12.3 C
Craiova
miercuri, 1 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCraiova Business Days, un „maraton“ de conferinţe

Craiova Business Days, un „maraton“ de conferinţe

http:http://www.youtube.com/watch?v=kNwC0tvm0eo

Sute de oameni de afaceri au plătit pentru a participa la conferinţele din cadrul Craiova Business Days, pentru a afla poveştile de succes ale unor antreprenori renumiţi din ţară care dezvoltă afaceri de zeci sau sute de milioane de euro. Seria de astfel de conferinţe şi dezbateri continuă şi astăzi.

Evenimentul Craiova Business Days a debutat, ieri, în sala Aula Magna de la noul sediul a Facultăţii de Drept din cadrul Universităţii din Craiova (complexul de la Mecanică) în prezenţa unui public numeros, format din oameni de afaceri doljeni, manageri, cadre didactice, studenţi şi alte persoane interesate de antreprenoriat. Pe parcursul a două zile, participanţii vor afla noutăţi din lumea afacerilor, indiferent de domeniul în care îşi desfăşoară activitatea. Ieri, în prima zi a seriei de conferinţe, unii antreprenori renumiţi, cu o experienţă notabilă de business, le-au împărtăşit celor prezenţi la eveniment din experienţa proprie de afaceri şi chiar de viaţă. Moderatorii conferinţei, Mihaela Tatu şi Călin Iepure, au deschis prima conferinţă cu imagini din filmul „Mihai Viteazul“, momentul fiind dedicat atât Banului Craiovei, domnitorul Mihai Viteazul, cât şi actorului din rolul principal, Amza Pellea, şi el oltean.
Cei mai mulţi vorbitori au adus în atenţia publică noţiunile pe care s-au bazat ei în dezvoltarea personală şi antreprenorială. La prima conferinţă din „maratonul“ de astfel de evenimente, intitulată „Viziune şi anduranţă“, cuvintele-cheie cel mai des folosite de speakeri au fost: principii, cultură, echipă, motivare, răbdare, comunicare. Managerii şi oamenii de afaceri care au urcat pe scenă au vorbit de succese, dar unii dintre ei au vorbit şi despre insuccese în proiectele puse în practică, precum şi despre modul în care au trecut peste acestea.

Un fel de… psihologie motivaţională pentru antreprenori

Mircea Munteanu s-a prezentat drept un ţăran, cultivator de rubarbă, dar este şi specializat în studii sociologice, respectiv firma sa de software (Elastoffice) este specializată pe un concept mai nou, cloud computing. El le-a transmis antreprenorilor că nu trebuie să fie concentraţi doar pe a face producţie, ci trebuie să relanseze acea burghezie care să producă modele, plusvaloare, „şi să transmiteţi aceste valori familiei, partenerilor de afaceri“. Cuvântul de ordine al oamenilor de afaceri trebuie să fie răbdarea, şi acum, dar şi pe viitor, consideră Munteanu. Alin Gherman (de la firma DPD, fostă Pegasus) a avut un speech interesant despre unitatea într-o firmă, intitulat „Lecţia gâştelor“. Inspiraţi din zborul gâştelor sălbatice, unde se vede munca de echipă, liderii grupului se rotesc între ei şi nici un membru al grupului nu este lăsat în urmă. Gherman a menţionat că principiile trebuie să stea la baza metodelor pe care le folosesc managerii şi a evidenţiat câteva elemente necesare antreprenorilor: „O echipă care lucrează împreună va da rezultate mai bune decât lucrul individual; disciplina este importantă în mediul de business; rotaţia la conducere este importantă, adică atunci când ai oameni buni, lasă-i să «strălucească»; membrii echipei se încurajează reciproc; nu în ultimul rând, nu lăsa pe nimeni în spate! Dă ajutorul necesar fiecărui membru al echipei“.

