16.8 C
Craiova
luni, 6 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriBunica telecomunicaţiilor se înnoieşte

Bunica telecomunicaţiilor se înnoieşte

ROMTELECOM, compania care a deţinut ani de zile monopolul pe piaţa telefoniei fixe, vrea să se schimbe la faţă. Noul boss al operatorului român de telefonie, Yorgos Ioannidis, anunţă modificări substanţiale ale strategiei prin care ROMTELECOM intenţionează să-şi recâştige clienţii.

Sute de mii de abonaţi au renunţat în ultimii ani la serviciile ROMTELECOM, după apariţia societăţilor de telefonie alternativă şi dezvoltarea companiilor de cablu care au oferit gratis servicii de voce. Grecii de la OTE, cei care deţin pachetul majoritar de acţiuni al ROMTELECOM, au schimbat mai multe echipe manageriale, dar cota de piaţă a companiei s-a prăbuşit încontinuu. Yorgos Ioannidis, noul director general al ROMTELECOM, vrea să realizeze ceea ce nu au reuşit predecesorii săi: să schimbe imaginea de companie învechită a ROMTELECOM, să dubleze conexiunile de bandă largă şi să coopereze mai mult cu Cosmote, firma soră. Pentru aceasta, Ioannidis a anunţat că, de săptămâna viitoare, ROMTELECOM va lansa pe piaţă noi oferte, competitive.  

ROMTELECOM nu ieftineşte abonamentele

Yoannidis a găsit o explicaţie pentru declinul ROMTELECOM din ultimii ani. „Compania nu a fost suficient de atentă la schimbările de pe piaţă. S-a creat o distanţă între companie şi evoluţia de pe piaţa telecomunicaţiilor. Cred că fosta conducere s-a implicat mai mult în restructurarea ROMTELECOM şi de aceeea nu au observat, aşa cum trebuia, anumite semnale care apăreau pe piaţă. Transformarea societăţii dintr-una de tip monopolist, cu 50.000 de angajaţi, într-una cu 12.000 de angajaţi este o sarcină foarte grea şi în acest proces se poate întâmpla ca staff-ul din conducere să aibă o imagine greşită despre ceea ce se întâmplă în domeniu. Eu nu am venit aici nici ca Iisus, nici ca salvator. Prima mea responsabilitate este să stopez exodul clienţilor“, a declarat pentru GdS noul director general al ROMTELECOM. Yoannidis a precizat că pentru început compania nu se va axa pe reducerea preţurilor la abonamente, ci pe oferirea unor servicii suplimentare incluse în acelaşi cost.
„Am putea să oferim cadouri, produse sau bonusuri. Cosmote şi ROMTELECOM vor veni cu oferte comune. De exemplu, dacă ai abonament la ROMTELECOM, beneficiezi de avantaje la oferta Cosmote. Peste o săptămână vom lansa noile oferte, iar de la anul acestea vor fi mai consistente“, a spus bossul ROMTELECOM. Acesta a adăugat că operatorul român de telecomunicaţii nu poate oferi telefonie gratuită, aşa cum procedează competitorii săi, din două motive: pe de o parte, tarifele sale sunt reglementate de statul român, iar pe de altă parte, compania depinde prea mult de veniturile din serviciile de voce. Pentru a rezolva cea de-a doua problemă, noua conducere ROMTELECOM intenţionează să dubleze în fiecare an numărul conexiunilor ADSL. Totodată, compania se va orienta către câştigarea unei felii cât mai mari din sectorul business. Dacă veniturile de aici vor creşte suficient de mult, atunci şi preţurile în sectorul rezidenţial ar putea să scadă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

5 COMENTARII