10.3 C
Craiova
sâmbătă, 11 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitatePreferinţele de mobilitate ale consumatorilor, schimbate de pandemia COVID-19

Preferinţele de mobilitate ale consumatorilor, schimbate de pandemia COVID-19

Opţiunile consumatorilor pentru mijloacele de mobilitate au fost schimbate de restricţiile impuse de pandemia COVID-19. Majoritatea aleg să-şi folosească propria maşină în locul transportului public sau al platformelor de mobilitate, arată raportul global Digital Auto Report 2020, realizat de Strategy&, departamentul de strategie globală din reţeaua PwC, potrivit Agerpres.

Preferinţa pentru modalităţile alternative de mobilitate s-a redus cel mai mult în Germania, unde 77% dintre respondenţi intenţionează să le folosească mai puţin. Tendinţa este aceeaşi în SUA (56%) şi în China (51%). În timp ce în China şi în SUA, consumatorii utilizează, în principal, propriul vehicul. În Germania recurg, în aceeaşi măsură, la maşina personală, bicicletă şi mersul pe jos.

„La începutul acestui an, estimările indicau o creştere a preferinţei consumatorilor pentru platformele de mobilitate şi a modalităţilor de proprietate alternative în detrimentul propriilor automobile. Pandemia a inversat, cel puţin o vreme, această tendinţă. Oamenii sunt foarte preocupaţi de sănătate şi, ca urmare, caută modalităţi de mobilitate care le oferă mai multă siguranţă. Din acest motiv, vor continua să folosească platformele de mobilitate în măsura în care acestea vor reuşi să le câştige încrederea prin măsurile de igienă şi protecţie care sunt acum mai importante decât preţurile reduse”, a declarat, într-un comunicat, Daniel Anghel, Partener şi Lider pentru Industria Auto, PwC România.

Consumatorii apreciază tot mai mult confortul şi tehnologiile cu care sunt echipate automobilele proprii

Potrivit studiului, Consumatorii apreciază tot mai mult confortul şi tehnologiile cu care sunt echipate automobilele proprii. potrivit studiului. Asta impulsionează dezvoltarea segmentului de automobile conectate, autonome şi electrice, pe termen mediu şi lung. Siguranţa şi navigaţia sunt cele mai importante, urmate îndeaproape de gestionarea vehiculelor şi de funcţiile vehiculului ca serviciu.

Motoarele pe benzină continuă să fie cele mai căutate

Atât în Germania, cât şi în SUA, motoarele pe benzină continuă să fie cele mai căutate. În schimb, în China, 68% dintre consumatorii cu vârsta sub 40 de ani preferă motoarele electrice, comparativ cu doar 46% în Germania şi 37% în SUA.

Vehiculele electrice cu baterii (BEV) vor reprezenta 17% din vânzările de vehicule noi din Uniunea Europeană

Astfel, vehiculele electrice cu baterii (BEV) vor reprezenta 17% din vânzările de vehicule noi din Uniunea Europeană şi 19% din cele din China până în 2025. În SUA vor avea o pondere de doar 5% până în 2025, din cauza unui sprijin guvernamental redus.

În Europa, parcul auto este estimat să scadă cu 1,2% până în 2035

Parcul auto din Europa este estimat să scadă cu 1,2% până în 2035. În SUA va creşte cu 1,1%, şi în China, cu 3,9%, în funcţie de specificul fiecăreia: creşterea cererii de mobilitate (China), preferinţele clienţilor privind mobilitatea comună (cea mai mică în SUA) şi durata medie de viaţă a unui vehicul (cea mai mare în Europa).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS