25.9 C
Craiova
sâmbătă, 8 iunie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPanamera, coupe-ul Porsche în patru uşi

Panamera, coupe-ul Porsche în patru uşi

http:http://www.youtube.com/watch?v=fnIYqNxbKRs

Primele fotografii oficiale ale modelului Panamera au apărut pe internet cu aproximativ nouă luni înainte de lansarea oficială. Noul membru al familiei Porsche combină sportivitatea, spaţiul interior generos şi confortul unui Gran Turismo, informează pagina web www.seriouswheels.com.

 

Proiectanţii Porsche-ului Panamera au reuşit să obţină un model nou, diferit, care are ca ţintă un segment de piaţă propriu şi care să păstreze aspectul unui Porsche veritabil. Panamera se evidenţiază datorită proporţiilor sale. Maşina are 1.931 de milimetri lăţime şi o înălţime de 1.418 mm, fiind mai lată şi mai joasă decât alte modele cu patru uşi. Silueta GT suplă, inconfundabilă se datorează unei lungimi totale de 4.970 mm şi consolelor scurte şi sportive din partea din faţă şi din spate. Stilul şi detaliile corespund filozofiei de design Porsche, ce a fost perfecţionată pe modelul 911 şi a fost folosită cu succes la Boxster, Cayman şi Cayenne. Modelul beneficiază de genele unei maşini sport, ce se desprind din forma de coupe, însă este o interpretare proprie Porsche a formei clasice de limuzină. Pasajele roţilor au o formă pronunţată, capota motorului este plată şi creează imaginea specifică modelului 911, un look apreciat şi păstrat timp de 45 de ani.

Sub capota Porsche-ului Panamera se vor găsi motoare puternice, despre care producătorul susţine că ţin cont de standardele actuale de protecţie a mediului; propulsoare cu configuraţie V, cu şase sau opt cilindri, care dezvoltă puteri între 300 şi 500 CP. Unele dintre ele sunt supra-alimentate de turbosuflante şi folosesc tehnologia injecţiei directe de combustibil. Puterea se transmite roţilor prin intermediul unei transmisii manuale, cu şase trepte, sau al uneia automate, cu şapte rapoarte, cu dublu ambreiaj, denumită Porsche Doppelkupplung (PDK).

4×4 în versiunea de top

 

Modelul de top vine cu un sistem sofisticat de tracţiune integrală, disponibil şi pentru celelalte versiuni, însă ca dotare opţională. Porsche pregăteşte şi o versiune Panamera cu propulsie hibridă. Mai multe informaţii privind motorizările, transmisiile, performanţele, preţurile şi dotările vor fi disponibile în primăvara lui 2009.

Porsche cooperează din nou cu furnizori locali, 70% din modelul Panamera fiind fabricat în Germania. Acesta va fi construit la uzina din Leipzig, unde hala de producţie măsoară 22.000 de metri pătraţi, pe lângă centrul de logistică aflat în prezent în faza de construcţie. În timp ce motoarele care echipează Panamera sunt construite în principala fabrică Porsche din Zuffenhausen, caroseriile vopsite vor fi livrate de uzina Volkswagen din Hanovra. La Leipzig se va face asamblarea. Vânzările anuale sunt estimate de producător la 20.000 de uniăţi.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS