12 C
Craiova
miercuri, 1 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalSa vorbesti de 112 milioane la linia fierbinte si sa nu stii nimic

Sa vorbesti de 112 milioane la linia fierbinte si sa nu stii nimic

Mioara Suinea, de 45 de ani, din Craiova, fosta abonata Romtelecom, a avut „placuta“ surpriza sa primeasca saptamina trecuta o comunicare din partea firmei respective de telefonie, in care era amenintata cu actionarea in instanta in cazul in care nu plateste suma de 112.545.240 de lei. Este vorba de suma neachitata pentru facturile telefonice din luna martie, mai precis din perioada 1.03-4.03 (patru zile!) in care abonata ar fi prestat, nici mai mult nici mai putin, decit 67 de apeluri la 89XXXXXX – LINIA FIERBINTE.

Povestea a inceput in primele zile ale lunii aprilie, cind Mioara Suinea fost chemata la sediul Romtelecom din Craiova. Aici i s-a comunicat ca are de platit fabuloasa suma de 112 milioane. Pentru a se convinge singura de adevar, i s-a inminat un desfasurator cuprinzind convobirile telefonice in perioada 1 martie (ora 20.52)-4 martie (ora 01.46). Desfasuratorul cuprindea patru convorbiri locale, cinci pe mobil, doua in Bucuresti, una in Slatina si … 67 la linia fierbinte. Toate in trei zile. Bineinteles ca socul femeii a fost cit se poate de puternic, avind in vedere ca in zilele respective fusese singura acasa, cei doi fii lipsind din oras. Din acea zi, Mioara, ajutata de sora sa, Ionica, a inceput cercetarile pentru elucidarea misterului. In primul rind au verificat numerele de telefon. Au aflat astfel ca unul dintre numerele de telefon este al unei pizzerii – la care niciodata membrii familiei nu au apelat, ca la Bucuresti este o firma cu care nu aveau nici o legatura, ca la Slatina se apelase o societate medicala unde, la ora apelului, se incheiase de mult programul. La 89xxxxxx n-au mai verificat, au considerat ca nu e cazul sa afle cine este la celalalt capat al firului.

A fost sesizata politia. Raspunsul a venit pe 10 mai si facea cunoscut ca „apelul convorbirilor telefonice s-a efectuat de la numarul de telefon ce va apartine“. Cele doua surori s-au trimis adresat Ministerului Telecomunicatiilor si Tehnologiei Informatiei. Abia in iunie primesc raspunsul, acelasi, cu precizarea ca pina la data de 24.07.2002 sa fie achitat debitul. Ultima comunicare a fost in 19 iulie de la Romtelecom Craiova si o convoca pe Mioara Suinea la o „conciliere“ in cursul lunii august. In cazul in care nu se prezinta sau nu achita debitul, va fi data in judecata.

In urma sesizarilor trimise, Romtelecom isi pastreaza pozitia. „Cunoastem foarte bine cazul Suinea. L-am analizat cu atentie, am efectuat anchete, iar de la Bucuresti ni s-a confirmat ceea ce noi stiam: apelurile s-au facut de la numarul de telefon al reclamantei. Nu exista nici un dubiu in aceasta privinta, deoarece numerele de telefon locale si pe mobil au fost regasite si pe alte facturi. Este adevarat ca Romtelecom restrictioneaza convorbirile pe serviciile cu valoare adaugata, atunci cind acestea depasesc o anumita suma. De aceasta data nu s-a intimplat acest lucru, deoarece apelurile au fost facute la sfirsit de saptamina, cind noi nu lucram(…) Mioara Suinea va trebui sa se prezinte pentru reconciliere – i se ofera posibilitatea de a plati debitul in patru rate lunare. In caz contrar, la 30 de zile de la neprezentare, ne vom adresa instantelor de judecata, pentru recuperarea debitului“, declara Oana Varzaru, sef Serviciu Relatii Clienti Romtelecom Craiova.

Mioara si Ionica asteapta acum sa le rezolve cineva problema. Ca au sau nu dreptate, instanta va hotari. De ascultat, nimeni nu le asculta. De platit nici nu se pune problema, ca nu au de unde. Ramine sa astepte procesul, la care nu spera sa aiba cistig de cauza, avind in vedere situatia. „Probabil ca ne vor lua apartamentul ala amarit de doua camere. O sa mergem apoi sa facem greva foamei la primarie“, spune Ionica, aproape resemnata.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS