14.2 C
Craiova
duminică, 28 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriDN 6 Filiaşi - Ciochiuţa, şantier intact

DN 6 Filiaşi – Ciochiuţa, şantier intact

De şase luni, DRDP Craiova nu mai ştie nimic despre contractul pentru reabilitarea DN 6 Filiaşi – Ciochiuţa. Între timp, şantierul a rămas intact.

În urmă cu o jumătate de an, ministrul transporturilor, Ludovic Orban, declara la Craiova că statul român a reziliat contractul cu firma grecească Proodeftiki, care se ocupa de modernizarea DN 6, pe tronsonul Filiaşi – Ciochiuţa. Ministrul a acuzat că elenii nu au respectat termenele de execuţie a lucrării. „Contractul a fost reziliat în luna august. Am demarat deja procedurile de organizare a licitaţiei pentru desemnarea unui nou constructor. Dacă Proodeftiki ne dă în judecată, o să-i dăm şi noi în judecată şi o să le cerem daune“, declara Orban la vremea respectivă.

Firma trebuia să returneze Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) trei milioane de euro şi să efectueze câteva lucrări suplimentare, pentru siguranţa circulaţiei. La vremea respectivă, Sotirios Arnaoutis, directorul de proiect, a fost confuz în declaraţii, spunând ba că s-a înţeles cu CNADNR, ba că este gata de treabă. „Am avut nişte probleme cu banii, care ne-au împiedicat să finanţăm proiectul, dar acum s-au rezolvat. Acestea au apărut deoarece a crescut preţul materialelor de construcţii şi ajunseserăm să plătim mai mult decât luam de la minister“, spunea Sotirios.

De la aceste evenimente au trecut mai bine de şase luni, iar lucrările nu au fost deblocate, după cum a declarat Adrian Lumezeanu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova. „Noi nu am fost informaţi oficial până acum că s-ar fi reziliat contractul şi nici că se organizează o nouă licitaţie. Aşteptăm. Cu cei de la Proodeftiki nu am mai vorbit de mult timp. Am avut dificultăţi cu deszăpezirea, pentru că şi aşa se circulă greu“, a afirmat Lumezeanu. Tronsonul repartizat societăţii greceşti se întinde pe 29 de kilometri, iar contractul a fost adjudecat cu 21,4 milioane de euro.

La rândul său, Ludovic Orban, ministrul transporturilor, a precizat: „Proodeftiki nu se mai ocupă de lucrări, care au fost preluate de Athena SA, firma cu care formaseră un consorţiu atunci când şi-au adjudecat licitaţia. Athena SA este şi ea cu sabia lui Damocles deasupra capului, are termen precis de execuţie. Vom vedea în curând dacă au capacitatea de a duce la bun sfârşit lucrările. Dacă nu, le vom rezilia contractul“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS