7 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024

Străzi fără stăpân

Consiliul Local din Bănie nu are drept de proprietate asupra străzilor şi are nevoie urgentă de cadastru ca să primească bani comunitari pentru infrastructură.

Prin prisma implementării planului integrat de dezvoltare urbană a Craiovei, finanţat din fonduri comunitare, se poate spune că Bănia nu are străzi. În lipsa cadastrului, municipalitatea nu poate întabula dreptul de proprietate asupra arterelor de circulaţie. Consecinţa nedorită a acestei situaţii ar fi întârzierea sau, şi mai rău, pierderea finanţării unor proiecte de infrastructură pentru care primăria a făcut deja cereri. Între acestea, în ordinea priorităţii, sunt pasajul subteran de pe bulevardul Carol I – strada Arieş, pasajul suprateran de pe Calea Bucureşti – bulevardul Nicolae Titulescu, alte şase străzi şi bulevarde incluse în cel de-al treilea proiect, ca importanţă: bulevardul Tineretului, bulevardul Oltenia, strada Amaradiei, strada Brestei. Şi revitalizarea centrului istoric, al cincilea proiect ca importanţă pentru municipalitate, este condiţionată de cadastrul stradal.
„Se lucrează de ceva vreme la pregătirea documentaţiei cadastrale în vederea întabulării străzilor. În Programul Operaţional Regional este obligatorie depunerea titlurilor, adică dacă nu demonstrăm dreptul de proprietate nu putem primi banii“, a spus arhitectul-şef al Craiovei, Mircea Diaconescu. Acesta este de părere că în acest an va fi făcut cadastrul pentru majoritatea străzilor din lista de modernizare pe bani europeni. Pentru primele trei proiecte enunţate există toată documentaţia tehnică, singurul impediment rămânând cadastrul.
„De cadastru va fi nevoie şi în cazul celorlalte proiecte, cum ar fi reabilitarea a 11 kilometri de linie de tramvai, introducerea transportului în comun cu troleibuzul, reamenajarea parcurilor şi grădinilor publice etc.“, a arătat Mircea Diaconescu.

Din cadastru în PUG

Condiţia obligatorie a stabilirii dreptului de proprietate asupra străzilor nu a fost impusă până la planul integrat de dezvoltare, astfel fiind posibilă alocarea de fonduri comunitare în alte cazuri, cum ar fi modernizarea Rocadei. În anul demarării proiectelor de infrastructură ale acestui plan, primăria trebuie să elaboreze şi noul Plan Urbanistic General (PUG), când va fi nevoită să găsească o soluţie pentru întabularea altor străzi, chiar cartiere, care acum se află pe raza teritorial-administrativă a altor localităţi. Este cazul bulevardului Râului, a cărui reabilitare pe bani europeni este condiţionată în primul rând de apartenenţa teritorială şi abia apoi de cadastru, drumul având doi proprietari: Craiova şi Podari.
„Acestea sunt proiecte care vor fi demarate mai târziu, fiindcă în aceste situaţii procedurile sunt mai complicate – protocoale între autorităţi, comisii prefecturale, hotărâri de guvern etc. – şi fără sprijin de la ministerele implicate este greu de rezolvat“, a spus arhitectul-şef al Craiovei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

7 COMENTARII