„Nu omorâţi măgarul!“

Directorul MedLife, Nicolae Marcu, a împărtăşit cu publicul „Lecţia măgarului“, în care deţinătorul unui măgar care căra multă marfă a decis „eficientizarea costurilor“ reducând mâncarea măgarului, până într-o zi când acesta a murit, iar proprietarul lui ar fi exclamat: „Ce păcat că a murit acum, când devenise eficient!“. După ce a spus fabula, îndemnul lui Nicolae Marcu adresat antreprenorilor doljeni a fost următorul: „Nu lăsaţi măgarul să moară!“.
Rob Ardley, directorul de resurse umane al Ford România, a împărtăşit auditoriului pasiunea sa pentru fotbal şi a descris succesul motorului de 1.0 litri fabricat în Craiova, care a luat doi ani la rând titlul de „Motorul internaţional al anului“, dar şi al vehiculului Ford B-Max fabricat în uzină. Rob Ardley a explicat de ce a investit Ford la Craiova, dar şi ce nemulţumiri există, aici menţionând infrastructura rutieră deficitară. „Am venit aici să rămânem! (…) Craiova are un potenţial bun de dezvoltare şi, odată cu introducerea unui al doilea model în fabricaţie, Craiova se va dezvolta şi mai mult!“. Oficialul englez a încheiat cu un citat din Henry Ford (fondatorul companiei Ford), ca un îndemn pentru oamenii de afaceri din zona noastră: „Să faci mai mult decât face lumea pentru tine – asta înseamnă succesul!“. Rob Ardley a vorbit şi despre introducerea unui nou model Ford în fabricaţie la Craiova, fără a preciza momentul în care se va produce acest lucru.
Craioveanul Gabriel Vlăduţ, de la IPA SA CIFATT, a explicat faptul că temele de cercetare trebuie să vină din partea mediului de afaceri, în funcţie de nevoile acestuia.
Antreprenorul Marius Ghenea, prezentat în programul conferinţei drept Business Angel, este unul dintre oamenii de afaceri din on-line, dezvoltatorul magazinelor on-line PCfun şi altele. Chiar dacă nu a interacţionat foarte mult cu sala, şi Ghenea a mers foarte mult pe ideea de echipă, ca antevorbitorii săi, şi pe stimularea angajaţilor să creeze, să aibă idei: „Se ştie că în cadrul brainstormingului nu se aduc critici. Este o greşeală să aduci critici în timpul acestuia, pentru că dacă şeful critică, atunci angajaţii se vor inhiba şi nu se mai ajunge la rezultatul scontat. Echipa este foarte importantă. Majoritatea rezultatelor bune se obţin în echipă. Fluxul creativ trebuie stimulat şi sunt încurajate chiar şi ideile trăsnite“.

Structura Business Days la Craiova

În zilele de 3 şi 4 iulie, în cadrul Business Days vor fi organizate la Craiova 16 workshop-uri, patru conferinţe şi patru mese rotunde. Evenimentul a debutat, ieri, cu conferinţa „Viziune şi anduranţă“, urmată de o alta denumită „Vizibilitate şi adaptabilitate“. Workshop-urile programate pentru ziua de ieri au fost: „Vânzare şi negociere“, „Branding şi poziţionare“, „Folosirea mediului on-line pentru succesul afacerii tale“ şi „Business Networking şi importanţa relaţiilor pentru succesul unei afaceri“. Conferinţele programate astăzi sunt: „Leadership şi excelenţă“, „Atitudine şi performanţă“. Cei care citesc ziarul nostru on-line pot vedea programul şi speakerii programaţi astăzi la link-ul http://craiova.businessdays.ro/program/.
Craiova Business Days este o platformă de networking pentru antreprenori, organizată la Craiova, de către Adesco, în colaborare cu Universitatea din Craiova. Aceasta este cea de-a 11-a ediţie a acestui gen de manifestări organizate la nivel naţional şi a doua organizată anul acesta, după cea de la Oradea, din luna aprilie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS