22.3 C
Craiova
miercuri, 8 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriGM vine cu planul pentru restructurarea Opel

GM vine cu planul pentru restructurarea Opel

General Motors Co. prezintă guvernelor europene în zilele următoare un plan de 3,3 miliarde de euro pentru salvarea Opel, informează Automotive News, citând agenţia Reuters.

GM s-a retras din planurile de vânzare a Opel către consorţiul condus de compania canadiană Magna International Inc., dar acum îşi îndreaptă din nou atenţia către guvernele din UE pentru ajutor în a menţine divizia europeană pe linia de plutire.
Nick Reilly, director executiv interimar al Opel, s-a deplasat luni, la Bruxelles, pentru o întâlnire cu oficiali europeni, printre care ministrul economiei german, Jochen Homann, şi Kris Peeters, premierul Flandrei, o regiune belgiană unde Opel are o fabrică. La întâlnire au mai participat comisarul european pentru concurenţă, Neelie Kroes, de a cărui „binecuvântare“ era nevoie înainte ca vreun stat să acorde ajutor financiar, şi comisarul pentru industrie, Guenter Verheugen. După discuţii, Peeters a declarat că GM va prezenta un plan pentru restructurarea Opel guvernelor europene până la sfârşitul acestei săptămâni, iar oficialii europeni urmează să discute un posibil ajutor de stat pe 4 decembrie. Reilly a estimat un cost de 3,3 miliarde de euro, declarând că „am indicat că noi, de asemenea, vom face o infuzie de fonduri GM. Acest lucru este dificil deoarece noi trecem printr-un proces de restructurare a operaţiunilor din Statele Unite şi din alte părţi ale lumii“.  
Comisarul european pentru industrie a declarat luni că, fără ajutor financiar guvernamental, planul de restructurare a Opel nu poate funcţiona. „General Motors a făcut foarte clar faptul că planul de restructurare poate fi îndeplinit numai atunci când statele membre UE care au uzine Opel acordă sprijin financiar“, a spus Verheugen.

Locurile de muncă din fabricile Opel rămân o problemă

Sindicaliştii Opel au declarat tot luni că speră ca viitorul muncitorilor din fabrici va fi lămurit atunci când se vor întâlni cu Reilly. Liderii sindicali s-au înţeles cu Magna să contribuie la reduceri de costuri de 265 de milioane de euro pe an, în ciuda planurilor companiei canadiene de a desfiinţa 10.500 de locuri de muncă. Deocamdată, nu s-a scos din discuţie faptul ca sindicaliştii să facă aceeaşi ofertă producătorului GM. Pe de altă parte, boss-ul consiliului european al sindicatelor, Klaus Franz, a „legat“ eventualele concesiuni făcute în favoarea GM de o mai mare independenţă în ceea ce priveşte managementul şi de planuri de investiţii prin care să se menţină deschise fabricile şi să rămână cât mai multe locuri de muncă. O „mişcare“ din partea GM de a reduce din numărul locurilor de muncă în ţări care refuză să acorde un ajutor financiar substanţial ar putea duce la dezbinarea sindicatelor şi guvernelor şi ar putea alarma oficialii din Bruxelles. Comisarul european pentru concurenţă, Verheugen, şi premierul landului Hesse, Roland Koch, au avertizat guvernele că ar putea apărea o problemă dacă statele europene încearcă să „liciteze“ ajutoare de stat mai mari, unul împotriva celuilalt, în încercarea de a-şi asigura păstrarea locurilor de muncă în fabricile Opel.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS