17.5 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriBăsescu a venit să se asigure că Ford produce cât promite

Băsescu a venit să se asigure că Ford produce cât promite

http:http://www.youtube.com/watch?v=SKV-3GbMNb4

Deşi a menţionat că, din cauza crizei,  Ford nu a atins producţia contractată cu România, preşedintele a afirmat, ieri, la Craiova, că fabrica auto din Bănie este „unul dintre producătorii strategici din Europa“, dar şi „unul dintre marii jucători, în perioada viitoare, pentru ca România să treacă la un sold pozitiv al comerţului exterior“.

Preşedintele României, Traian Băsescu, s-a aflat ieri la Craiova, pentru o vizită la fabrica Ford, la o zi după lansarea oficială a producţiei noului motor EcoBoost de 1,5 litri. Şeful statului a ajuns în Bănie în jurul orei 11.00, însoţit fiind de prefectul de Dolj, Marius Deca, care l-a aşteptat la aeroport.
După ce Băsescu a efectuat un tur al fabricii, Jan Gijsen, preşedintele Ford România, a declarat că şeful statului este „unul dintre cei mai mari susţinători ai Ford Craiova“.
Traian Băsescu a spus: „Sunt la Craiova pentru că mă interesează creşterea producţiei în România şi, în primul rând, a capacităţilor noastre de export. După cum ştiţi, economia românească reuşeşte să menţină aproape echilibrată balanţa comerţului exterior şi uzina Ford de la Craiova este unul dintre marii jucători, în perioada viitoare, pentru ca România să treacă la un sold pozitiv al comerţului exterior. Ceea ce am văzut azi aici este încurajator şi am venit să văd chiar în uzină din mai multe motive. Ştiu că Ford este într-un proces de restructurare a producţiei sale în Europa. Ştiu că sunt ţări în care Ford şi-a încetat sau urmează să înceteze producţia. Am vrut să ştiu care sunt perspectivele uzinei de la Craiova. Ceea ce am aflat comunic public: uzina de la Craiova este unul dintre producătorii strategici ai Ford din Europa, iar programul pentru această uzină este de dezvoltare continuă. Investiţiile Ford au fost depăşite. Îmi aduc aminte cifrele despre care se vorbea iniţial, ele au fost deja depăşite. Unde se discuta de investiţii de 600 de milioane de euro, astăzi s-au depăşit 800 de milioane de euro deja“.

80.000-100.000 de maşini vor fi produse anul acesta la Craiova

Traian Băsescu a afirmat că la actualul ritm de producţie a vehiculelor din modelul B-Max, la Craiova se pot fabrica peste 80.000 de maşini în 2013. „Ceea ce este extrem de important, şi aş da câteva cifre comparative, de exemplu, cea mai mare producţie pe care a atins-o Daewoo, în timp ce această uzină era a grupului coreean, a fost de 26.000 de maşini pe an. Anul trecut, Ford a realizat peste 30.000 de maşini, într-un an în care începea să-şi crească producţia. Anul acesta se produc 360-365 de maşini pe zi. Înmulţind cu numărul de zile lucrătoare se poate ajunge la cifre mult mai mari. Eu m-aş bucura dacă la Ford s-ar realiza anul acesta, să spunem, un număr de 80.000-100.000 de maşini. Despre dezvoltarea Fabricii de motoare pot spune că dacă, de anul trecut, la Craiova se produce motorul de 1.0 litru, care a fost declarat motorul anului 2012 pe piaţa automobilelor, iată că de ieri aici se produce şi motorul de 1,5 litri“, a arătat preşedintele ţării.

„Angajaţii de aici au locurile de muncă sigure“

După ce a efectuat vizita prin fabrica Ford şi a stat de vorbă cu muncitorii, şeful statului a ajuns la o concluzie: „Am vorbit cu oamenii în fabrică. Sunt mulţumiţi. Mulţi dintre ei au lucrat şi pe vremea când uzina era a Daewoo şi au satisfacţia că lucrează acum în una dintre cele mai moderne uzine auto din Europa. (…) Concluzia mea este că cei care lucrează aici au locurile de muncă sigure“.
Preşedintele ţării a mai menţionat că se simte o uşoară creştere pe piaţa auto şi că se speră că şi Uniunea Europeană va ieşi din criza economică, ceea ce va schimba cererea de autoturisme Ford pe bătrânul continent. Traian Băsescu nu a ezitat însă să anunţe că Ford nu şi-a ţinut promisiunile asumate prin contract. „Mă bucură foarte mult faptul că motoarele de la Craiova se exportă aproape pe toate continentele: şi în Europa, şi în America Latină, şi în Asia, şi să sperăm că, în curând, uzina de la Craiova va deveni unul dintre marii furnizori de motoare de 1,5 litri, nu numai de 1.0 litru. Aş vrea să mai fac o menţiune: sunt lucruri care nu s-au întâmplat. Spre exemplu, Ford, din cauza crizei, nu a atins producţia contractată şi să sperăm că, odată cu ieşirea din criză, se va atinge nivelul de producţie convenit cu România atunci când s-a făcut privatizarea. Pe de altă parte, să observăm că nici guvernele României nu şi-au respectat integral obligaţiile faţă de Ford, îndeosebi cele legate de dezvoltarea infrastructurii. Această uzină are nevoie de un camion, care trebuie să sosească din oră în oră, cu componente. Infrastructura pe care noi trebuia să o facem nu a fost făcută. Trebuie făcut un efort şi din partea noastră, ca să ne respectăm angajamentele“, a spus preşedintele Traian Băsescu.
 
Un motor apare la fiecare 42 de secunde, o maşină – la 67 de secunde

De asemenea, Băsescu a menţionat că a vrut să verifice dacă este respectată cadenţa de producţie despre care vorbeau oficialii Ford şi a constatat că aceasta se respectă.
„Am fost impresionat de faptul că la fiecare 42 de secunde iese un motor de pe bandă. Am vrut să văd dacă sunt chiar 42 de secunde. Pentru cei care n-aţi fost, vizitaţi o dată Fabrica de motoare şi veţi vedea că la 42 de secunde iese un motor. Am stat şi dincoace, pe linia de producţie, unde la 67 de secunde iese un automobil. Este un lucru impresionant, dacă priveşti şi la tehnologia cu care aceste maşini şi motoare se fabrică“, a opinat Băsescu.

Transfer de tehnologie între SUA şi România

„Nivelul de dotare din punct de vedere tehnologic al uzinei Ford de la Craiova este unul de vârf şi am plăcerea să subliniez faptul că nivelul tehnologic de la Craiova se înscrie perfect în parteneriatul strategic româno-american pentru secolul 21, în care unul din puncte este transferul de tehnologie. Ceea ce se întâmplă la Craiova este transferul celei mai înalte tehnologii din construcţiile auto, fie că vorbim de Fabrica de motoare, fie că vorbim de Fabrica de asamblare a caroseriei, unde sunt peste 360 de roboţi. Aş spune că, spre deosebire de vizita făcută anul trecut, când întreprinderi mici şi mijlocii care aprovizionau cu diverse componente uzina auto de la Craiova erau opt, opt mici societăţi care produceau pentru asamblare la Craiova, astăzi sunt 42 de societăţi care produc componente ce se asamblează în fabrică şi asta reprezintă un procent de integrare de 40%“, a mai spus preşedintele Băsescu. Acesta a explicat că nu conduce autoturismul produs la Craiova şi cumpărat anul trecut deoarece a făcut un uşor accident cu o altă maşină de fabricaţie românească pe care o conduce: „Eu sper că nu peste foarte mult timp se va începe şi producţia altui tip de maşină decât B-Max, despre care trebuie să vă spun că îl am acasă. Nu îl conduc, ca să nu fac ceea ce am făcut cu Loganul… Şi sper ca nu peste mult timp să avem şi alte tipuri de maşini produse la Craiova“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS