23.3 C
Craiova
duminică, 28 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriAIPC cere desecretizarea contractului cu Ford

AIPC cere desecretizarea contractului cu Ford

Micii investitori de pe piaţa de capital cer statului publicarea actului adiţional încheiat cu Ford zilele trecute. Ei doresc „o felie“ din activele conexe care se vor desprinde de la Ford şi vor aparţine statului român.

Asociaţia Investitorilor de pe Piaţa de Capital (AIPC) solicită publicarea actului adiţional încheiat recent între Ford Motor Company şi Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), la contractul de privatizare a fostei fabrici Daewoo, preluată acum patru ani de americanii de la Ford. „Publicarea actului adiţional este esenţială, având în vedere că proiectul de act adiţional nu este publicat pe site-ul AVAS, deşi obligaţia legală de transparenţă impunea acest lucru. Asociaţia Investitorilor pe Piaţa de Capital subliniază că atât interesele statului român, cât şi cele ale investitorilor care sunt vizaţi de procesul de restructurare cereau respectarea deplină a obligaţiilor legale şi contractuale asumate de Ford Motor Company“, a precizat Dumitru Beze, preşedintele AIPC. Asociaţia cu pricina – care reprezintă interesele micilor investitori de pe piaţa de capital – intenţionează să analizeze „dacă modificările aduse prin actul adiţional prevăd continuarea şi finalizarea procesului de restructurare anterior prevăzut de articolul 7 din Legea nr. 36/2008, precum şi aplicarea imediată a penalităţilor stabilite pentru nerespectarea obligaţiilor asumate de către Ford Motor Company“. Potrivit vechiului contract de privatizare încheiat în 2007, Ford trebuia să separe producţia de automobile de activităţile conexe ale companiei, astfel că activele nedorite de producătorul auto ar fi trebuit să fie transferate către statul român. Ford trebuia să restructureze companiile Automobile Craiova, Mecatim Timişoara şi Daewoo Automobile România, iar în urma acestui proces ar fi trebuit să rezulte Ford şi o companie de stat, care să deţină activele nedorite de Ford. La activele acestei companii visau investitorii de pe piaţa de capital, dar cei care fuseseră mici acţionari ai Automobile Craiova (AUCS) au fost scoşi din joc de Ford, compania desfăşurând o ofertă publică de cumpărare prin care a obligat, practic, micii acţionari să-şi vândă participaţiile şi să iasă din joc.
AIPC a mai cerut desecretizarea anexelor de la contractul de privatizare care nu au fost date publicităţii. Întrebaţi dacă se va da sau nu publicităţii actualul act adiţional la contractul cu Ford, reprezentanţii AVAS au declarat, pentru GdS, că, până în acest moment, nu există un punct de vedere oficial al instituţiei vizavi de acest subiect.
După discuţii intense care au debutat în 2010, statul român a modificat, vinerea trecută, termenii contractuali stabiliţi cu Ford şi a agreat propunerile acestora de a diminua producţia de autovehicule ce vor fi fabricate la Craiova. Potrivit autorităţilor, Ford s-a angajat ca până în 2017 să producă în uzina de la Craiova 810.000 de autovehicule şi 2,5 milioane de motoare EcoBoost. În acelaşi timp, statul a diminuat ajutorul de stat promis companiei producătoare de autoturisme, de la 143 de milioane de euro, la 75 de milioane de euro. Ford a obţinut amânarea până în 2013 a investiţiilor pe care le avea programate la Craiova. Ca urmare a nerespectării contractului de privatizare, Ford trebuie să plătească penalităţi de 14 milioane de euro către statul român. În prezent, producătorul auto se pregăteşte pentru producţia noului B-Max la Craiova, maşină care va fi lansată în România mâine, la Bucureşti.  

Ford angajează 500 de muncitori

Conducerea Ford România a anunţat aseară că va începe angajările masive la fabrica din Craiova. „Ford România are plăcerea de a anunţa că în această săptămână va demara un proces de angajare a 500 de muncitori pentru fabrica noastră din Craiova. Ford va recruta în principal operatori de bază, dar în acelaşi timp suntem interesaţi şi de extinderea forţei de muncă prin aducerea unor specialişti de întreţinere“, a declarat directorul de resurse umane al Ford România, Angella Alexander.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS