10 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjGara Severin a fost la un pas de a sari in aer

Gara Severin a fost la un pas de a sari in aer

Statia CFR Drobeta Turnu Severin a fost simbata la un pas de a sari in aer, din cauza unei defectiuni produse la o cisterna incarcata cu 34,5 tone de gaz petrolier lichefiat (GPL). Interventia autoritatilor a impiedicat dezastrul.

Pompierii au fost anuntati simbata dimineata, la ora 9.28 ca in Gara Drobeta Turnu Severin, o cisterna cu o capacitate de 68 de tone, dar cu o incarcatura de 34,5 tone GPL, prezinta scurgeri la vana de golire. S-au deplasat imediat la fata locului si au realizat un dispozitiv de protectie a zonei cu apa pentru racire, folosind trei autospeciale. Pentru inlocuirea garniturii defecte si reparatia flansei de golire, a fost solicitata o firma specializata din Simian, iar vagonul-cisterna a fost izolat pe o linie neelectrificata. La aceasta operatiune, pompierii au actionat printr-un dispozitiv cu doua tevi tip „C“ cu apa pulverizata pentru racirea permanenta a zonei unde existau scurgeri de GPL. „Este o substanta periculoasa, din clasa a II-a de periculozitate. La locul unde se producea scurgerea, practic, se facea gheata in contact cu aerul. De aceea a fost nevoie de jet de apa, in primul rind, pentru a preveni producerea unui incendiu sau a unei explozii cu consecinte catastrofale si, in al doilea rind, pentru a face posibila interventia tehnica“, a declarat colonelul Ion Plesu, comandantul Grupului de Pompieri „Drobeta“.

Garnitura ar fi trebuit schimbata

Garnitura de vagoane venea din judetul Timis si urma sa ajunga in Barcanesti- Gorj. Scurgerea s-a produs ca urmare a ruperii garniturii de la robinetul de golire. Potrivit echipei de control, garnitura trebuia sa fie schimbata inaintea transportului si, la rindul lui, incarcatorul ar fi trebuit sa se asigure ca vagonul-cisterna indeplineste toate conditiile pentru a transporta marfa. Din punct de vedere tehnic, vagonul avea deficiente, insa la plecare nu s-au observat aceste scurgeri. „Transportul s-a desfasurat in bune conditii, pina la Virciorova. Aici au fost primele semnale ca s-a produs o mica avarie la vana de golire. O data ajunsa in Gara Drobeta Turnu Severin, garnitura a fost din nou verificata tehnic. Aici, suspiciunile s-au adeverit. Era vorba de o scurgere si s-au luat imediat masurile. Celelalte garnituri care erau in gara au plecat catre destinatar, iar aceasta a fost supusa interventiilor tehnice“, a mai spus colonelul Ion Plesu.

Garnitura mai avea inca patru cisterne de aceleasi capacitati, incarcate si ele cu gaze lichefiate. Cea mai mica scinteie mecanica, foc deschis sau tigara era de natura sa provoace o explozie cu consecinte catastrofale asupra statiei CFR Drobeta Turnu Severin. Lucratorii CFR spun ca nu au mai avut parte, pina acum, de un astfel de eveniment.

„Lucrez de 17 ani aici. Au mai fost evenimente, dar scurgeri ca asta nu am mai vazut… Fiind avizati, trebuia sa ne ducem sa-l manevram. L-am manevrat, l-am bagat la o linie neelectrificata si dupa aceea… au venit echipele de interventie“, a spus Marius Giurescu, mecanic in cadrul CFR Drobeta Turnu Severin.

Circulatia feroviara a fost oprita in zona

Avaria a fost remediata dupa aproximativ doua ore. In tot acest timp, circulatia feroviara si pietonala a fost oprita in zona. La 11.50 s-a dispus reluarea traficului in zona, urmind ca, pina la plecarea din gara a vagonului-cisterna, prevazuta pentru ora 19.30, personalul CFR Drobeta Turnu Severin sa asigure o supraveghere permanenta.

La interventie au participat pompierii, jandarmii, politia, protectia civila, garzile de mediu, dar si angajati ai CFR Drobeta Turnu Severin.

Cine sint vinovatii si in ce masura putea fi prevazut acest incident inainte de plecarea in cursa vom afla de-abia dupa finalizarea anchetei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS