Infrastructura în judeţul Dolj se dezvoltă de la un an la altul. Consiliul Judeţean (CJ) Dolj, în calitate de partener lider, în parteneriat cu Municipalitatea Mizia (Bulgaria), implementează un nou proiect de investiţii în infrastructură. Denumit „Îmbunătăţirea accesului rutier către punctul de trecere a frontierei Bechet-Oreahovo – Reabilitarea drumului judeţean DJ 561B secţiunea I, Judeţul Dolj, România, şi a străzii Tsanko Tserkovski, municipiul Mizia, Districtul Vratsa, Bulgaria“, proiectul este finanţat în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră România-Bulgaria 2007-2013. Proiectul vizează reabilitarea infrastructurii rutiere a Drumului Judeţean DJ 561B Horezu-Poenari – Gângiova – Comoșteni – Zăval (DN 55A), pe o lungime de 11 km, şi reabilitarea a 1,8 km stradă din Mizia cu reabilitarea sistemului de canalizare aferent. „S-au terminat licitaţiile şi suntem în faza în care punem la dispoziţie acest obiectiv şi dăm semnalul de începere a lucrărilor pentru un drum care începe de la Zăval (comuna Gighera) şi ajunge până în comuna Valea Stanciului“, a declarat Ion Prioteasa, preşedintele CJ Dolj, care a explicat că valoarea totală eligibilă a proiectului este de 7,99 milioane de euro, dintre care aproximativ 6,5 milioane de euro sunt aferenţi activităţilor implementate de CJ Dolj, iar restul, activităţilor implementate de Muncipalitatea Mizia.
„Reabilitarea acestui drum înlesneşte circulaţia spre punctul de frontieră Bechet-Oreahovo“
Obiectivul general al proiectului este să contribuie la dezvoltarea sustenabilă a regiunii transfrontaliere ca o consecinţă a facilitării mobilităţii bunurilor, serviciilor şi persoanelor între România şi Bulgaria prin punctul de trecere a frontierei cu feribotul Bechet-Oreahovo. „Reabilitarea acestui drum înlesneşte circulaţia spre punctul de frontieră Bechet-Oreahovo“, a precizat Ion Prioteasa, care a explicat că sistemul rutier existent în zonă prezintă degradări (faianţări, crăpături, fisuri, gropi etc.) care au ca principală cauză apele pluviale cu circulaţie dezordonată pe carosabil, în majoritate din lipsa dispozitivelor de colectare, dirijare şi evacuare a apelor (şanţuri, rigole, podeţe), precum şi a traficului în zonă. Implementarea acestui proiect va asigura şi premisele necesare pentru crearea condiţiilor pentru dezvoltarea oportunităţilor de afaceri comune, pentru dezvoltarea schimburilor culturale şi sociale. „Drumul nu a fost ales la întâmplare, e vorba de o gândire strategică a CJ Dolj. Tot în cadrul unor proiecte am realizat drumurile Craiova-Segarcea şi Segarcea-Cârna. Cel de acum pleacă de la Segarcea la Gighera. Proiectul are o durată de execuţie de nouă luni şi nici o zi mai mult“, a declarat Ileana Măjină, directorul Direcției Afaceri Europene, Dezvoltare Regională, Proiecte cu Finanţare Internaţională în cadrul CJ Dolj.
CJ mai pregăteşte un proiect de infrastructură
Aceasta nu este însă ultima investiţie pe care CJ o face în infrastructură. „Suntem foarte mulţumiţi că vom avea un început de drum judeţean. În zonă, ne mai rămâne porţiunea de la Horezu-Poenari către Segarcea, dar următorul proiect pe care-l depunem pe colaborare transfrontalieră vizează o investiţie în acest drum. Avem deja pregătite documentele necesare şi, cum se lansează programul de investiţii, vom depune acest proiect“, a adăugat Ion Prioteasa.