19.8 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateRecomandări privind repatrierea pasagerilor de pe navele de croazieră și protejarea echipajelor

Recomandări privind repatrierea pasagerilor de pe navele de croazieră și protejarea echipajelor

Zeci de mii de persoane au rămas blocate pe nave de croazieră sau vase de marfă de la izbucnirea pandemiei de coronavirus încoace. 

Recomandările lansate la 8 aprilie de către Comisia Europeana vin în sprijinul acestora, trasând linii directoare în domenii precum sănătatea celor de pe vapoare, repatrierea lor și modalitățile de transport. Statele membre sunt de asemenea îndemnate să creeze o rețea de porturi unde schimbul de echipaje se poate face rapid.

Rocada echipajelor, porturi desemnate

În majoritatea cazurilor navigatorii lucrează departe de casă luni întregi. Odată ce contractul lor se încheie – situație în care se află aproximativ 100.000 de navigatori în fiecare lună – rocada echipajului are loc într-un port. Pentru mulți navigatori, portul de sosire/plecare nu se află în țara de origine, iar mulți dintre cei care servesc pe navele ce aparțin Uniunii Europene sunt resortisanți non-UE.
În prezent, statele membre ale UE au reguli diferite privind rocada echipajelor în porturile lor.

Pentru o mai bună coordonare, statele membre ar trebui să urmeze recomandările Comisiei privind facilitarea aranjamentelor de tranzit și Recomandările privind implementarea culoarelor verzi.

Trebuie desemnate porturile din Uniune prevăzute cu facilități pentru o rocadă rapidă

Pentru resortisanții non-UE care au nevoie de vize de debarcare în interiorul UE și care nu pot depune cerere din cauza situației actuale, statele membre ar trebui să le acorde vize la frontieră pentru a putea fi repatriați rapid.
Recomandările de azi îndeamnă statele membre să desemneze porturile din Uniune prevăzute cu facilități pentru o rocadă rapidă, unde navigatorii să poată să efectueze controale medicale, carantină, dacă este necesară în țara în cauză și de unde să existe conexiuni de transport spre țara lor de origine.

Pandemia a dus deja la extinderea duratei unor contracte, lucru care ar putea influența negativ starea de spirit a navigatorilor. Aceste prelungiri trebuie să aibă loc cu acordul persoanelor în cauză.


Navele de croazieră

Operatorii de nave de croazieră ar trebui să își asume responsabilitatea pentru organizarea repatrierii pasagerilor și echipajelor proprii, inclusiv din porturile din afara UE. Comisia solicită statelor sub al căror pavilion este nava să ajute operatorii să identifice porturile adecvate pentru debarcare și să îi sprijine în organizarea debarcării și repatrierii clienților și a echipajului lor. Dacă la bord există persoane infectate cu coronavirus, vasele trebuie direcționate către cel mai apropiat port, unde spitalele au capacitate suficientă.
 

Recomandări sanitare și declarații

Ca procedură standard, navele trebuie să depună o declarație maritimă de sănătate înainte de a intra într-un port. Comisia recomandă navelor care se apropie să declare – cu patru ore înainte de ora estimată de sosire – numărul de persoane aflate la bord și orice infecție confirmată sau suspectată de COVID-19.
Sănătatea și siguranța navigatorilor și a lucrătorilor portuari este primordială.

Comisia solicită ca echipamente de protecție personală să fie puse la dispoziție și utilizate în conformitate cu recomandările existente și ca navigatorii să aibă acces la îngrijiri medicale adecvate, dacă au nevoie. În cazul în care toți membrii unui echipaj sunt sănătoși și dacă ultima oprire într-un port a avut loc cu mai mult de o săptămână în urmă, nu ar trebui să fie carantinați la debarcarea pentru repatriere.

Aceste recomandări nu acoperă membrii echipajului de pe navele de pescuit. Aceștia se supun directivelor adoptate recent privind exercitarea liberei circulații a lucrătorilor în timpul pandemiei de COVID-19 și a măsurilor de gestionare a frontierei pentru a proteja sănătatea și a asigura disponibilitatea mărfurilor și serviciilor esențiale.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS