20.5 C
Craiova
luni, 6 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalTentativă de fraudă, în numele Orange

Tentativă de fraudă, în numele Orange

http:http://www.youtube.com/watch?v=FCQFAE5dYP0

Clienţii Orange sunt sunaţi de persoane care se dau drept angajaţi ai companiei de telefonie şi promit premii mari în bani şi telefoane. Orange neagă faptul că ar avea asemenea practici şi sfătuieşte clienţii să nu-şi dea datele personale prin telefon.

Clienţii operatorului de telefonie mobilă Orange România sunt sunaţi de anumite persoane care se dau drept angajaţi ai firmei respective şi sunt anunţaţi că sunt câştigătorii unui mare premiu, în bani şi în produse. Astfel, un bărbat cu accent moldovenesc sună clientul Orange, cu număr ascuns, şi îi cere datele personale (de pe cartea de identitate) pentru confirmarea că este client Orange. De la celălalt capăt al firului, bărbatul îl anunţă pe deţinătorul abonamentului că este posesorul unui premiu din partea companiei de telefonie: „Aţi câştigat un premiu în valoare de 2.000 de euro şi un telefon Nokia. Aţi fost selectat aleatoriu din baza noastră de date…“. Dar, când este întrebat de ce sună cu număr ascuns, bărbatul încheie brusc convorbirea telefonică. Acelaşi client Orange ne-a povestit cum a păţit-o de două ori în aceeaşi zi. La interval de numai câteva ore, aceeaşi voce de bărbat suna din nou. Tot cu număr ascuns. Spunea că este angajat al Orange şi că, în câteva zile, din cauza „unei erori de conexiune, veţi pierde numărul de abonament“. Bărbatul continua tentativa şi preciza că pentru ca respectivul client să-şi poată păstra numărul de telefon şi abonamentul Orange să prezinte datele de pe actul de identitate, „pentru o prelungire a abonamentului“. În cazul în care clientul refuză şi are suspiciuni că respectivul nu lucrează la firma de telefonie respectivă, apelul telefonic se încheie brusc.

 

Orange neagă orice implicare

 

Pe site-ul oficial al companiei de telefonie, www.orange.ro, la secţiunea prevenire fraudă, Orange anunţă că i-au fost semnalate astfel de tentative de fraudă, prin care clienţii erau contactaţi de persoane care susţineau că sună din partea companiei. Firma de telefonie spune că asemenea tentative „sunt iniţiate de persoane care nu reprezintă Orange şi au scopul de a obţine câştiguri nejustificate“. Orange anunţă că nu solicită clienţilor săi nici prin e-mail, nici prin telefon sau prin alte mijloace de comunicare date legate de parole personale, coduri de reîncărcare sau date despre conturile bancare. Compania îşi sfătuieşte clienţii să nu comunice date personale (confidenţiale) prin telefon, e-mail sau mesaje scrise.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

6 COMENTARII