13.3 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalJoaca de-a garanţia

Joaca de-a garanţia

Un craiovean a ajuns la capătul răbdării după ce a făcut zeci de drumuri la SC Rucom Craiova în ultimii doi ani, pentru a-şi repara automobilul aflat în garanţie, dar nici în prezent Chevroletul său nu funcţionează.

Problemele craioveanului Octavian Marica au apărut la începutul anului 2006, când Chevroletul Kalos cumpărat de la Rucom Craiova nu a mai mers. La numai 12.000 de kilometri, s-a prezentat cu automobilul în service, la Rucom, iar diagnosticul a fost: defecţiune la supapa şi cilindrul 4, soluţia fiind rectificarea chiulasei, aşa cum este trecut şi în certificatul de service. După aproape trei luni, Kalosul a început să prezinte aceleaşi „simptome“. Marica a ajuns iar la Rucom, unde i s-a oferit aceeaşi rezolvare – rectificarea chiulasei. Proprietarul maşinii nu a fost de acord şi a cerut înlocuirea ei, lucru care s-a făcut, conform certificatului de service de pe 31 martie 2006. Până în decembrie maşina a mers binişor, însă, la sfârşitul anului, a început să funcţioneze din nou neregulat, cu întreruperi şi consum mare de carburant. A urmat alt drum la Rucom, în luna februarie 2007. Chiulasa motorului fiind nouă, i s-a spus că problema ar putea fi de la fişe şi un injector, care au fost schimbate. Văzând că nici aşa maşina nu a mers, clientul a cerut înlocuirea motorului.

Uite chiulasa, nu e chiulasa

„Când am văzut că tot nu merge, după înlocuirea atâtor piese, am crezut că singura soluţie ar fi înlocuirea motorului, însă am fost refuzat. După aceste neînţelegeri am fost nevoit să apelez la instanţa de judecată pentru o expertiză tehnică. Aşa am aflat cu stupoare, în luna septembrie a acestui an, că nu mi-au înlocuit niciodată chiulasa. Acest lucru a fost constatat şi de inginerul expert“, a povestit Octavian Marica. Abia după expertiza tehnică Rucom s-a oferit să schimbe chiulasa defectă, însă, sătul de atâtea drumuri şi „abureli“, Marica a refuzat şi a cerut înlocuirea maşinii, însă conducerea Rucom nu a fost de acord cu acest lucru. „În tot acest timp maşina nu a mers, chiar dacă eu am plătit lună de lună ratele. Nu sunt de acord cu înlocuirea chiulasei abia acum, după ce am cheltuit bani pe avocaţi, expert şi drumuri la service şi am depus ieri (miercuri – n.r.) acţiune în instanţă pentru rezilierea contractului“, a încheiat Marica.

Rucom spune că piesa a fost înlocuită numai din… pix

Reprezentanţii societăţii Rucom SA Craiova au precizat că la mijloc este o greşeală, înlocuirea chiulasei fiind trecută greşit pe certificatul de service, piesa respectivă fiind şi acum în magazie. „Angajatul nostru care s-a ocupat de trecerea reparaţiilor în certificatul de garanţie a notat greşit schimbarea chiulasei, când, de fapt, au fost înlocuite numai supapele. După ce am descoperit problema, am rugat clientul să aducă maşina pentru remedierea defecţiunii, respectiv înlocuirea chiulasei, însă a refuzat şi a cerut schimbarea maşinii“, a declarat Doina Rangu, directoarea adjunctă a SC Rucom Craiova.

Conducerea societăţii a mai precizat că, dacă Octavian Marica s-ar fi uitat atent pe deviz, ar fi observat că, de fapt, piesa nu a fost înlocuită şi că a fost o greşeală, iar schimbarea autoturismului este o procedură complicată şi de durată. Lui Marica i-a fost oferit încă un an garanţie pentru Chevroletul Kalos, odată cu schimbarea chiulasei.

Sesizare la OJPC

Clientul nemulţumit a sesizat şi Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Dolj despre problema sa. Inspectorii OJPC vor face verificări şi, dacă se impune, vor aplica sancţiuni pentru SC Rucom SA Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

5 COMENTARII