17.5 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriAvioane Craiova, service pentru aeronave civile

Avioane Craiova, service pentru aeronave civile

Cu datorii de peste zece milioane de euro la stat, din care mai mult de cinci milioane de euro sunt penalităţi, Avioane Craiova încearcă să supravieţuiască. Societatea ţinteşte un contract mare în Indonezia, dar până atunci poate face bani din reparaţii de aeronave civile.

Avioane Craiova SA ar putea deveni bază de reparaţii pentru aeronave civile, dacă negocierile care se derulează în prezent vor fi concretizate. „Negociem mai multe contracte pentru reparaţii de aeronave civile de mici dimensiuni. În prima fază, ar trebui să fie un contract mic, apoi înţelegerea să fie extinsă. De asemenea, ţintim şi un nou contract cu MApN pentru repararea unor aeronave IAR 99 Şoim, construite la Craiova“, spun surse din fabrică.
În prezent, datoriile către bugetul de stat apasă greu asupra societăţii oltene. Conform datelor ANAF, Avioane Craiova SA datorează bugetului de stat 10,7 milioane de euro, din care 5,4 milioane de euro sunt numai dobânzi şi penalităţi pentru întârzierea la plată. Reprezentanţii societăţii şi-ar dori ca Avioane să fie scutită măcar de dobânzile şi penalităţile aferente datoriei principale, ceea ce ar uşura mult sarcina managementului de a aduce fabrica pe linie de plutire. Din păcate, problema ştergerii datoriilor s-a mai pus şi în momentul în care italieni de la Alenia Aeronautica doreau să preia societatea olteană. La data respectivă, oficialii români au spus că acest lucru nu este posibil, deoarece ar putea fi considerat la Bruxelles ajutor de stat. Zeci de procese sunt în instanţă şi în legătură cu foştii salariaţi, care au dat fabrica în judecată. Recent, o delegaţie de la Avioane SA a mers în Indonezia pentru a prezenta o ofertă referitoare la IAR 99 Şoim. Fabrica ar putea dota armata indoneziană cu cel puţin 12 aparate IAR 99. Cel mai târziu în primăvară, Avioane SA aşteaptă trimişii indonezieni pentru a testa aparatul. Ei au însă competitori puternici, cum ar fi sud-coreenii, ruşii şi cehii. În aceste condiţii, reprofilarea pe producţia de subansambluri sau reparaţii ar fi o soluţie pentru ca fabrica să reziste falimentului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

15 COMENTARII