22.3 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPetrecerea de la birou impune o anumită conduită

Petrecerea de la birou impune o anumită conduită

Chiar dacă presupun distracţie, petrecerile de la birou necesită un comportament moderat, mai ales că, pe lângă colegi, la eveniment pot fi invitaţi şi colaboratori.

Petrecerea de Sărbători este unul dintre evenimentele nelipsite din majoritatea firmelor. Chiar dacă este un eveniment care încearcă să îi apropie pe angajaţi, uneori, companiile decid să invite şi colaboratorii. Aceste petreceri sunt legate de mediul de lucru şi orice comportament vă va diferenţia într-un mod sau altul faţă de ceilalţi. Unul dintre motivele pentru care se organizează astfel de evenimente este tocmai pentru a vedea şi cealaltă faţă a colegilor (echilibru, chef de distracţie, amuzament).

Drept urmare, specialiştii în resurse umane vă sfătuiesc ca, pentru a avea succes la locul de muncă, să vă comportaţi cumpătat. „Petrecerea este un eveniment social. Profitaţi de această ocazie şi comunicaţi cu toţi colegii şi clienţii. Este un moment bun, prin care vă puteţi arăta mulţumirea faţă de ei, faţă de serviciile companiei, de ajutorul în echipa de care beneficiaţi alături de colegii dumneavoastră şi de fidelitatea clienţilor“, notează www.ele.ro.

 

Alegeţi cu grijă ţinuta

 

Fiind un eveniment social, trebuie să aveţi în vedere o serie de elemente. Faceţi tot posibilul să vă îmbrăcaţi corespunzător – dacă petrecerea este formală, aveţi grijă să purtaţi haine formale (dacă petrecerea are loc imediat după programul de lucru şi nu aveţi timp să mergeţi acasă, asiguraţi-vă că aveţi haine de schimb la dumneavoastră).

„Nu purtaţi haine foarte scumpe sau prea decoltate. Pentru petrecerile de la birou nu sunt potrivite“, spun specialiştii.

 

„Evitaţi consumul de alcool“

 

Alt sfat este şi acela de a fi punctual, iar dacă se întâmplă să întârziaţi, aveţi grijă să anunţaţi. Şi, odată ajunşi la locul unde se ţine petrecerea, trebuie să aveţi grijă cum vă comportaţi. „Evitaţi, pe cât posibil, consumul de alcool sau dacă nu, beţi în limitele bunului-simţ“, precizează ele.ro, care explică faptul că se impune această conduită deoarece nimeni nu vede cu ochi buni un angajat sau un coleg care abuzează de alcool.

Şi la mâncare trebuie să fiţi atenţi. Nu staţi în preajma mesei de când ajungeţi la petrecere şi până când plecaţi. Aveţi în vedere să socializaţi în timp ce luaţi o gustare. Amintiţi-vă că glumele şi comentariile care sunt inacceptabile la locul de muncă rămân interzise şi la petrecerile de birou.

 

Socializaţi şi cu necunoscuţii

 

Aceste petreceri duc întotdeauna la cunoştinţe noi. În astfel de cazuri, asiguraţi-vă că respectaţi anumite reguli. „Aveţi grijă să stabiliţi un contact vizual, repetaţi-i numele şi strângeţi-i mâna, dar nu prea puternic“, spun specialiştii, subliniind că trebuie să aveţi în vedere faptul că aceste petreceri vă permit să vă măriţi reţeaua de prieteni, astfel că nu trebuie să ignoraţi persoanele din afara companiei (soţii, soţiile, pritenii şi prietenele colegilor) sau colaboratori ai companiei pe care nu-i cunoaşteţi.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII