15.5 C
Craiova
marți, 21 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalPrimul proprietar al fostei masini a sefului OJPC Olt este de negasit

Primul proprietar al fostei masini a sefului OJPC Olt este de negasit

Simona Naghi, tinara din Baia Mare care apare in actele Skodei Octavia implicate intr-un scandal in aceste zile, este de negasit. Masina, ajunsa recent la al patrulea proprietar, Teodor Tulea, din Arad, care a cumparat-o de la Ion Carzon, seful Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Olt, a fost depistata la Registrul Auto Roman (RAR) Arad ca avind seria sasiului modificata fata de cartea de identitate, dupa ce autoturismul trecuse prin trei inspectii tehnice ale RAR din diverse judete. Teodor Tulea a lansat joi o ipoteza conform careia Ion Carzon si-ar fi folosit influenta pentru a convinge reprezentantii RAR Slatina sa inchida ochii la neconcordantele dintre actele masinii si seria sasiului.

Simona Naghi este trecuta in cartea de identitate a autovehiculului drept prima proprietara a masinii, urmata de Mihai Burca si Ion Carzon. Conform Adinei Culcer, de la West Car Trade din Satu Mare, singurul dealer Skoda din zona la vremea respectiva, masina nu a fost achizitionata de la firma satmareana, dar omologarea ei este facuta de RAR Satu Mare, la 1 septembrie 2000. Cartea de identitate a autovehiculului este eliberata pe 5 septembrie 2000, de Inspectoratul Judetean de Politie Maramures, pe numele Simona Naghi.

Trafic de masini?

Mai mult fapte vin sa alimenteze suspiciunile conform carora baimareanca ar fi fost doar o fatada pentru un grup de traficanti de masini. Al doilea proprietar al masinii, Mihai Burca, din Dobroteasa – Olt, care a cumparat autoturismul de la Simona Naghi, a declarat joi ca, aflat in tirgul de masini de la Sibiu, „am tratat cumpararea masinii cu un tip inalt si solid. Acesta mai era cu doi tipi si doua pustoaice. Una dintre ele era cea care a semnat actele. Mi se pare ca mai aveau citeva masini de vinzare prin tirg“. Asadar, tipul „inalt si solid“ pare sa fi fost creierul afacerii, iar fata care a semnat actele, doar o marioneta.

Alte fapte care ridica semne de intrebare sint neconcordantele intre datele din actele masinii si cele de la Evidenta Populatiei. Astfel, cartea de identitate a autovehiculului mentioneaza ca primul proprietar al masinii este Simona Naghi, domiciliata in Baia Mare, bvd. Unirii nr. 10, ap. 22. In schimb, conform Serviciului de Evidenta Informatizata a Populatiei (SEIP) Maramures, baimareanca se numeste, de fapt, Simona Loredana Naghi si locuieste in Baia Mare, bvd. Traian nr. 28, ap. 23. Mai precis, locuia, deoarece la adresa mentionata actualmente sta Ioan Avram, care spune ca a cumparat apartamentul in anul 1990 de la mama Simonei Naghi, intrucit proprietara de pina atunci urma sa se mute in Bucuresti. Contactat telefonic, Ioan Avram a mai spus si ca pe adresa Simonei Naghi au sosit diverse adrese trimise de banci, dar ca a fost si chestionat de politie pe tema fostei proprietare a apartamentului, care nu si-a efectuat mutatia. In acest caz, se naste intrebarea normala „Cum a fost intocmita Cartea de identitate a Skodei, daca Simona Naghi nu a putut prezenta un act din care sa rezulte ca domiciliaza la adresa din Cartea de identitate a autoturismului?“.

RAR si SEIP refuza dialogul

Tentativele de a contacta reprezentantele Maramures si Satu Mare ale Registrului Auto Roman au fost lipsite de succes. Telefonul reprezentantei RAR Maramures suna intotdeauna ocupat, iar la cel din Satu Mare nu raspunde nimeni. Intrucit Comisia de omologare a autoturismelor este formata atit din reprezentanti ai RAR, cit si ai SEIP, urmatorul pas logic a fost la SEIP Maramures. Acolo, reporterii care au dorit sa afle mai multe despre masina in cauza au fost plimbati de la Ana la Caiafa, pentru ca in final sa primeasca raspunsul stupefiant „Ne pare rau, la noi doar s-au schimbat sefii, nu putem sa cautam in evidente“. Telefoanele au sunat in gol intrucit, se pare, nimeni nu doreste sa rascoleasca povestea Skodei, poate de teama altor descoperiri.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS