24.5 C
Craiova
miercuri, 8 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCompaniile au redus investiţiile în pregătirea personalului

Companiile au redus investiţiile în pregătirea personalului

Peste trei sferturi dintre acestea au tăiat bugetele pentru traininguri cu 30-40%. Piaţa de profil din România aproape s-a înjumătăţit în 2009.

Peste trei sferturi dintre companii au redus în 2009 bugetele pentru traininguri cu 30%-40%, din cauza crizei, şi s-au orientat către perfecţionarea internă sau on line, ceea ce a dus la scăderea pieţei de profil cu aproape 50%, la 17,5 milioane de euro, potrivit specialiştilor în recrutare.
„Criza financiară a declanşat reajustări de strategii şi planuri tactice ale majorităţii companiilor. Accentul pus pe eficienţa utilizării resurselor a determinat departamentele de resurse umane ale companiilor să se reorienteze către implementarea măsurilor de reducere a costurilor, respectiv restructurări, redimensionarea bugetelor de training, de recrutare sau alte beneficii“, a declarat directorul operaţional al Manpower România, Bogdan Drăgoescu.
Mădălina Bălan, managing partener la firma de recrutare HART Human Resource Consulting, a afirmat că bugetele pentru pregătirea angajaţilor au fost cu 30-40% mai mici faţă de 2008, în condiţiile în care companiile au făcut o analiză atentă a nevoilor de training şi dezvoltare.

Unele firme au exclus bugetele de training

Companiile au redus şi bugetele pentru team-building-uri şi cursuri motivaţionale. „Mai mult de jumătate dintre clienţi au înţeles să renunţe deocamdată la training, sperând că astfel vor economisi sau vor putea să dirijeze resursele spre menţinerea forţei de muncă şi diminuarea consecinţelor perioadei economice actuale. Cu toate aceste eforturi, firmele vor realiza în curând că provocările mediului nu pot fi contracarate cu oameni pregătiţi ca pentru perioada relaxată şi abundentă a anilor trecuţi“, consideră Florin Rădulescu, partener la firma de training Ascendis. La rândul său, Cătălin Naftan, directorul de vânzări al companiei specializate în servicii de externalizare a calculului salarial, recrutare şi administrare de personal PayLogic, a apreciat că motivele principale care au determinat firmele să ajusteze bugetele de training sunt scăderea puternică a fluctuaţiei de personal şi reducerea de costuri. „Mai toate companiile au renunţat la diverse programe de training ca urmare a reducerii costurilor, unele dintre ele eliminând total aceste investiţii. Astfel, 78% din firme au redus sau eliminat bugetul de training“, a apreciat Naftan.
În condiţii de criză, păstrarea angajaţilor cu rezultate şi perfecţionarea acestora au devenit o prioritate, astfel că o mare parte dintre companii au încercat să revizuiască strategia de pregătire a salariaţilor, este de părere Matilda Crossman, managing director al firmei de training ExP Group. Angajatorii au luat în calcul trainingul „in-house“ sau on line, potrivit reprezentantului ExP. „Unele firme au diminuat volumul de training, rezumându-se la strictul necesar, altele au încercat, cu orice preţ, să internalizeze ceea ce ar fi trebuit să realizeze cu traineri externi, iar cei din a treia categorie au continuat să deruleze programele pe care priorităţile lor de afaceri le cereau. Au îngheţat contracte, aşa cum au apărut destul de multe contracte noi. (…) Noile cerinţe sunt schimbate radical faţă de anii trecuţi. Ele sunt specifice şi specializate, cu ţintă în grupuri restrânse din firme, în detrimentul programelor standard, generice, livrate la mase mari de angajaţi“, a completat Rădulescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS