19.5 C
Craiova
joi, 16 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriLumilux, succes alături de familie

Lumilux, succes alături de familie

Cu toate că mediul economic nu este potrivit unei afaceri, iar greutăţile sunt inerente, cu multă muncă şi o politică de marketing foarte bine gândită, succesul vine treptat, dar sigur.

 

Firma Lumilux are drept domeniu de activitate distribuţia de corpuri de iluminat şi echipamente electronice (surse de lumină; corpuri de iluminat public, stâlpi metalici; proiectoare; spoturi; componente pentru tablouri electrice; aparataj etc). Pentru acestea, asigură o permanentă şi intensă activitate de asistenţă, consiliere şi service.

„Este un comerţ specializat şi se adresează unei pieţe dedicate – semiprofesionişti spre profesionişti“, a declarat Geani Ulucu, administratorul firmei, care a explicat că este o afacere de familie.

 

Investiţie iniţială de 7.000 de dolari

 

Firma s-a înfiinţat în anul 1997 cu o investiţie de aproximativ 7.000 de dolari. „Am pornit afacerea dintr-o necesitate. Am lucrat într-o firmă asemănătoare şi, atunci când am plecat, m-am gândit să iau legătura cu persoanele cu care am colaborat“, a precizat Ecaterina Militaru, directoarea generală a firmei şi persoana care a pus bazele afacerii. Primul furnizor al firmei a fost Elba.

La momentul respectiv, Lumilux avea patru angajaţi, toţi membri ai familiei.

 

Reţeta succesului

 

Între timp, numărul angajaţilor a ajuns la 18, iar cifra de afaceri s-a ridicat, în 2007, la peste 1,537 milioane de euro. De altfel, potrivit reprezentanţilor societăţii, în ultimii trei ani, cifra de afaceri a înregistrat anual creşteri de aproximativ 20%.

Reţeta succesului se bazează în primul rând pe multă muncă.

„În primii trei ani, lucram şapte zile din şapte, de la 7.00 la 23.00. În plus, am reinvestit permanent în firmă – marketing, publicitate, logistică, soft, personal“, a spus Geani Ulucu. Încă de la început, Lumilux a fost proiectată ca o afacere regională, astfel că, la un an după ce s-a lansat, au abordat, după Dolj, şi pieţele din Mehedinţi şi Gorj. În prezent, este prezentă în toate judeţele din regiune. „Succesul firmei s-a bazat şi pe corectitudine, ambiţie şi perspicacitate“, a afirmat Ecaterina Militaru.

La acestea s-au adăugat fler, puţin noroc, o politică de marketing şi de personal foarte bine gândită, precum şi implicare permanentă şi orientare către afacere. „Noi am fost întotdeauna focalizaţi pe perspectivele afacerii şi pe adaptarea la schimbare“, a adăugat Geani Ulucu.

Greutăţile afacerii

 

Drumul parcurs în cei 11 ani nu a fost întotdeauna uşor. „Cu cât ajungi mai sus, cu atât e mai greu de controlat o astfel de afacere. În plus, atât personalul, cât şi clienţii au aşteptări mai mari“, a explicat administratorul firmei, care a precizat că, dacă nu ar fi fost o afacere de familie, este greu de spus dacă ar fi reuşit să facă faţă schimbărilor şi presiunilor.

Potrivit acestuia, în prezent e din ce în ce mai greu, mai ales pentru firmele mici şi pentru cei care visează la o astfel de afacere, deoarece competitorii sunt mai duri. De altfel, există şi o tendinţă ca firmele de la nivel local să nu poată face faţă celor naţionale, acestea practicând preţuri de dumping pe termen lung, strategie ce desfiinţează firmele mai mici.

Şi menţinerea echipei este un lucru greu de realizat. „În momentul în care ajunge la un anumit nivel de calificare, personalul este destul de greu de păstrat. Trebuie însă să găseşti coordonatele şi să păstrezi echipa“, a adăugat Geani Ulucu. Altă greutate a afacerii este şi mentalitatea clienţilor, care sunt obişnuiţi „să cumpere preţuri, şi nu produse“. Totuşi, marea dificultate a afacerii este reprezentată de modul în care funcţionează economia României.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS