16.4 C
Craiova
vineri, 10 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriMasterplanul Aeroportului Craiova aşteaptă aprobarea CJ

Masterplanul Aeroportului Craiova aşteaptă aprobarea CJ

Firma Halcrow a finalizat masterplanul pentru zona Aeroportului Craiova, care va fi supus aprobării în şedinţa Consiliului Judeţean (CJ) Dolj de mâine. Masterplanul propune dezvoltarea pe zone în următorii 25 de ani, noi terminale pentru pasageri şi pentru marfă, un parc de afaceri şi unul aerospaţial, dar şi hoteluri, zone industriale sau de servicii.

Halcrow a stabilit că zona de dezvoltare pentru care a întocmit masterplanul trebuie să se întindă pe o rază de cinci kilometri în jurul aeroportului. Firma de consultanţă a calculat o suprafaţă de 80 de hectare necesară dezvoltării infrastructurii aeroportuare şi a „repartizat“ restul de teren până la circa 170 de hectare, aflate în proprietatea CJ Dolj, afacerilor: industrie de înaltă tehnologie, tipuri de dezvoltare hotelieră, comercială, logistică, industrie nepoluantă şi de agrement, industrie aerospaţială (unde dezvoltările pot fi făcute de companii aeriene) şi un parc de afaceri constituit din birouri. „Vom impune un moratoriu în care să specificăm faptul că nu se va mai acorda nici o autorizaţie de construire pe o zonă de cinci kilometri în jurul aeroportului, până când masterplanul nu va fi aprobat“, a declarat Ion Prioteasa, preşedintele CJ Dolj. Potrivit explicaţiilor acestuia, masterplanul, după ce va fi dezbătut şi aprobat în şedinţa CJ, va reprezenta strategia de dezvoltare a zonei pe următorii 25 de ani.

Terminal pentru curse externe şi încă unul pentru marfă

Masterplanul întocmit de Halcrow prevede pentru dezvoltarea aeroportului, în următorii 25 de ani, un nou terminal pentru pasageri, care să gestioneze numai cursele externe şi care, până în 2030, ar ajunge la un flux de 1,5 milioane de pasageri. Terminalul actual al Aeroportului Craiova ar urma să fie folosit numai pentru cursele interne. Potrivit propunerilor făcute de consultanţi, noul terminal de pasageri va avea o suprafaţă de 10.200 de metri pătraţi şi va fi calculat pentru 16.250 de curse pe an. Pentru terminalul cargo şi zona aferentă s-a estimat a fi necesară o suprafaţă totală de 10.000 de metri pătraţi, dimensionată astfel încât să poată prelua 1.350 de tone de marfă pe an. Tot în planurile de dezvoltare a aerogării a fost inclusă o platformă de staţionare pentru avioane, de 50.600 de metri pătraţi, calculată pentru şapte aeronave, şi care să beneficieze de toate facilităţile aeroportuare. Traficul aerian ar urma să fie coordonat de un turn de control dimensionat pentru doi controlori de trafic şi un supervizor.

Zece milioane de euro – infrastructura, 500 de milioane – investiţii în zonă

Planul de amenajare a teritoriului întocmit de Halcrow propune mai multe nuclee de dezvoltare a zonei, potrivit explicaţiilor lui Radu Papa, arhitectul-şef al judeţului: partea din nord-vestul actualului parc industrial va avea destinaţie industrială, în partea de vest a aeroportului s-a propus dezvoltarea parcului comercial şi zone de servicii, comerţ şi depozitare în sud şi est, alături de zone de servicii administrative. „Pentru rezolvarea circulaţiei a fost aleasă o soluţie cu un drum care ocoleşte întreaga incintă şi care asigură acces din orice parte în zonele propuse“, a declarat Papa. Amenajarea acestui drum cade în sarcina CJ, iar Prioteasa a declarat că „vom avea aproximativ zece milioane de euro pentru infrastructura de mişcare şi pentru platforma de staţionare a aeronavelor“.
Întrebat despre investiţiile care ar putea fi atrase în zonă, preşedintele CJ Dolj a declarat că „după un calcul pe care l-am făcut noi, eu cred că suma care poate fi absorbită pe cele 170 de hectare se ridică la peste 500 de milioane de euro“. Acesta a adăugat că alte 60 de hectare de teren din zonă, aflate în proprietatea CJ Dolj, vor fi puse la dispoziţia celor care vor să construiască obiective industriale, dar şi pentru un schimb pe care instituţia îl va face cu Aeroclubul Olteniei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII