre cei mai importanţi producători de bere şi băuturi răcoritoare din România, organizează în perioada 1 mai – 15 iulie 2011 o campanie promoţională pentru sucurile Granini, dotată cu mai multe tipuri de premii. Pe etichetele răcoritoarelor Granini, clienţii sunt puşi la curent cu regulamentul concursului şi cu premiile care pot fi obţinute. URBB susţine că pune la bătaie cinci excursii de câte două persoane la Los Angeles (SUA), 50 de premii constând în telefoane mobile marca Apple I-Phone sau BlackBerry, precum şi 10.000 de baxuri de Granini. Clienţii trebuie să trimită codurile inscripţionate pe reversul etichetelor la un număr de SMS sau pe pagina web a Granini. Ademeniţi cu premiile puse în joc, clienţii cumpără sucurile Granini înscrise la promoţie. Unii dintre ei descoperă  însă cu stupoare că etichetele nu au pe revers nici un cod. Unii poate renunţă, gândind că eticheta este necâştigătoare. Alţii sună la numărul infoline de pe etichetă, disponibil la tarif Romtelecom. După câteva minute de aşteptare, îi preia o operatoare. „Dacă eticheta este inscripţionată promoţional, dar lipseşte codul, ne lăsaţi numele şi numărul de telefon şi vă trimitem un SMS cu un cod. Cu acest cod puteţi participa la concurs“, spune operatoarea. Aşadar, pe lângă costul SMS-ului, un client Granini trebuie să plătească şi un apel Romtelecom pentru lămuriri. Abia ulterior i se dă şansa să intre în concurs. Cât de mare este stocul de sticle fără cod? „Nu am avut foarte multe cazuri. Codurile fie nu au fost tipărite, fie s-au şters“, spune operatoarea. „Nu foarte multe“ cazuri poate fi interpretat şi ca „destul de multe“. Cine poate şti stocul neinscripţionat? „Existenţa unor foarte puţine etichete fără cod este datorată (!) unor probleme tehnice apărute în timpul tipăririi, însă nu este o problemă generalizată la nivelul întregului stoc cu produse participante la promoţie, ci doar cazuri izolate“, ţine să ne liniştească Alina Bratu, PR Manager la URBB.

Cum se poate fenta concursul Granini

După părerea noastră, etichetele neinscripţionate cu un cod fac praf concursul Granini. Spre exemplu, cu o singură etichetă neinscripţionată, un grup de 100 de prieteni pot suna la Infoline pentru a cere coduri de participare în concurs. Ulterior, eventualul norocos îşi validează câştigul cu eticheta respectivă, care nu poate fi identificată ca aparţinând cuiva anume. Soluţia găsită de URBB nu oferă egalitate de şanse tuturor participanţilor, iar promoţia ar trebui anulată. Pe de altă parte, clienţii ar putea reclama aceste nereguli la Oficiile Regionale pentru Protecţia Consumatorilor (ORPC) sau la Agenţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Împotriva publicităţii mincinoase, clienţii sunt protejaţi de Legea nr. 363/2007 – privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor. Art. 5 din legea menţionată spune că „practicile comerciale înşelătoare pot fi acţiuni înşelătoare sau omisiuni înşelătoare“. În cazul nostru, promoţia determină consumatorul să cumpere produsul, dar omisiunea codului îl împiedică să participe la concurs. Practicile comerciale incorecte constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 3.000 la 30.000 de lei. Dacă nu respectă măsurile dispuse de ANPC, amenzile sunt între 6.000 şi 60.000 de lei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

14 COMENTARII