7 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriO legendă renaşte - Ford Focus RS

O legendă renaşte – Ford Focus RS

Marca de legendă RS revine în actualitate o dată cu lansarea noului Ford Focus RS, care va avea loc la Londra, pe 22 iulie. Maşina va intra pe piaţă la începutul lui 2009.

 

Pasionaţii de automobile performante au toate motivele să se bucure o dată cu intrarea pe scena auto a noului RS. Acesta este cel de-al doilea model focus care poartă sigla RS şi promite să continue capitolul captivant de istorie sport început în urmă cu 40 de ani în Germania şi care a căpătat notorietate internaţională o dată cu lansarea Fordului Escort RS1600. Noul Focus RS este o interpretare modernă a lui Escort RS1600 din 1970, care a alergat pe circuitul Le Mans. Spoilerul faţă beneficiază de un design nou, Focusul încadrându-se în stilul „kinetic“ al ultimei generaţii de automobile Ford. Inima acestui atlet este o versiune îmbunătăţită a motorului Duratec 2.5 litri în cinci cilindri, supraalimentat. Propulsorul a fost revizuit pentru a „smulge“ maximum de performanţă, astfel că este catalogat cu o putere dezvoltată de 300 CP şi 410 Nm cuplu, ceea ce se traduce printr-un raport putere/greutate excelent. Un astfel de nivel de putere nu se obţine doar modificând unitatea electronică de management a motorului ori mărind presiunea în turbină. Inginerii RS au intervenit asupra componentelor motorului, începând cu blocul motor, axe cu came proiectate special, cilindri revizuiţi, admisie nouă. Deşi maşina este încă în faza de dezvoltare, testele desfăşurate până în prezent indică o acceleraţie 0-100km/h în mai puţin de şase secunde.

 

Dinamic, agil, prompt

 

Inovaţiile înglobate în noul Focus RS de datorează şi feedback-ului clienţilor modelelor sport anterioare, iar acest lucru le-a permis inginerilor să proiecteze noul model ca o maşină cu tracţiune faţă, cu un diferenţial cu alunecare limitată şi să păstreze caracteristicile de tracţiune şi manevrabilitate la niveluri ridicate. Acest Ford Focus RS este echipat cu un nou sistem de suspensie pentru puntea faţă, cunoscut sub numele de RevoKnuckle, care a fost proiectat pentru a micşora efectele nedorite ale cuplului asupra direcţiei. Acestea apar în momentul accelerărilor puternice, virajelor ori când maşina rulează pe suprafeţe denivelate, când nivelul cuplului transmis roţilor depăşeşte gradul de aderenţă. În cazului Focusului RS, suspensia RevoKnuckle „colaborează“ cu diferenţiatul cu alunecare limitată Quaife pentru a reduce efectul nedorit asupra direcţiei. Un Focus RS adevărat trebuie să câştige şi să păstreze reputaţia unei maşini cu răspuns prompt şi precis privind manevrele executate, iar inginerii au făcut tot posibilul ca noul Focus RS să facă exact acest lucru. Ecartamentul roţilor a fost crescut cu 40 de milimetri, arcurile suspensiei au fost revizuite, la fel şi amortizoarele, maşina fiind echipată şi cu o bară antiruliu mai lungă şi mai groasă. În acelaşi timp, direcţia a fost revizuită pentru a răspunde rapid şi precis şi pentru a trimite şoferului informaţii despre comportamentul maşinii. Frânele au fost îmbunătăţite prin instalarea unor discuri ventilate de 336 mm pe faţă şi 300 mm pe puntea spate, iar etrierii mari sunt vizibili în spatele jantelor fabricate din aliaj, de 19 inci, „încălţate“ cu pneuri Continental 235/35 cu gardă mică. O versiune specială a sistemului ESP a fost proiectată pentru noul Focus RS, care permite un şofat foarte sportiv înainte de a interveni. Inginerii au depus eforturi pentru a rafina manevrabilitatea naturală a maşinii, astfel încât ESP-ul să poată fi complet dezactivat pentru uzul pe circuit.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII