10.1 C
Craiova
joi, 16 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalCinci milioane de tone de gheata in zona barajului Portile de Fier II

Cinci milioane de tone de gheata in zona barajului Portile de Fier II

• Dunarea este in continuare inghetata pe o mare parte din suprafata • Portul Moldova Veche este inchis, iar ecluzele de la PF I si PF II nu lucreaza

La Portile de Fier II, navele Dunarea si Bondari, cu 13 barje, au fost trase spre mal, in afara zo-nei de curent a fluviului. Convoaiele au coborit pe Dunare la sfirsitul saptaminii trecute, dar nu au putut sa intre in ecluza pentru a trece spre Agigea. Masura a fost impusa de posibilitatea iminenta ca, in cazul dezghetului, sloiurile de gheata sa ia navele in deriva si sa produca pagube insemnate. Reprezentantii capitaniei Drobeta Turnu Severin supravegheaza permanent zona, pentru a interveni prompt daca situatia o va impune. Gheata de pe Dunare are o grosime de trei metri, iar in zona barajului de la PF II sint aproximativ cinci milioane de tone, pe o lungime de sapte kilometri si o latime de 600-1.500 de metri. Potrivit specialistilor, temperatura creste pe parcursul zilei, gheata incepe sa se topeasca, dar noaptea podul de sloiuri se reface, crescind in grosime, prin suprapunerea straturilor. Doua nave sub pavilion ucrainean au vrut sa treaca prin ecluza, in amonte de hidrocentrala, dar nu au reusit si se afla inca la ancora, in aval.

Echipajul de pe Celiabinsk si-a facut cumparaturile in Severin

In zona Moldova Noua, sloiurile au coborit in perimetrul coloniei Pescari, unde s-a acumulat o cantitate impresionanta de gheata. Convoiul Giurgiu 13 a parasit zona, dupa ce patru marinari au stat izolati pe nava, timp de citeva zile, perioada in care au mincat orez fiert si au baut apa inghetata. Potrivit sefului Capitaniei Drobeta Turnu Severin, aproximativ 18 nave sint inca la Moldova Noua, in asteptarea deblocarii senalului navigabil. Portul Moldova Veche este in continuare inchis, trei nave continuind in zona manevrele de deblocare. Potrivit Capitaniei Portului Moldova Veche, datorita temperaturilor mai ridicate, blocul de gheata s-a pus in miscare in aval sub forma unor sloiuri, nereprezentind insa un pericol pentru navele aflate pe cursul inferior al Dunarii, spre Hidrocentrala Portile de Fier.

Vasul Celiabinsk, aflat inca la barajul Portile de Fier I, este in afara oricarui pericol, echipajul primind zilnic asistenta si ajutoare din partea colegilor romani. Cei de pe vas si-au facut chiar cumparaturi, zilele trecute, in Drobeta Turnu Severin. Ecluzele de la Portile de Fier I si II nu lucreaza din cauza podurilor de gheata de pe fluviu. In aval de Hidrocentrala de la Portile de Fier, spre Porturile Calafat si Bechet, calea navigabila este utilizabila.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS