14 C
Craiova
miercuri, 1 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalPensionarii, pusi sa achite tratamentul

Pensionarii, pusi sa achite tratamentul

Numerosi pensionari craioveni, plecati la tratament in statiuni balneoclimaterice cu bilete subventionate acordate prin Casa Judeteana de Pensii Dolj, s-au trezit ca sunt nevoiti sa scoata alti bani din buzunar pentru achitarea contravalorii celor 18 zile de investigatii si supraveghere medicala.


Biletele de tratament acordate prin Casa Judeteana de Pensii (CJP) Dolj au reprezentat in fiecare an motiv de disputa, nervi macinati la maximum si emotii in rândul pensionarilor dornici sa isi petreaca o perioada intr-o statiune din tara, unde sa beneficieze in plus si de tratament pentru afectiunile de care sufera. Si, cum in acest an numarul biletelor primite de Casa Judeteana de pensii Dolj este cu 7.000 mai mic decât in anii trecuti, nebunia creata a fost cu atât mai mare, fiecare pensionar din cei peste 200.000 râvnind la 18 zile de tratament.


Obstacole de la receptie si pâna la tratament


Dupa ore intregi petrecute pe drum, alte zeci de minute la rând la receptie pentru a-si obtine cheia si pentru a fi instiintati cine le va fi „coleg“ de camera, pensionarii intâmpina de-abia de acum adevaratele probleme. Urmeaza repartizarea camerei, care, in functie de „amabilitatea“ receptionerului, este sau nu cu balcon si televizor, iar când bietul vârstnic crede ca a depasit in sfârsit toate obstacolele si se poate bucura de cele 18 zile de tratament cuvenite, apar noi probleme. Din momentul in care este inregistrat este anuntat politicos ca, din cauza faptului ca s-a cazat imediat dupa ora 12.00, masa de prânz si cina din ziua respectiva „il sar“, deoarece reprezentantii hotelului au facut deja repartizarea persoanelor la masa pentru ziua respectiva. Mai mult, vine si asigurarea ca in ziua urmatoare, chiar de la ora 7.00, poate merge linistit sa ia micul dejun si sa isi aleaga unul din cei doi medici ai bazei de tratament la care este inregistrat. A doua zi de dimineata, se iveste o noua problema, de data asta mult mai grava. „M-am dus dimineata la baza de tratament din Hotelul Traian, din statiunea Caciulata, in care am si fost cazata. Am dus trimiterea medicului meu de familie, in care imi mentionase ca am probleme cardio-vasculare, dar si reumatice, si celelalte documente necesare, când specialistul bazei de tratament m-a anuntat ca adeverinta medicului de familie nu este completa si in consecinta am doua variante: ori platesc cele 18 zile de tratament, ori imi anunt familia sa solicite medicului o noua adeverinta. In situatia mea s-au aflat si se afla o multime de pensionari“, a declarat Maria Dima, de 75 de ani, din Craiova.


Biletele de tratament subventionate, singura solutie


Cum varianta achitarii a 18 zile de investigatii medicale ajungea la câteva milioane de lei, pe lânga cele 2.500.000 deja platite (contravaloarea unui bilet subventionat 50% datorita pensiei mici – n.r.), pensionara si-a sunat disperata familia sa ii ia de la medicul de familie sau specialist o noua adeverinta, insa care sa contina date complete: tipul de tratament de care vârstnicul are nevoie in functie de diagnostic: fizioterapie, masaj, gimnastica, sedinte cu ultrasunete, dar si recomandare speciala pentru statiunea prielnica tratamentelor pentru bolile avute si neaparat un numar de inregistrare al medicului de familie, prin care sa figureze ca este intr-adevar autorizat si ca este inscris la Casa de Asigurari de Sanatate (CAS) Dolj. „Familia mi-a trimis atunci prin posta, adeverinta completa si am rezolvat problema. Nu este firesc sa intâmpinam atâtea dificultati. La cazare, pentru o camera cu televizor am fost nevoiti sa mai scoatem din buzunar alti aproximativ 400.000 de lei. Cu toate astea, biletele de tratament subventionate prin Casa de Pensii sunt singura noastra solutie“, a mai spus Maria Dima.


CAS Dolj nu are nici un fel de implicare


La rândul lor, reprezentantii CAS Dolj au mentionat ca singurii vinovati de aceste situatii sunt medicii de familie care intr-adevar au obligatia sa precizeze tipul de tratament care ii este necesar bolnavului, dar si sa parafeze adeverinta respectiva corespunzator, cu toate datele de identificare.


„Medicii de familie sau specialistii trebuie sa mentioneze procedurile de care bolnavul are nevoie in statiunea in care a solicitat bilet de tratament. Casa de Asigurari de Sanatate Dolj nu are nici un fel de implicare in aceasta problema, institutia noastra neavând contracte incheiate cu sanatorii sau baze balneo-climaterice“, a mentionat Cristina Mândreci, angajata in cadrul Biroului de Relatii Publice la CAS Dolj.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS